[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:39

Zuur he. :\ Ik heb ze een e-mail gestuurd, hoop een positief antwoord terug te krijgen.. Anders deken maar terug sturen en een nieuwe bestellen? :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:49

Mijn pony heeft het hele seizoen nog niet geschuurd *\o/*
Ben er zo blij mee (wel even afkloppen) maar het gaat zo
goed dit jaar. Heb wel de deken op voor het geval dat.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:52

absque_dubio schreef:
Nou zeg, mijn EJ deken is gister binnen gekomen. Iets te vroeg besteld dus. :\ Iemand een idee of ik daar nog wat mee kan?

Denk het niet, een aanbieding is een aanbieding. Zou geen doen zijn voor ze als ze dat met al hun aanbiedingen moesten gaan doen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 16:00

Kreeg een heel net berichtje terug (en ook al snel zeg! :oo ) met dat ze de korting niet meer kunnen verrekenen omdat ik de deken al heb. Maar dat ze me wel een kortingscode van 20% op een product naar keuze kunnen aanbieden die een half jaar geldig is. Super service zeg! Voor de andere die dus deze korting mislopen misschien een goede tip. :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:01

Dat is inderdaad wel netjes van ze!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:54

iana schreef:
@Mi_Amore, zo zou ik het ook moeten aanpakken als jij. Staat je paard dan apart? Wij hebben een kudde van 5, wil dus zeggen dat ik haar alleen moet zetten en dat vind ik zo erg...ze schreeuwt de longen uit haar lijf als ze alleen staat.

De rest moet het toch niet bekopen vind ik, hoe doe jij dat?

Mijn paard HAAT andere paarden, dus daar heb ik 'geluk' mee.
Ze staat hele dagen op een grote zandpaddock en elke dag zet ik gewoon even de wei open.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:50

Ongelofelijk!

Mijn paard staat nu al langer dan 3 weken zonder deken. *\o/* *\o/* Vrijwel geen jeuk maar wel dikke schilfertjes die blijven komen ondanks dat ik was met teershampoo... vreemd want ik trek geen plukken meer uit!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:56

Nou blij te lezen van de jeuk vrije paarden hier .
Die van mij is drama ...
Jeuk op 100 plekken . Oren , maantop , hele manenkam . Schoft . Lendenen flanken en staart .
Allemaal kale plekken ook .
Vandaag weer gewassen nu met wat batadine scrub .
En een hoofdkap bij de deken besteld dan maar ...
Nu is ze helemaal in boett stijl compleet met kap .

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:04

Is betadine scrub niet te heftig..? Vooral op gevoelige plekken zou ik geen scrub gebruiken (persoonlijk hoor!)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:09

Heel zachtjes gedaan . Wordt het schoon .ze schuurt nl erger als de plekken vuil worden .
En dat worden ze omdat ze vaak rolt . Stof blijft in de deken hangen .
Vorige week had ik vloeibare groene zeep . Maar zag op het net dat er shampoo was van derfen .
Miss een idee om te proberen ...
Vroeger gebruikte ik tea tree shampoo van de paardendrogist .
Maar dat heeft veel water nodig om uit te spoelen en moet buiten wassen met koud water . Dus wil dat zo snel mogelijk kunnen uitspoelen ...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:12

Als het koud is buiten en ik moet met koud water wassen leg ik altijd een zweetdeken op en heb dan een grote bad handdoek bij de hand die ik na het wassen meteen even over de hals heen leg. Misschien dat je voor haar op te laten drogen eventjes in de stal kan zetten?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:54

Maisie schreef:
Hier pony 24/7 op de wei met deken en smeer ook derfen.

Nu heb ik 1 probleem met de EJ deken. De buikflap is te lang waardoor mijn
pony (ruin) de buikflap onder piest en daarmee ook zichzelf.

Natuurlijk niet fris en trekt ook weer meer vliegen aan.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

een stukje dubbel slaan en vastnaaien zodat de flap korter word.
heb ik ook met een deken moeten doen, maar dat helpt wel :j

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:25

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:26

Ik heb mijn haflinger een insol injectie laten geven en ik voer MSM zwavel bij. ( gekocht in duitsland !! )

Mijn haflinger kan nu grotendeels zonder deken staan ( behalve bij heel benauwd weer in de avond uren )
Dit kon voorheen absoluut niet ! dus misschien een tip :)

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:16

rooswita schreef:
Rhys schreef:
@Rooswita, ja mijn redenen om voor dit merk te kiezen staan in de post die je zelf quote! ;-)

jewel maar ik bedoel waarom deze en niet de goedkope versie hiervan zoals die van ej, divoza en qhp enzo? omdat dat qua uiterlijk dezelfde deken is

