Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:37

whaha , nou misschien heeft de staleigenaresse het AID verhaal verzonnen zodat ik niet per 1 april naar een andere stal ga??
Pfff, er werden allerei verwijtende smsjes mijn kant op gestuurd vanmiddag door stalgenootjes, hoe ik het in godsnaam in mijn hoofd haalde om het erf af te gaan ?? wel 10 meter.. Oooo meiden, is het al 1 april??? Pffff...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:39

PercyLeen schreef:
Ik gooi er zo een zadel op en ga het bos in. Bij ons geen verbod, wel mensen met gezond verstand :)

precies, hier ook. Dus ben ik gisteren gewoon het bos in geweest.
Elk jaar komt het voor, het komt niet vaker voor dan andere jaren, en opeens is er heisa.
Gebruik je verstand, een paard bij een vreemd paard laten snuffelen moet je zowieso al nooit doen.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:39

Misschien moet je ze het persbericht van de knhs laten lezen waaron staat dat buitenrijden gewoon kan...

Anya

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:03

Ik denk niet dat dat veel helpt. Mensen geloven wat ze willen geloven.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:19

Ester wat fijn dat je paard hersteld is.
Inderdaad blijkt dat het gewoon overal kan opduiken.
Gek genoeg hoor je ineens die hysterische/paniekerige mensen niet meer,
de laatste berichten hier zijn heel anders van aard, gelukkig!

Tess, ik kan jou hier wel mijn mening geven, maar ik zou toch gewoon advies vragen aan de DA's bij jou in de buurt.
Of bij de sektorraad paarden, knhs etc. dus de officiele instanties.
Ik denk dat als er geen nieuwe uitbraken meer zijn, we het ergste gehad hebben.

Elsjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:28

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die bij pensionstallen staan niet naar buiten gaan, als je het virus mee brengt dan ben je natuurlijk wel verantwoordelijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:35

Als het rustig blijft, gaat denk ik snel het advies van de sectorraad en KNSH er wel weer af.
Kunnen we er allemaal weer opuit trekken.

En ja, als je op pensionstal staat ben je niet alleen verantwoordelijk voor je eigen paard,
maar ook voor die van anderen.
Als ik in mijn uppie ergens had gestaan had ik afgelopen week in het bos getufd,
maar vind dat niet kunnen omdat stalgenoten niet kunnen weten waar of wat je hebt uitegespookt
als je weg bent geweest met je paard.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:38

Elsjuuh schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat mensen die bij pensionstallen staan niet naar buiten gaan, als je het virus mee brengt dan ben je natuurlijk wel verantwoordelijk.

Ik ga gewoon iedere dag naar buiten als ik dat wil.
Eigenaar van onze stal staat dat ook toe, mits we niet in contact komen met andere paarden.
De officiele instanties melden ook, dat buitenrijden GEEN gevaar voor Rhino oplevert!
Waarom zou je dan binnen blijven???
Ook als ik niet met mijn paard naar buiten zou gaan, kan niemand controleren wie of wat waar geweest is.
Maar nogmaals, het is niet via de lucht overdraagbaar, en een "snotje" blijft hooguit 20 minuten leven.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:46

Net zoals bij mij in de buurt.
Iedereen heeft afgelopen weken gewoon zijn vaste buiten ritjes gedaan.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:49

Hier in de regio gaan de wedstrijden komende week ook weer door, minstens 2.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:04

Wedstrijd waar ik volgend weekend heen zou gaan is ook afgelast. Zie wel veel verschil in verenigingen: afgelasten, Afwachten of wel door laten gaan.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:09

Hier zijn de eerste wedstrijd a.s dinsdag en woensdag weer. Normaal ook donderdag maar die is tot op heden afgelast.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:42

Ik lees op bepaalde startlijsten dat maandag besloten word door de KNHS of de adviezen worden ingetrokken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:43

Volgensmij waait de rhino ook weer over ofniet....??

En nog kom je ze tegen.

