Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellen83 schreef:Ik zocht vorige week naar middelen tegen SME die onderzocht waren. Ik stuitte op de site van NML Health (die van Puur Culico). Zij beginnen zeer snel al met een onderzoek. Aangezien ik ergens anders dit al geschreven heb, ff copy-paste:
Het is een bedrijf wat zelf middelen op de markt brengt en heeft gebracht (zoals Puur Allergie en Puur Mok). Allemaal op basis van natuurlijke middelen; vitamines, mineralen en kruiden. Klonk erg goed en heb me aangemeld!
Je begint eerst met een Detox kuurtje, daarna met de inwendige en/of uitwendige middelen. Er zijn 2 groepen in het onderzoek; 1 die beide middelen krijgt, en 1 die alleen het uitwendig middel krijgt. Het inwendige middel is in poedervorm, dus makkelijk toe te dienen! Het uitwendige middel is een lotion die de jeuk moet verlichten. Het mooie is dat het niet uitmaakt of je paard een deken op heeft of niet (by the way; die van mij is gisteren helemaal aan gort getrokken.. thanks weidegenootjes! ). Wel mag je daarnaast niet met andere middelen werken, anders kunnen ze het effect van hun producten natuurlijk niet goed testen. Volgens mij hebben ze nog plek, dus geef je op! O, ja; het kost niets om deel te nemen. Je krijgt middelen voor het hele seizoen.
Sodeletuut schreef:@Aam_Mic, waarom zou je een donkere deken willen?
@Karin_deB: Ik heb een boett deken, en die bevalt supergoed. Waar heeft je Shet jeuk? Ik heb de Rambo Sweet Itch Hoody ook gehad voor mijn paard, maar mijn paard heeft erg jeuk aan haar buik, en daar beschermde die deken niet optimaal. Maar als je paard geen jeuk aan de buik heeft is dat ook een super deken, en wat goedkoper dan de Boett.
renate85 schreef:waar komt die onderste buikflap vandaan?? want ik heb een tinker die ik dit jaar voor het eerst inpak.
Maar ze heeft het eigenlijk alleen maar onder op haar buik, bij haar navel ongeveer en daar komt zo'n exceemdeken eigenlijk net niet.
Auky schreef:Hier kun je je opgeven voor het onderzoek van NML Health:
http://www.nmlhealth.com/c,5798,,/onder ... otion.aspx
Sonja_vR schreef:en ik ben ook benieuwd waar de info van toxische belasting vandaan komt over derfen?
Ninx, poeders en het wel eten , daar denkt de prinses hier toch anders overmaar die is (helemaal voor een ijs) echt hopeloos kwa eten , het meeste voer word niet geschikt geacht, laat staan als ik er iets overheen doe
![]()
dan kan ik het echt helemaal vergeten...
of als het ook maar naar knoflook lijkt te ruiken...no go
en zo zijn er nog tal van redenen die ze weet te verzinnen gok ik zo ...
als ik niet beter wist zou ik gaan twijfelen aan haar ijslanderschap
ellepel schreef:esther ik had ze net allemaal opgezocht en wat ze doen:
Calophyllum inophyllum oilCitaat:Calophyllumolie (ook gekend als tamanu- of foraha-olie) is weinig bekend bij het grote publiek, maar wordt toch door velen als een echte wonderolie voor huid en haar beschouwd. Het wordt gewonnen uit de gedroogde noten van de Tamanuboom die typisch is in Pacifische en Aziatische tropische gebieden. Deze olie is heel kostbaar: de productie van één liter olie vereist maar liefst 20kg noten.
Het is een rijke olie die toch goed opgenomen wordt, die een verzachtend effect heeft op de huid en die huidirritaties zoals onder andere zonnebrand, huiduitslag, acne, eczeem en psoriasis helpt te verlichten. De olie werkt ook bijzonder goed tegen littekens en striemen. Het helpt de celvernieuwing en heeft een hydraterend effect op de huid.
Calophyllumolie is een uitzonderlijke haarolie. Je kunt het dagelijks gebruiken als een conditioner voor haar en hoofdhuid, het is een uitstekende olie voor droog en beschadigd haar.
Simmondsia Chinensis -jojobaCitaat:De jojobastruik groeit in het wild in de woestijnen van Noord-Amerika en Zuid-Arizona. De zaden van deze plant bestaan voor ongeveer de helft uit een dikke, vettige substantie en is rijk aan vitamine E.
Voedt en herstelt de huid. Een natuurlijk anti-oxidans, dus uitstekend bij een ouder wordende huid. Reguleert de vochtbalans van de huid. Geschikt voor zowel droge als vette huid. Jojoba remt de talgproductie,en wordt dus vaak in acne-producten verwerkt. Massage van de hoofdhuid met jojoba zorgt voor een gezonde, glanzende haardos. Eigenlijk is het een vloeibare wassoort en kan nauwelijks ranzig worden.
Helianthus annuus seed -zonnebloemCitaat:Zonnebloempitttenolie, geperst uit de zonnebloempit, werkt verzachtend en is geschikt voor elk huidtype. Goed om de basisolie mee te mengen. Het is een heldere goudgele olie die vrij neutraal ruikt.
Juniperus -jeneverbesCitaat:Goed tegen huidziekten. Reinigend en versterkend, en daarom bijzonder geschikt voor de behandeling van vette huid en acne. Ontgiftend bij cellulitis.
niet gebruiken bij zwangerschap,slechte nierwerking(denk ik dat dat alleen voor inwendig geldt?
van jeneverbes vind ik dan wel weer dat het op de huid licht irriterend kan werken.
dus het zou kunnen dat sommige paarden daar op reageren
Muzefee schreef:Auky schreef:Hier kun je je opgeven voor het onderzoek van NML Health:
http://www.nmlhealth.com/c,5798,,/onder ... otion.aspx
Ik doe ook mee aan het onderzoek. Aanvankelijk voor de lotion, alleen vandaag begonnen aan de drainagekuur en gezien mijn pony d'r voer goed at heb ik nu een mail gestuurd of ik niet alsnog voor het inwendige product mee kan doen.