[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:59

Is een kleine tube hoor,vroeg me al af of het genoeg zou zijn.
Maar het is erg vet he en smeert mooi uit :j

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:02

ellepel schreef:
Is een kleine tube hoor,vroeg me al af of het genoeg zou zijn.
Maar het is erg vet he en smeert mooi uit :j

Ik ben heel tevreden over die zalf inderdaad, wondjes en plekken herstellen mooi snel en het smeert inderdaad lekker!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:53

nvanriet schreef:
@ Margee: volgens mij heeft mijn pony ook grasexceem, als ik het zo mag noemen natuurlijk. Zijn schuren is erger geworden als hij de laatste weide staat, in deze weide staat er meer koeiengras, ondanks het opnieuw inzaaien met een mengeling speciaal voor paarden is dat in het laatste stuk niet zo goed gelukt en is daar het oude gras teruggekomen. Dus als hij daar staat schuurt hij, met deken, zonder deken, dat maakt allemaal niet veel uit. Nu zijn we 2 weken geleden beginnen werken aan de weide waardoor hij er niet op mag en dus enkel in de zandpiste staat en hooi eet. Het schuren was helemaal gestopt. Sinds gisteren is er een klein stukje wei weer open, en ja hoor hij schuurt weer een klein beetje. Ondanks het feit dat hij maar 2 uur op de weide heeft gestaan.

Wat een ellende he!!! Je wilt ze zo een lekker weiland geven, ook voor de beweging, en dan krijg je dit.

Wij hebben trouwens zijn manen helemaal afgeknipt. Deed wel zeer maar het zag er niet meer uit en volgens mij scheelt het in de kriebels. Je kan het ook nu beter insmeren.

wendy1987

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:47

Alle honingzalfjes zijn erg fijn :))
Allemaal redelijk prijzig. Dermiel is nog relatief duur.
Mellodermal werkt ook echt heel fijn, loopt het minder de tube uit.. Beter te doseren :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:58

Jeeejh blythe staat nu al 3 dagen onder een zebra vliegendeken met hals en buikflap. En ze haalt enkel haar hoofd open. Kleine plekjes. Heb de vliegenkap nu weer opgedaan en zinkzalf op de wondjes gesmeerd. Verder doet ze het verbazindwekkend goed :)

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:49

Ook ik meld me even.
Hier een excemer (fjord), waarbij de meeste middeltjes niet werken en die dekens binnen 24 uur weet te slopen, dus bloot loopt :).

Helaas erg veel last van, van nek tot kont, soms ook echt flinke schuurwonden.
Ben nu sinds een aantal weken in de weer met groene leem en ik moet zeggen dat er zowaar enige verbetering in zit ! Hij ziet er nog steeds niet uit en is half kaal, maar hij schuurt iets minder en heeft niet meer van die (grote) open plekken, ook voelt de huid duidelijk minder warm (ontstoken) aan. Erg tevreden dus. Nu ook vetramil erbij besteld, voornamelijk voor zijn hoofd en voor nog wat wondjes her en der, ben erg benieuwd.

Als laatste middel hiervoor heb ik de fibra creme gebruikt, die werkte hier helaas niet. Het werd niet beter en hij wilde ook niet dat het erop gesmeerd zou worden (veel weglopen, ook bij mijn andere jeukpaard), terwijl hij bij de groene leem er echt voor gaat staan, is schijnbaar toch ook lekker verkoelend en een flinke opluchting voor m.

Ik ben nu op zoek naar iets wat werkt om de beestjes een beetje weg te houden. Ik lees hier het eea over tectonik, kan dit geen kwaad voor paarden ?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:56

Vraagje over de tectonik, mensen die het gebruiken. Het is blauw, hoe lang blijft het blauwe zitten?
* Iets met haflinger, witte manen en een keuring :')

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:43

Ik denk dat tectonik niet echt gezond is voor de nieren van het paard maar... die jeuk is natuurlijk ook niet echt gezond en alles wat verlichting brengt is welkom.

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:08

@Margee ben je het van plan om door te zaaien omdat je het niet opnieuw in kan zaaien?

Vreemd dat er niet op staat wat voor grassoorten erbij zitten van Horsemaster.

@Ellepel, wat doet appie dan als je een vliegenmasker op wil doen? Mijn paardje wou er ook helemaal niets van weten, begon haar hoofd omhoog te gooien en achteruit te lopen, maar nu is ze zo mak als een lammetje als ik de vliegenkap op wil doen. Hier is het echt de enige oplossing, anders blijft ze maar schuren.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:51

wendy1987 schreef:
Vraagje over de tectonik, mensen die het gebruiken. Het is blauw, hoe lang blijft het blauwe zitten?
* Iets met haflinger, witte manen en een keuring :')

Bij mijn fjord een dag of twee, maar ze staat wel met deken. En het wordt niet direct een smurf hoor, je ziet het maar heel lichtjes als je goed kijkt :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:53

Ik vind het wel echt smurf.
Maar hier gaat het dan ook om bont en echt wit.
Maar dag of 3 smurf en weekje vage smurf. :)

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:08

@ellepel: er zijn ook vliegenfrontjes die je zonder halster gebruikt, is dat niks voor Appie? zitten vast met een riempje onder de kaak.

ik heb er nog 2 liggen,mogen weg, want ik gebruik tegenwoordig maskers.

hopelijk helpt de zalf bij hem!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:36

Silver_Fox schreef:
@Margee ben je het van plan om door te zaaien omdat je het niet opnieuw in kan zaaien?

