[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:17

Vies staat nog steeds bloot := Ik blijf het spannend vinden hoor!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:17

Ik heb gemaild voor dat onderzoek. Ik ben benieuwd of dit Belgje mag meedoen :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:18

Ik durf nooit mee te doen aan dat soort onderzoeken. Je weet niet wat je erop smeert of erin stopt toch? Jullie gebruiken dat maar uit goed vertrouwen? Of krijg je van te voren de samenstelling wel te weten?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:21

Annetje schreef:
Ik durf nooit mee te doen aan dat soort onderzoeken. Je weet niet wat je erop smeert of erin stopt toch? Jullie gebruiken dat maar uit goed vertrouwen? Of krijg je van te voren de samenstelling wel te weten?

Ieder echt goed product moet al zijn ingrediënten prijsgeven.... Er zijn best wel wat bedrijven die daar schemerig over doen, dus daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten. In dit geval betreft het een gerenommeerd bedrijf dat ook rechtstreeks aan dierenartsen levert... kan me niet voorstellen dat daar 'vage' spullen in zitten....
Gewoon de bijsluiter lezen dus, of gewoon opvragen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:26

appie staat ook nog zonder deken hoor,maar woensdag zou het gaan regenen en de temperaturen omhoog.
dus denk dat het dan wel gebeurd is met de pret :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:33

Ninx schreef:
Annetje schreef:

Ieder echt goed product moet al zijn ingrediënten prijsgeven.... Er zijn best wel wat bedrijven die daar schemerig over doen, dus daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten. In dit geval betreft het een gerenommeerd bedrijf dat ook rechtstreeks aan dierenartsen levert... kan me niet voorstellen dat daar 'vage' spullen in zitten....
Gewoon de bijsluiter lezen dus, of gewoon opvragen....

Ik laat het binnenkomen en zal eerst wel eens kijken wat er allemaal inzit :D En ik veronderstel dat er hier al mensen zijn die het hebben? Ben benieuwd naar ervaringen!

@ellepel: inderdaad, hier in België gaat het donderdag regenen en zaterdag 22 graden. Het zal netjes zijn dan...

Zita heeft momenteel haar everline deken nog op. Vanavond ga ik haar RSIH maken en die gaat dan donderdag netjes om!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:07

Annetje schreef:

Mja, zegt je dat wel iets dan? Mij persoonlijk niet zoveel hoor.. sommige middelen natuurlijk wel, maar van 9 van de 10 ook niet.
Ik durf zelf niet aan dat soort dingen mee te doen, veel te bang dat het eerder erger zou worden dan beter.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:09

Ik eigenlijk ook Sanet, maar ik heb me net toch opgegeven :P Ik heb ook een paar vragen gesteld in mijn mail, dus ben benieuwd wat ze terug sturen.

Samenstelling gaat me vooral om bv ingredienten waar mijn paard gevoelig voor is, dat wil ik er liever niet opsmeren of instoppen natuurlijk. En ik zou willen weten of er gekke dingen als parfum inzitten. Tja ik weet niet, gewoon voor mijn eigen gevoel zou ik al de ingredienten willen weten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:25

Ik heb al verschillende middelen van bijv Phytonics gebruikt, JUIST omdat er geen troep in zit... In tegenstelling tot, helaas, heel veel andere producten...
Ik heb net op de site gekeken, en bij alle producten stonden alle ingrediënten erbij...

