[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:24

snijden met een aardappelschiller?
dus de rest soort van ''touperen'' en dan alleen het lange haar afsnijden. Volume van zijn manen is inderdaad wel m'n trots :D (nog wel :\ )

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:16

Naaltje: ze maken gebruik van een handoplegging en sturen dan als het ware energie het lichaam in. Deze energie gaat in het lichaam daar waar het nodig is. Bij shadow werd ze erg naar de maagstreek en lever getrokken, die trekking was heel duidelijk aanwezig. Verder merkte ze ook meteen dat shadow de energie goed kan gebruiken.
Het paard wordt heel relaxt ervan haha.
Wat het lichaam nu met de energie doet is nog even afwachten.
Wel zou neusje e.d. sneller en beter moeten genezen nu.

Verder voelde ze heel veel liefde, of we een sterke band hadden. Nou ja ze wist niet dat shadow en ik al 14 jaar samen zijn. Ben beniuwd hoe shadow er vandaag aan toe is.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:32

cojosol is een natuurlijke olie die ook bij honden en katten kan worden gebruikt
een aantal dierenartsen schrijft het al voor het kan geen kwaad echt niet
onze dierenarts had het voor de tinker voorgeschreven en ook bij een paar pardjes van vriendinnen slaat het mega goed aan die hadden echt lelijk ZE
de vriendin die mij getipt had was er al langer mee bezig bij haar paard beginnen de manen en staart weer aante groeien en zijn geheeld heeft geen jeuk meer e ze hed zich echt kappot geschuurd,
ZOals gezegd er zitten alleen pure en natuurlijke etherische olien in
Myour schreef:
Cojosol door het voer heb ik nog nooit van gehoord, maar ik durf niet zo snel dingen bij m'n pony naar binnen te gieten..

Vandaag had ik overigens even grotere zorgen dan z'n ZE, m'n pony heeft 'n mep gehad net boven z'n kogel aan het rechter achterbeen. Het wondje zelf viel wel mee heb z'n been maar een kleine tien minuten af staan spoelen, was namelijk wel flink warm en opgezet.. hij liep gelukkig (nog) niet kreupel.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:37

Hoi ja dat klopt alleen bij zitten ook nog muggen en die steken net zo goed dus het zou het niet verhelpen zijn zijn geval was volgens de Da de zee geen optie voor genezing hoewel ik moet zeggen voor exceempaarden is het daar een hemel dat klopt wat je zegt is waar alleen vor mijn geval zou dit niet werken heaas.
maar goed de cojosol heeft het probleem opgelost dus dat is mooi hij blijft lekker hier hihi

opisop_shop schreef:
indrasjacks schreef:
Hoi Ja dat klopt
maar dat is met exceem die van mij heeft een allergische reactie op dezelfde mug die exceem veroorzaakt en zee zou hem niet helpen
ik heb nu die olie om door het voer te doen cojosololie die werkt tegen de jeuk en is goed voor herstel van manen wondjes e.d
het is tegen allergieèn asceem mok mijt schimmel.e.d.
mijn paard heeft het 100% geholpen
Adje heeft geen last meer van jeuk heb vandaar voor het eerst sinds 2 maanden met hem gereden zonder dat hij ging rollen met mij erop
( ik kon in de zomdermaanden nooit gaan rijden hij ging dan rolen met of zonder mij erop ) is vorrig jaar op het nippertje goed gegaan anders had ik hier nu niet gezeten of anderes bij gezeten.
Ik kon dus in de zomer niet meer rijden met hem nu wel weer hij heeft geen last van de jeuk en door dat ik veel knoflook door zijnvoer doe ook niet veel meer van de dazen.
jippie
lang leve groene leem kuur en cojosol olie.
meesten van jullie hier hebben dit al gelezen maar ziedat er een antal tussenstaan die dit nog niet weten
onze paardenzaak heeft het sinds gisteren vast in het assortiment op mijn aanraden en hier in de omgeving is iedereen dik tevreden
ik kocht ook wel eens iets van pegasus ruitersport die hadden biting midge reme tegen de jeuk dat hielp maar een beetje ook jolanda van pegasus ruitersport ging info inwinnen om dit wordermiddel in haar assortiment op te nemen

MIJN PAARD HOEFT GEEN DEKEN MEER OP NIET CONTINUE TE WORDEN INGESPOTEN EN INGESMEERD OF GEKRABT TE WORDEN
HIJ IS GEZOND FIT EN JEUK VRIJ DANZIJ DE OLIE HEEFT HIJ GEEN HINDER MEER

Sorry dat ik het zeg, maar je spreekt jezelf dus wel tegen :o
Zoals ik al uitlegde en je zelf ook al aangeeft; scheelt plaatselijk en winderigheid echt wel qua hoeveelheid vliegjes.
Jij zegt dat hij allergisch is voor de eczeemmugjes, juist dan zou het aan zee staan enorm schelen; daar komen die mugjes gewoonweg veel minder voor!

