SamLoveRoos schreef:Je kunt dus niet rijden buiten je stalling als er Rhino heerst?
Jawel hoor maar dan moeten jullie beide dus een mond/neuskapje voor !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
TolineS schreef:haha nee ik geloofde het aid verhaal al niet hoor , maar wilde het toch even zeker weten. Bij ons op stal zijn ze maatregelen gaan nemen nadat ikzelf en ander stalgenootje afgelopen zondag erg boos zijn geworden omdat er wel een stalgenootje is die stage blijft lopen op een stal en zij blijft nu nog stad en land afzoeken naar een eigen paard. Savonds hadden ze opeens regels opgesteld en stond er een ontsmettingsbak voor je voeten , het ontsmetspul is tot op vandaag nog niet ververst hahaha!! Ik zal eens op het bord zetten dat buiten rijden gewoon weer mag mits je paard niet in aanmerking komt met andere paarden.
Anya schreef:TolineS schreef:haha nee ik geloofde het aid verhaal al niet hoor , maar wilde het toch even zeker weten. Bij ons op stal zijn ze maatregelen gaan nemen nadat ikzelf en ander stalgenootje afgelopen zondag erg boos zijn geworden omdat er wel een stalgenootje is die stage blijft lopen op een stal en zij blijft nu nog stad en land afzoeken naar een eigen paard. Savonds hadden ze opeens regels opgesteld en stond er een ontsmettingsbak voor je voeten , het ontsmetspul is tot op vandaag nog niet ververst hahaha!! Ik zal eens op het bord zetten dat buiten rijden gewoon weer mag mits je paard niet in aanmerking komt met andere paarden.
doe geen moeite.. je praat tegen de lucht. Er zijn een paar mensen die ieder gerucht geloven en volkomen doorslaan in de maatregelen. Want je weet maar nooit. Bij ons ook een buitenrij verbod. En een verbod voor lesgevers op stal, of ze zich nu wassen en schone kleren/jas aantrekken of niet. Maar de klanten van een bedrijf dat paardentherapie geeft mogen weer wel gewoon komen, want die hebben een mail gehad en die hebben zelf geen paarden.
En als je zegt dat door horses.nl is gemeld dat er helemaal geen rhino is in een zeker dorp hier in de regio, maar dat het ging om één ziek paard een paar weken terug en een verworpen tweeling, dan is het antwoord dat ze dat niet geloven. Ja als je de regio-roddels boven het oordeel van een gediplomeerde dierenarts gaat stellen, dan weet ik het ook niet meer. En het trieste is dat ze daarmee het onderwerp van die roddels ook wat aandoen. Die wordt met de nek aangekeken o.b.v. roddels die steeds erger worden. Want ik had al verhalen gehoord over tenminste 10 verworpen veulens in één week.
Er is niet meer rhino dan andere jaren. Het verschil is hart van Nederland. En het feit dat mensen liever roddels geloven dan dat ze zich echt verdiepen in hoe zo'n virus verspreid wordt. Het lijkt de dagen van de pest wel vroeger.. Misschien helpt aderlaten ook wel
Anya schreef:Ik zou het niet doen want je krijgt iedereen over je heen. En mocht er wel rhino zijn, dan heb je in een afgesloten ruimte nét iets meer risico. Moeten er wel klodders snot in het rond gaan of een heel hoge infectiedruk zijn.
amazing_lady schreef:Mijn buurman heeft uit voorzorg ook maar de boel 'dicht' gedaan. Niet omdat hij zich zorgen maakt, maar meer om iedereen tevreden te stellen. Om een beetje netjes te blijven blijf ik met mijn paardjes ook maar thuis. Maar over 2 weken ga ik toch echt mijn nieuwe aanwinst ophalen. (Donderdag gekocht). Ik maak me nog steeds weinig zorgen.
Dribbelkont schreef:ik heb nog heel veel l-lysine over omdat er alleen maar grotere potten te krijgen waren en heb maar 1 pony
wie wil voor zacht prijsje wat L-Lysine over nemen?
kan het zo voor je opsturen dan.
heb het gekocht bij dierenarts.
stuur me maar een pb als je belang hebt in wat grams.
MarietteRV schreef:Wauw das zeker eens sterke vechter als ie er zo goed en snel doorheen komt. Gefeliciteerd daarmee!
Tis wel triest dat je zo in spanning zit over je paard en dat met niemand kan delen omdat er dan van alles van gedacht wordt.
amazing_lady schreef:Ik hoop maar dat iedereen hier van leert en er volgend jaar niet weer zo een paniek uitbreekt.