Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:sorry galopsprong, maar als jij paard tijdens de SR en met HB laat testen, vind ik het niet raar dat er zo een uitslag uitkomt, ik vind de symptomen ook helemaal niet met cushing te maken hebben eigenlijk en ik vind het ook heel normaal dat als dan 6 weken later de pijn van de hb weer grotendeels (hopelijk) gezakt is en je tegen het einde van de SR aanloopt je ook weer aan een hele logische 2e uitslag komt.
Sorry maar is paard wel getest op I.R. of dat niet?
galopsprong schreef:Ik heb hem laten testen omdat hij hoef bevangen was, hij zat goed in zijn vacht.
Hij had alleen van de zomer een paar keer last van mok, dat lijkt nu over te zijn. Hij had last van''zomer eczeem'' dat is nu helemaal weg. Ik had van het voorjaar een keer zijn exceem deken afgedaan.. halve manenkam weggeschuurd. Nu staat hij al een week of 6 zonder deken, geen jeuk meer niks. Komt of door de medicatie of doordat hij niet meer op het gras staat, geen idee? Ik dacht zelf dat hij insuline resistent was maar dat is het dus niet. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hij had soms lichte jeuk maar de laatste 2/3 jaar was het veel erger geworden, alleen in zijn manenkam.
Lifeforhorse schreef:net te horen gekregen dat mijn paard cushing heeft, lees graag mee.
Weet wel wat het is,
Zijn er hier meer mensen die deze producten gebruiken?
Las het nl op deze site, en heb de producten bekeken, maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben.
Citaat:
Onze ervaring is dat het dagelijks bijvoeren van anti-oxidanten (NAF Cushinaze) en plantaardige olie (Omega Olie Gold) en het 2-3 keer per jaar geven van een weerstand verhogende kuur met Echinacea (NAF Immu Liquid) bij veel paarden erg goede resultaten geeft.
http://www.paardendrogist.nl/advies/7425/cushing/ (onderin)
Pandora2 schreef:Lifeforhorse schreef:net te horen gekregen dat mijn paard cushing heeft, lees graag mee.
Weet wel wat het is,
Zijn er hier meer mensen die deze producten gebruiken?
Las het nl op deze site, en heb de producten bekeken, maar zijn er mensen die er ervaring mee hebben.
Citaat:
Onze ervaring is dat het dagelijks bijvoeren van anti-oxidanten (NAF Cushinaze) en plantaardige olie (Omega Olie Gold) en het 2-3 keer per jaar geven van een weerstand verhogende kuur met Echinacea (NAF Immu Liquid) bij veel paarden erg goede resultaten geeft.
http://www.paardendrogist.nl/advies/7425/cushing/ (onderin)
Hey...en dus welkom hier![]()
Heb de NAF Cushinaze geprobeerd, maar cushie wou het niet eten...echt nietHeb 't dan maar aan de andere paarden gegeven, daar ging het wel in, maar ook niet van harte...terwijl het hier normaal echt geen moeilijke eters zijn
![]()
Weerstandsverhogende dingen krijgen ze hier niet, dus geen ervaring mee...
Ik geef wel lijnzaadbrokken naast beperkt hooi en wat gras...
geerke schreef:Mosh schreef:Welkom Lifeforhorse!
Poeh.. Ook weer een illusie armer vandaag. Chico moet nu naar 2 tabletten per dag, omdat zijn waarden niet genoeg dalenHij ziet er al beter uit dan eerst, maar nog niet geweldig en dat komt dus wel overeen met de test.
jee...dat gaat wat kosten?
Pandora2 schreef:galopsprong schreef:Ik heb hem laten testen omdat hij hoef bevangen was, hij zat goed in zijn vacht.
Hij had alleen van de zomer een paar keer last van mok, dat lijkt nu over te zijn. Hij had last van''zomer eczeem'' dat is nu helemaal weg. Ik had van het voorjaar een keer zijn exceem deken afgedaan.. halve manenkam weggeschuurd. Nu staat hij al een week of 6 zonder deken, geen jeuk meer niks. Komt of door de medicatie of doordat hij niet meer op het gras staat, geen idee? Ik dacht zelf dat hij insuline resistent was maar dat is het dus niet. Iemand die hier ervaring mee heeft?
Hij had soms lichte jeuk maar de laatste 2/3 jaar was het veel erger geworden, alleen in zijn manenkam.
Geen ervaring met cushies die schuren, wel met een gewoon gezonde PRE...van het moment dat hij wat teveel gras kan vreten, gaat ie ook schuren aan z'n manen. Beperk ik een paar dagen het gras, dan is het ook weer gelijk over...Oorzaak ligt dus volgens mij aan ( te rijk ) gras