[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:07

yvonnedv schreef:
Ja en dan mogen de winterdekens weer op ;(
Ja en daar baal ik dus ook zo van! Staat dat paard het hele jaar door met een deken op zijn rug rond te waggelen :\
Ik zit er serieus over te denken om de dekens allemaal af te laten, maar het zal wel heel erg onpraktisch zijn. Paard staat straks weer snachts op stal en dan ga ik ook weer wedstrijden rijden. Fanatiek trainen met een dikke wintervacht vind ik niet zo'n fijn idee, zeker het nat blijven van de vacht vind ik wat eng en het paard kan gewoon de warmte moeilijk kwijt, dat zie ik ook bij de manegetinkers.

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:11

Ik ben ook nog erg aan het twijfelen wat ik ga doen. Sowieso niet dik in de dekens denk ik, misschien gewoon een regendekentje.
Dit wordto wel Wisse's eerste "echte" winter, voorheen altijd binnen gestaan op stal, dus moet nog wel even kijken hoe hij het gaat doen.
Vind dat ook sneu hoor, als ze het hele jaar rond onder dekens lopen...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:56

Dids krijgt lekker geen jurk aan :D Die is al begonnen met zijn winterpluis :j
Ik rijd hem dan wel, hij raakt bezweet, ik stap wat langer uit tot hij koel aanvoelt en dan krijgt hij eten en :wave: :)
naar mijn mening heeft hij op het moment dat hij koud aanvoelt weer genoeg isolatie om de warmte binnen te houden, hij krijgt lekker gras en hooi om warm te blijven :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:02

Ja Storm blijft ook mooi warm zonder deken.
En doordat hij afgelopen winter op onbeperkt hooi stond, kreeg hij ook nieteens zo'n dikke vacht!
Deze winter krijgen ze weer onbeperkt hooi (naja, samen 1 pak per dag, moet lukken denk ik om daar 1 dag mee te doen) dus voor de warmte hoeft het ook zeer zeker niet. Denk daarom dat het met Wisse ook wel goed moet komen, ondanks dat hij normaal op stal stond en af en toe met regendekentje om naar buiten ;)
Maar hij is gelukkig nu nog maar 3 jaar oud dus zal nog wel kunnen wennen gok ik.

Naaltje wanneer doe jij de eczeemdeken af en hoe dik is de vacht tegen die tijd?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:07

ehm.. wanneer heb ik hem vorig jaar afgedaan.. eind oktober geloof ik..
zijn vacht is dan al vrij dik (ongeveer zo dik als een wintervacht van een normaal paard).

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:09

Ik probeer de deken al een keertje over een maand af te doen. Halverwege oktober kreeg hij vorig jaar namelijk de deken op en dan kan hij in elk geval even zonder deken rondsjokken.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:11

Toch maf, dat de wintervacht goed doorkomt met zo'n vrij zware deken erop eigenlijk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:12

hij is nu al winterpluis aan het maken..
als de deken af is krijgt hij een pluis-bom trouwens hoor, tenminste vorig jaar :))

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:20

Senna krijgt waarschijnlijk dit jaar wel weer een winterdeken op. Vorig jaar is ze puur natuur gegaan omdat ze toch niet veel mocht doen ivm een blessure. Ik vind het ook zo sneu dat ze dan het hele jaar met een deken opstaat, maar ze lijkt het niet erg te vinden.
Met haar eczeem is het erg goed gegaan tijdens mijn vakantie. Ik had de bovenkant van haar staart weggeschoren en dat is nu weer mooi gelijkmatig aan het groeien. Haar manen zijn bij het eerste stuk van de schoft wel erg dun en korter, maar dit komt denk ik meer door verstikking want ze heeft geen kale plekken. Nu staat met haar vliegendeken om met al die hoosbuien en warmte.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:32

Grappig dat jullie daar ook over nadenken :) Ik zat er ook al aan te denken om van de winter de deken maar te laten. Mijn paard heeft alleen maar de hoody om als ze buitengaat maar toch is het fijn als je je paard gewoon zonder deken buiten kan zetten. En dat kunnen we alleen maar in de winter! :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:36

ik vind het altijd súperleuk als ik hem eens een kwartier zonder deken rond laat hobbelen in de wei ziet het er een stuk leuker uit :D

en in de winter wordt hij knuffelbeer :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:44

