Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennis schreef:Bij mijn Dennis ben ik er nog steeds niet helemaal achter wat hem nu mankeert. Begin september op cushing bloed getest, hij had een waarde van 150 waar hij tussen de 80 en 250 moest zitten (geen idee welke test, er zijn wat buisjes bloed afgenomen toen).
Dennis heeft 2 weken geleden een hele flinke koliek gehad. Bij de 2e keer VA raakte hij in shock na een spuit darmontspanner (heel eng, viel zo neer, ogen draaide weg, hele lijf in de kramp en lag te schokken met 4 benen recht de lucht in), maar de VA had hem binnen een paar minuten weer over eind en 'fit' (voor zo ver een paard met koliek fit is natuurlijk). Dag er na toch naar de kliniek, heeft daar echt kritiek gestaan, maar hij is er boven op gekomen! Hij is nu wel echt mager, dus ben hem heel voorzichtig wat aan het bij voeren (Omega 369 van subli).
Maar nu kreeg ik vandaag van iemand een berichtje dat cushing paarden zo heftig kunnen reageren op dit soort injecties.
Weet iemand hier meer van? Hij is met Buscopan compositum gespoten toen hij in shock raakte (heeft het overigens 3x gekregen en 2x normaal gereageerd).
gemske schreef:Die biomag van de paardendrogist, eten ze dat goed? Ik heb hier voorheen het spul van paardnatuurlijk, en nu een goedkope versie magnesiumoxide geprobeerd, maar het ruikt erg bitter en ze laat het dus mooi staan.
Dennis schreef:Buscopan is een darm ontspanner. De 1e keer ging het goed, 2e keer ging hij vlak en de 3e keer ging het weer goed.
Je hoort wel eens dat ze van een spuit in 1x neer kunnen vallen, maar het zelf mee maken is wel heel eng. VA handelde super snel, had er zo een andere spuit in zitten om hem weer op de been te krijgen.
Hij is er nog, blij en stout om precies te zijn.
Eigenlijk geen idee hoe ze hem getest hebben, 2 buisjes bloed en dat was het. Op m'n rekening stond alleen 'laboratorium onderzoek', word ik dus niet veel wijzer van. Toch nog maar eens achter aan bellen komende week.
Dennis schreef:Eigenlijk geen idee hoe ze hem getest hebben, 2 buisjes bloed en dat was het. Op m'n rekening stond alleen 'laboratorium onderzoek', word ik dus niet veel wijzer van. Toch nog maar eens achter aan bellen komende week.
Citaat:Potentiële bijwerkingen bij paarden zijn onder andere zweten, gebrek aan eetlust,
voorbijgaande anorexie en lethargie, milde symptomen van het centrale zenuwstelsel (zoals
milde depressie en milde ataxie), diarree en koliek