Vreemd dat er niet op staat wat voor grassoorten erbij zitten van Horsemaster.

@Ellepel, wat doet appie dan als je een vliegenmasker op wil doen? Mijn paardje wou er ook helemaal niets van weten, begon haar hoofd omhoog te gooien en achteruit te lopen, maar nu is ze zo mak als een lammetje als ik de vliegenkap op wil doen. Hier is het echt de enige oplossing, anders blijft ze maar schuren.

Hij gaat gewoon naar een ander paard en schuurt het er af,maar ik vind ze ook gevaarlijk,sorry,dus komt er niet om.
Maar die dermiel is fijn spul!
Zit iets in wat vliegen weg houd,wamt ik zie ze al niet eens op de plekken landen,dus fijn _/-\o_

Assebassie
Hij loopt nu gewoon lekker zonder halster rond ,vind hij wel zo fijn.
Weet je hij heeft ook een gevoeligheid op zijn hoofd doordat hij ook een headshaker is, dus heeft al een hekel aan van alles om zijn hoofd heen.
Dus zonder iets is alleen maar fijner :j

Wat voor maat zijn die vliegenfrontjes die jij hebt?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:37

Silver_Fox schreef:

Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen. Ik moet het in ieder geval zo kort mogelijk maaien voor het zaaien en ik twijfel over dit najaar of volgend voorjaar.
Ze gaan bij mij namelijk direct als het gras begint te groeien (groene mest) op 1 helft en dan kan ik dus de lege helft inzaaien en laten doorschieten. Doe ik ieder jaar en haal daar ook kuilgras af ongeveer in juli.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:38

Dermiel is inderdaad fijn spul, ik gebruik het bijna voor alles, wondjes, eczeem en bijv. smetplekken in de plooien van mijn hond. Ook voor wondjes bij mijzelf.

Het fijne is dat het vet is en daar houden vliegen niet zo van. Nadeel is dat je met erg zonnig weer uit moet kijken voor verbranding door het vet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:40

Ja ,goed dat je dat zegt!
Het is inderdaad weg vet,dus daar dacht ik ook al aan
Maar het lijkt nu goed te gaan

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:40

Fijn dat het weer beter gaat met Appie!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:55

Wie dat Klitten iets spul van de kruitvat is echt top spul ! :-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 21:58

Klitten iets, jij typt ook wel mooi hoor :P
Het heet klitwortel lotion :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:04

ellepel schreef:
Klitten iets, jij typt ook wel mooi hoor :P
Het heet klitwortel lotion :D

whaha ja ik wist het niet meer en toen kwam ik daar op waarom geen idee }>

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 07:57

Hier ook weer maar gewoon op de honingzalf ..Houd maar weer bij het oude ook gestopt met puur allergie druppels .Ik denk dat ik me maar niet meer laat verleiden tot nieuwe probeersels ,wordt er af en toe moedeloos van .Gelukkig heeft hij het het niet zo erg maar jeukt af en toe wel natuurlijk .Al moet ik wel zeggen ik zie alle paarden wel eens schuren en dan schiet ik wel eens in de lach omdat ik bij ons paarsd dan gelijk denk ECZEEM :D

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:42

Interessant met inzaaien en zo, da gaan we volgend jaar eens opnieuw doen met speciaal paarden graszaad.

Hier nog een foto van de BR eczeemhoofdkap. De enige die tot nog toe blijft zitten, vorig jaar wel twee keer zelf af gegaan en heeft de ene kap een beschadiging aan het oor opgelopen, perfect voor de voorpluk :D
Afbeelding

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:24

@ellepel, frontjes zijn maatje cob, heb ik gebruikt bij mijn AV.

ik heb ook nog een hele grote kap liggen, met oren, eschikt voor een echt groot hoofd, merk weet ik zo niet, zilverkleur, is hier echt veel te groot voor mijn paardjes, ligt er steeds af...

frontjes staan op bokt markt, kap moet ik nog doen..teab, verzendkosten + 2euro?

en mijn ervaring met al die dure paardenmiddeltjes is dat het weinig helpt, gewoon iets simpels werkt het beste.
en autan helpt goed tegen de muggen!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:32

Ik heb nog even gekeken,maar ik ga het niet doen.
Op zich werkt het halster ook voldoende, en met de zalf die ik nu heb laat ik het hierbij :j

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 12:10

@ellepel, ah op die manier. Ik doe een halster erom heen en dan blijft het mooi zitten, anders gaat het er ook zo af. Maar wij hebben de paardjes hier ook aan huis dus dan het is makkelijk om een oogje in het zeil te houden.