RHINO....WAAH....PAARDEN OP STAL....WEG BIJ ANDERE MENSEN EN PAARDEN

Nee echt je komt ze echt tegen

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:07

TolineS schreef:
whaha , nou misschien heeft de staleigenaresse het AID verhaal verzonnen zodat ik niet per 1 april naar een andere stal ga??
Pfff, er werden allerei verwijtende smsjes mijn kant op gestuurd vanmiddag door stalgenootjes, hoe ik het in godsnaam in mijn hoofd haalde om het erf af te gaan ?? wel 10 meter.. Oooo meiden, is het al 1 april??? Pffff...

bijna nog 20 daagjes hahahah erg he ben blij dat ik toen op de hleft van de maand toch weg ben gegaan al die stress daar en onenigheid pfff

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:02

Typisch weer een voorbeeld van paarden die door mensen gehouden worden.
Er zijn paarden mensen.
Er zijn mensen met paarden.

De paarden mensen in mijn regio zijn gewoon door gegaan met hun dagelijkse gedoe met de paarden.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:04

Onze wedstrijd voor volgend weekend staat ook nog op 'on hold'. Startlijsten hebben we wel online gezet. Wachten gewoon af wat KNHS en Sectorraad gaat adviseren.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:05

vorig jaar was het bij ons op stal , pfff wat een hell ,alleswassen , steeds omkleden enz....
stomdat het er weer is

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:10

Zolang de rhino geen MKZ en vogelpest symptomen heeft is al dat gedoe erom heen flauwe kul.

Ik durf met mijn paarden zo op stal gaan staan waar een echte neurologische uitbraak is.

Van al die daar aanwezige paarden zijn er maar een paar ziek.
En waarom zijn ze ziek ??
Slechte weerstand veroorzaakt door ???

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:22

Nou...dat vind ik weer het andere uiterste. Kijk eens even op de website van manege de Veerkracht ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:23

Dat is niet helemaal waar. In Heuven zijn van de 50 toch 49 ziek geweest of heb ik dat verkeerd gelezen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:26

kevje06 schreef:
Dat is niet helemaal waar. In Heuven zijn van de 50 toch 49 ziek geweest of heb ik dat verkeerd gelezen?

En gij gelooft ??

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:33

Ariebren, het is duidelijk dat jij het niet aan den lijve hebt ondervonden met je paard!!!!! Bij een rhino-uitbraak wordt vrijwel de hele stal ziek, alleen het ene paard erger dan het andere. Mijn paard staat op een van de bevestigde stallen... Ik ben het er mee eens dat er erg veel heisa omheen gemaakt wordt, maar PASSENDE preventieve maatregelen zijn geen overbodige luxe! Want dit gun je NIEMAND!!! Daar waar je het kunt voorkomen, is het altijd vele malen beter dan genezen!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:33

Ariebren schreef:
Zolang de rhino geen MKZ en vogelpest symptomen heeft is al dat gedoe erom heen flauwe kul.

Ik durf met mijn paarden zo op stal gaan staan waar een echte neurologische uitbraak is.

Van al die daar aanwezige paarden zijn er maar een paar ziek.
En waarom zijn ze ziek ??
Slechte weerstand veroorzaakt door ???

Wat fijn dat je zo zelfverzekert bent!! Ik geloof onwys in natuur geneeskunde! Maar t gaatme echt t ver om uitspraken te doen die jij doet.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:35

IrisLove schreef:
Ariebren, het is duidelijk dat jij het niet aan den lijve hebt ondervonden met je paard!!!!! Bij een rhino-uitbraak wordt vrijwel de hele stal ziek, alleen het ene paard erger dan het andere. Mijn paard staat op een van de bevestigde stallen... Ik ben het er mee eens dat er erg veel heisa omheen gemaakt wordt, maar PASSENDE preventieve maatregelen zijn geen overbodige luxe! Want dit gun je NIEMAND!!! Daar waar je het kunt voorkomen, is het altijd vele malen beter dan genezen!

Mee eens!