Sanet heeft wel gelijk dat er heel veel enge troep op de markt is, maar meestal geven die maar een paar ingrediënten prijs...
Dan zitten er bijv allemaal ingrediënten in die voor humaan gebruik verboden zijn, maar mag je wel lekker in je dier stoppen of smeren..... erg slecht vind ik dat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:30

Nou ja, als ik mezelf als voorbeeld mag nemen, ik smeer bijvoorbeeld in erge tijden wel Leovet Biohuidolie, maar ik heb werkelijk geen idee wat erin zit. Ik ben niet zo heel snel van de middeltjes gebruiken die er eigenlijk niet voor bedoeld zijn (dus een kattenmiddel voor een paard gebruiken oid). Maar verder... ja, ik weet het eigenlijk ook niet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:32

Ik heb gelijk een mailtje terug en er staat wel even snel in op welke basis de ingredienten zijn. Ik ga zo naar stal, maar vanavond zal ik eens opzoeken wat het precies inhoudt.
Er staat ook in de mail dat je een deken gewoon op mag leggen. Dat vind ik wel apart eigenlijk. Hoe weet je dan of de jeuk tegen wordt gehouden door de deken of door het product?

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:46

MirandaFuego schreef:
Only_Gold schreef:
Derfen als je dat gebruikt, zie je dat ook op een geheel zwart paard?

Nééh, zie je niks van!(gelukkig!)

Gelukkig, kan het altijd voorleggen aan de eigenaresse. Misschien dat wij het ook gaan gebruiken dan! Je weet maar nooit!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:00

Vanmorgen mijn tinker haar nieuwe exceemdeken omgedaan, maar deze past niet. (is niet voor brede paarden)

Onderlengte 175 (op de deken zelf staat 195)
Valt dus erg klein.

Eventueel wil ik ook wel ruilen met mensen die bv nog een nieuwe 195/205 hebben liggen.

Prijs: gekocht voor €65.00 mag weg voor €50.00 ex verzenden.

Afbeelding

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:20

mijn shet en haf staan ook alweer onder een deken puur om het te voorkomen, hadden nog nergens last van. maar het is af en toe toch best benauwd en broeierig.

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:22

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:26

Annetje schreef:

Ik normaliter ook niet, maar gebruik al jaren Phytonics-producten bij mijn paard en daar heeft hij altijd heel veel baat bij.
Daarom durf ik het bij NML wel aan, zij ontwikkelen echt heel goed spul zonder rotzooi.

Aan de deelnemers: hoe weten jullie aan welk deel vh onderzoek je meedoet? Ik heb (buiten de Detox) nog niets ontvangen, ben wel heel benieuwd!

Auke loopt ook nog steeds bloot en totaal geen jeuk. Hopelijk blijft dat nog even zo!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:03

Sen heeft zomereczeem ontwikkelt door andere gezondheidsproblemen. Ze heeft dus niet de echte allergie. Vraag me af of ze dan met dat onderzoek kan meedoen.
Sen staat nog lekker zonder deken en geniet daar zichtbaar van. Gelukkig nog geen teken van jeuk.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 15:47

Ook hier gelukkig nog geen tekens van jeuk. Vandaag had ze weer wat kriebels, maar dat komt meer nog de losse vacht. Dat beest heeft zoveel haar aangemaakt afgelopen winter! Het liefste zou ik haar gewoon scheren zodat alle haren weg zijn.

Ik heb Klaartje vandaag wel even gewassen met teershampoo en daarna derfen gesmeerd. Dit weekend neem ik de deken mee naar huis om hem even na te kijken. Afgelopen herfst heb ik ze gewoon in de kast gegooid zonder reparaties of te wassen.

Staan jullie eczemers eigelijk op het gras?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:26

Steffie89 schreef:

Ik ga het dit jaar weer proberen. Afgelopen jaar ging hij er hooguit een paar uurtjes per dag op en dat ging goed.
Hij zit op het moment zo gezond in zijn vel, dat ik het weer ga proberen op te bouwen. Wel heel voorzichtig natuurlijk, zodra hij er last van krijgt, gaat hij weer terug naar het oude paddock'regime' ;-)
Maar ik heb goede hoop! (hij staat er nu al 4 uur per dag op zonder problemen)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:17

als het goed blijft gaan dit jaar mag hij van mij wel met de groep mee het gras op, maar de eerste paar keren even niet, eerst het dikste gras eraf. Heb zaterdag nog een clinic, daarna ga ik langzamerhand maar eens kijken of ik met de Derfen moet beginnen te smeren.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:32

renate85 schreef:
Vanmorgen mijn tinker haar nieuwe exceemdeken omgedaan, maar deze past niet. (is niet voor brede paarden)

Onderlengte 175 (op de deken zelf staat 195)
Valt dus erg klein.