Ik zeg niet dat je hem nu weg moet doen naar zee, want met de cojosol gaat het prima met hem zeg je, fijn!!!
Maar aangezien er gesproken werd over inslapen als het erge eczeem betreft; daarom kaart ik even aan dat wat mij betreft dan een optie overgeslagen wordt, namelijk het paard verhuizen naar een plek waar je de trigger wegneemt; de mugjes dus.

Dat de olie bij jouw paard helpt is erg fijn voor hem, maar het aansmeergehalte mag wat mij betreft wel iets minder, misschien even je capslock uitzetten :Y)

Carol, als je zo'n val wilt maken; lekker doen!
Niet nalaten te doen wat jij het beste vindt voor Shadow; als een ander meeprofiteert van jouw goede bedoelingen en inzet voor jouw paard; so be it. Het kost jou geen extra moeite omdat er meer paarden staat ofzo, dus ik snap je gevoel maar zou zelf gewoon voor je eigen paardje kiezen en hem dus mooi zo'n val geven :)

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:56

wauw, ik heb deze site al even niet meer gevolgd ofja, al heel lang eigelijk :o
nu dat ik dit lees sta ik er versteld van en ga ik denk ik toch maar eens bij ons in de paardenwinkel kijken wat ze hebben
maar jullie hebben het over een olie die je erop kunt smeren heeft iemand een foto misschien? *-:)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:58

Ok, Shadow heeft vandaag geen jeukjes gehad *hiep hiep hoera*

Tos: Zou niet weten welke olie je bedoeld?

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:33

oh je bedoeld de cojosololie van mij?? die is voor door het voer maar cojosol heeft ook een lotion
pcs horsecareproducts heeft dit ontwikkeld super spul
tos schreef:
wauw, ik heb deze site al even niet meer gevolgd ofja, al heel lang eigelijk :o
nu dat ik dit lees sta ik er versteld van en ga ik denk ik toch maar eens bij ons in de paardenwinkel kijken wat ze hebben
maar jullie hebben het over een olie die je erop kunt smeren heeft iemand een foto misschien? *-:)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:00

tos schreef:

Bedoel je leovet huid olie?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:15

Ik zag vandaag nog niet veel verschil op de plekken op Storm's hoofd nu ik er sinds gisteren levertraanzalf opsmeer. Heb het vandaag even laten luchten op buitenrit, daarna even schoongemaakt met milde shampoo en later weer ingesmeerd met de levertraanzalf.
Heb zijn manen en hals ook gewassen, hopelijk heeft hij nu wat minder jeuk achter zijn oren en op zijn hals. Er valt nog steeds niets aan te voelen/zien.
Heb bij Wisse even de staartwortel bekeken; was duidelijk nog gezalfd genoeg van gisteren dus ga het om de dag insmeren.
De staartwortel zag er mooi schoon uit; schilfers lieten los en waren er grotendeels al vanaf.
Zal het morgen even wassen zodat alle schilfers eruit zijn en ga dan om de dag verder met de levertraanzalf.

Hier waaide het trouwens keihard vandaag, bij jullie ook?
Doordat ze bij de buren achter de schuur staan helaas nog net zoveel muggen bij de paarden, in onze eigen wei geen mug te bekennen. Zet ze over twee dagen weer terug op onze eigen wei, hoop voor ze dat het dan nog zo lekker waait dan durf ik wel een dagje dekenloos (tenzij Storm nog steeds zoveel jeuk heeft).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:53

joh klinkt eigenlijk zeer interessant CS!?
mag ik vragen waar je die persoon gevonden had? :)

diddle had een grote pluk haar van zijn staart los vandaag..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:00

ik had sun een vliegennetje (met van die franjes) aan haar halster gedaan...vandaag eraf gehaald...gaat irriteren onder haar voorpluk, daar had ze allemaal korstjes ipv 1 kostje die er steeds zit.
not done dat ding!
berg helosan opgesmeerd, hopelijk morgen beter

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:44

Kun je hem niet over haar voorpluk heendoen?