Ik vind wisse echt een prachtpaard om te zien en vind het daarom echt zo jammer dat hij met een lelijke deken om moet lopen :(

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:46

Ik heb dat ook. Guus in zijn deken ziet er echt niet uit.
Nu zit hij voor het eerst super glad in ze zomervacht, kan ik er niet van genieten omdat ik het bijna nooit zie.
Van de week waaide het hier ontzettend, en toen liep Guus met losse manen en zonder deken in de wei. Toen vond ik hem zo knap!!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:50

Ik vraag me af of de paarden het zelf ook als irritant beschouwen? Paar maandjes zonder zou heerlijk zijn maar ja...

Pride gaat onder de scheermachine dus zal ook weinig tot geen dekenloze periode hebben.. Ik ben ook even kwijt wanneer de exceem deken vorig jaar afgegaan is maar ik weet nog wel dat Pride als 1 van de gladste/kortste in de vacht zat van stal juist door de deken. Dus dat zal toch ook wel midden/eind oktober geweest zijn...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:13

Ty met zijn "burka"
Dit is de bodysuit van moonlightfarm. Erg mooi dekentje.
Helaas is dit een S en moet toch voor een M..
Hij is net wat te klein.
Hij zit verder wel supermooi en niet vervelend ergens! Paardje vond het ook geen vervelende deken, merkte al wel verschil. Of wil ik graag verschil merken?? Haha :P
Afbeelding

Afbeelding
Je ziet wel, eigenlijk te klein.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:37

Kun je hem niet ruilen dan? Een deken die ze dag en nacht om hebben moet toch wel écht lekker zitten imo...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:31

Ja zeker ben ik mee bezig! :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:03

Ik vind wel de gaten rond de ogen erg groot

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:39

Hoe groot is de shet op de foto?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:44

hij is 82/84 cm ofzo. Niet heel groot :P
De ooggaten groot maakt mij niet zoveel uit, daar heeft hij weinig tot geen last/jeuk :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:45

Wat een afgrijselijke deken _O- maar dat terzijde.

Ik twijfel nog of ik m'n paard ga scheren deze winter, hij dan 3,5 jaar oud en eigenlijk toch nog niet zo hard aan het werk. Dus ik denk eigenlijk niet dat het nodig is. Hmmmm...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:51

Het is een eczeemdeken maar goed? :P
Ik vind hem mooier dan zo'n lelijke boett :o

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:53

Allejandro schreef:
De ooggaten groot maakt mij niet zoveel uit, daar heeft hij weinig tot geen last/jeuk :)

dat had die van mij ook niet todat hij zijn hoody op kreeg. De mugjes zoeken dan toch een andere plek om te prikken.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:55

alle dekens vind ik lelijk is maar hoe je het bekijke een paard ziet er altijd beter uit zonder maar goed heaas ontkomen sommigen er niet aan
exceemdekens daarintegen zien er idd belachelijk uit maar wat maakt dat nu uit ze moeten fuctioneel zijn meer niet.
darnaast vraag ik me eigenlijk af zit je niet ff in t verkeerde toppic?? |o
het gaat hier over exceem en jeuk dat heeft niks met scheren in de winter te maken
Myour schreef:
Wat een afgrijselijke deken _O- maar dat terzijde.

Ik twijfel nog of ik m'n paard ga scheren deze winter, hij dan 3,5 jaar oud en eigenlijk toch nog niet zo hard aan het werk. Dus ik denk eigenlijk niet dat het nodig is. Hmmmm...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:16

Heb al die tijd nog niet op je gereageerd indrasjacks, maar het mag ook heus wel over iets anders gaan als alleen de ZE. En dan nog heeft het wel met onze (ZE) paarden te maken, aangezien het over wel of geen deken juist voor onze paarden gaat...
En ik zou het prettig vinden, als je eens wat minder de quoteknop ging gebruiken. Je kunt ook @naam doen. Dan weet degene wel wie je bedoeld ;)