Omdat de pasvorm van die dekens minder is, en omdat mijn paard een deken met een lange buikflap nodig heeft (ze heeft onder haar buk de meeste jeuk).
De EJ heeft niet eens een buikflap, net als de RSIH, en de Pagony deken heeft maar een kort buikflapje. Ook gaat de stof van de Pagony lubberen (kijk maar eens in het rond bij paarden die hem op hebben).
QHP heb ik over getwijfeld.
Maar ik geloof gewoon iet dat je voor €75 een deken kunt maken met dezelfde pasvorm en kwaliteit van materialen als eentje van bijna €200. Vaak geldt toch goedkoop is duur koop. Omdat mijn paard wel de hele dag met zo'n deken op staat, wil ik gewoon een goede deken, die prettig draagt, die niet te warm is en die het ook een paar seizoenen volhoudt. Dan geef ik liever ewat meer geld uit, dan dat ik 3 verschillende goedkope modellen heb liggen die allemaal niet bevallen.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:36

Hier gaat het ook prima! Plekjes die hij had zit weer haar op en geen nieuweplekjes. Hij staat onder een gewone vliegendeken met hals en alleen overdag naar buiten. Ik voer care4life.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:21

Hier gaat het eigenlijk ook wel goed. De jeuk is (nog) niet zo heftig als vorig jaar.
Ik heb ze nu even zonder deken gezet aangezien het toch hard waait.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:45

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:56

Nog even een vraagje... de RSIH en de EJ deken zit daar enig verschil in sterkte/kwaliteit. Mijn paarden zijn nogal slopers..
En kan onder de EJ eventueel ook zo'n regen liner of past iemand die überhaupt toe?

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:39

Zojuist ook derfen gekocht :) de lotion voor de staart en manen en creme voor zijn hoofd.
hoe deden jullie het ook al weer met schimmels/witte paarden ivm de vlekken wat het achterlaat?

En hoe vaak smeren jullie het? Ik twijfel een beetje tussen 1 of 2 keer per week.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:21

Verschilt het bij jullie ook per jaar waar de jeuk het ergste is? Vorig jaar was het de buik, dit jaar zijn de manen voor het eerst echt een hel.. :( Ik trof haar vanochtend kaal en bebloed aan in de wei, de stal eigenaar was vergeten de bomen af te zetten.. Dus, de manen er maar weer afgeknipt.. Ze waren net zo mooi gelijk en nu is haar hele manenkam opgezet. :( Pffft! Laag Derfen er overheen gaf gelukkig wel gelijk verzachting..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:26

Er is een nieuw product op de markt,,,,,,,Equi-Protecta paardenlotion......dit werkt jeukstillend,en huidherstellend,en is nog vliegwerend ook....super spul werkt prima.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:59

Hey dames, ik heb vorig jaar de nep-rambo van EJ gekocht en die bevalt prima, alleen een klein gaatje erin en dat terwijl er in deze paddock al 2 regendekens gesneuveld zijn dus ik ben tevreden!
Nou had ik eentje in backorder staan als reservedeken, leverdatum zou eind mei/begin juni zijn dus ik werd gebeld dat hij binnen was. Kwam ik hem vrijdag ophalen, is het helemaal een vernieuwde stof!
Ik heb hem daar laten annuleren en geld terug, dit is een heel andere stof dan die van vorig jaar; die is echt stevig/stug en dit was meer een gewone boett achtige stof maar dan net even anders, beetje tussen boett en rsih in denk ik.

Ik dacht ik waarschuw jullie even, voordat jullie net als ik ervan uit gaan dat het dezelfde stof is.

Vandaag bij Horze.nl alle anti-vliegenproducten met 30% korting trouwens.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:52

Oei opisop_shop: dat slaat tegen :(

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:57

opisop_shop schreef:
Hey dames, ik heb vorig jaar de nep-rambo van EJ gekocht en die bevalt prima, alleen een klein gaatje erin en dat terwijl er in deze paddock al 2 regendekens gesneuveld zijn dus ik ben tevreden!
Nou had ik eentje in backorder staan als reservedeken, leverdatum zou eind mei/begin juni zijn dus ik werd gebeld dat hij binnen was. Kwam ik hem vrijdag ophalen, is het helemaal een vernieuwde stof!
Ik heb hem daar laten annuleren en geld terug, dit is een heel andere stof dan die van vorig jaar; die is echt stevig/stug en dit was meer een gewone boett achtige stof maar dan net even anders, beetje tussen boett en rsih in denk ik.

Ik dacht ik waarschuw jullie even, voordat jullie net als ik ervan uit gaan dat het dezelfde stof is.

Vandaag bij Horze.nl alle anti-vliegenproducten met 30% korting trouwens.

Ik had hem inderdaad ook gevoeld en het voelt aan als een gewone vliegendekenachtige stof en niet zoals de RSIH.