Eventueel wil ik ook wel ruilen met mensen die bv nog een nieuwe 195/205 hebben liggen.

Prijs: gekocht voor €65.00 mag weg voor €50.00 ex verzenden.

Afbeelding

Is dat toevallig een QHP? Die heb ik er ook twee voor mijn Friezel, ze vallen idd vrij klein (de meeste exceemdekens ben ik tot grote spijt van mijn portemonnee achter gekomen) en ik heb er eentje 1 en eentje 2 maten te groot genomen, die zitten wel fijn. Mag je de deken misschien nog ruilen?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:34

Steffie89 schreef:

Mijne gaat het hele jaar door op het gras, ik ben alleen best wel huiverig voor de hoeveelheid eiwitten, maar ze staat op een relatief kleine wei en het is vorig jaar eigenlijk best goed gegaan. Wel heel erg opletten met weides wisselen voor het eiwitgehalte, eventueel eerst een ander paard erop laten grazen ofzo..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 17:51

Ninx schreef:
Hahaha, Saela vond het ook gek hoor...
Maar ik ben gewoon eerst begonnen met een klein beetje vh poeder, en heb de hoeveelheid telkens wat verhoogd tot de aanbevolen dosering.
Dus heel rustig laten wennen. Nu haffelt ze alles naar binnen. Ik gooi het over dat grasspul van Agrobs.

In mijn Marstall Vito zat/ zit ook knoflook. Dat gaf ik dus. Maar eigenlijk vind ik dat een paard geen knoflook moet eten, dus daar ben ik toch maar mee gestopt...

Ja... ik ben een beetje... een euh, neuzelaar! Hihi!

hier nog 1 hoor Nienk, ik wil voer wat vrij is van BHA, BHT, ethoxyquine, melasse, en standaard toevoeging van kruiden, dus er valt, heul, heul veul af
daarnaast ook kwa smeren etc moeten de smeersels ook aan heul veul dingen voldoen

maar Edd die weigert categorisch als er iets in zit wat haar niet bevalt, echt hopeloos...daar helpt geen opbouwen aan :n
heb ook al aardig wat geprobeert inmiddels ...De derfen was het enige wat tot nog toe echt hielp, ja...een amerikaans antivliegenmiddel, maar dat was op basis van permethrin, maar zodra ik wist wat dat echt was weer snel mee gestopt := tuig

dus nu gewoon maar de derfen, want jeukvrij is toch wel heul erg bruut kwa resultaat :j maar heb Edd ook opgegeven voor het onderzoek van NML health ,dus ga dalijk de derfen even aan de kant zetten om hun produkten te testen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:37

dat jullie daar op letten zeg op voer zonder toevoeging.
netjes hoor,is dat eigenlijk wel te koop?

ik let daar totaal niet op,komt denk ik ook omdat ik weet dat het gras en water en lucht van onze paarden ook flink vol zit met zware metalen en andere rommel :j ;)

steffie,appie staat het hele jaar door op de wei.
ik ben nu al aan het opbouwen en laat hem aan de hand grazen en straks gaat hij eerst een uurtje op de wei en zo steeds langer.
maar hij komt op het weiland te staan met het minste gras,dus vol eten gaat niet zo makkelijk.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:46

Onze gaan ook zomers op de wei, niet als het fructaan hoog is en met strookbegrazing.
Het lijkt me niet zoveel rijker dan wat ze swinters krijgen.
Bij ons zomereczeempaard heb ik qua voer geen verandering bemerkt t.o.v haar zomereczeem, wat ik ook geef, dat blijft hetzelfde.