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:58

probeer eens die van harry`s horse die hebben nl geen gesloten stuk die hebben de oren en voorpuk vrij mijn tinker heeft een lange voorpuk en bij de gewone irriteerde het bij hem ook en staken zijn manen in de ogen dus dat was ook niet prettig.
scheelt voor de vliegen,

happytime schreef:
ik had sun een vliegennetje (met van die franjes) aan haar halster gedaan...vandaag eraf gehaald...gaat irriteren onder haar voorpluk, daar had ze allemaal korstjes ipv 1 kostje die er steeds zit.
not done dat ding!
berg helosan opgesmeerd, hopelijk morgen beter

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:48

verkeerd omschteven, sun had een vliegengordijntje om,die vliegenmaskers gaan stuk, omdat sun met haar achterhoeven achter haar oren enz.krabt (en nu met ijzers eronder) neem ik het risico niet dat ze blijft hangen.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:26

Ach die vliegendingen heb ik allemaal al geprobeerd. Masker is na 3 uur overleden en die franjes krijgt ze geirriteerde ogen van. Heb het paar jaar geprobeerd, maar ze staat nu lekker naakt met d'r koppie.

Naaltje: Stuur je even een pb.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:10

hoi moet zeggen heb ook div dingen gehad die van mij sloopte het ook allemaal alleen die van HH die gaat lang mee
happytime schreef:
verkeerd omschteven, sun had een vliegengordijntje om,die vliegenmaskers gaan stuk, omdat sun met haar achterhoeven achter haar oren enz.krabt (en nu met ijzers eronder) neem ik het risico niet dat ze blijft hangen.

dit snap ik even niet je bent me ff kwijt je wilt geen masker omdat ze kan blijven haken maar die gordijntjes ( die haast niet werken) moet je aan een halster hangen veel gevaarlijker als hij achter een halster blijft haken gaat het goed mis die harry`s horse maskers zijn met klittenband die laten meteen los zijn ook steviger dan de duurdere variant vind ik
tenzij je paard natuurlijk langs een boom gaat schuren dan zal t niet lang leven
die van mij draagt hem 24/7 alleen af met rijden ideaal nou ja 1x inde maand of 2 mnd en nieuwe kopen of wassen maar verder niet te klagen gelukkig
en dan heb ik een roller

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:26

Nee je hebt ook vliegenfrontriemen waar een keelriem aanzit.
Hoef je dus geen halster om te doen en die keelriemen breken wel als ze vast komen te zitten.
Die zijn dus wel veilig.

Ik heb helaas de eczeemdekens weer opgedaan ipv de vliegendekens.
Met Wisse's staart gaat het erg goed, de staartwortel is nu mooi schoon. Heb zijn manen en staart even lekker gewassen vandaag, nu zijn alle korsten er helemaal uit. Daarna levertraanzalf op de staart. Helaas zag ik dat hij onder zijn buik een kale plek heeft, blijkbaar dus toch een buikflap nodig.
Ook achter zijn oren / op zijn voorpluk wat kalig.
Omdat hij zijn masker soms afkrijgt is hij dus niet altijd goed genoeg bedekt. Daarom toch maar gekozen voor de pagony+hoofdkap vandaag, hoewel ik qua warmte liever de vliegendekens op had gelaten. Storm's hals zag er ook niet helemaal 100% uit, denk toch dat deze dingen komen door het staan bij de buren. Daar stond het gras vrij hoog en er staat helemaal geen wind omdat de grote koeienschuur ervoor staat.
Heb de paarden dus weer in onze eigen wei gezet en goed ingepakt allebei!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:48

Ik ben vanmiddag even creatief bezig geweest.

Ik zie gewoon dat Guus jeuk heeft op de delen waar de deken niet zit. Dus de voorpluk en net daarachter. Nu heb ik de eczeemkap met een klip aan de deken bevestigd. Als ik hem gewoon aan doen schuurt hij hem af.
Nu maar hopen dat hij blijft zitten. Dat is de laatste hoop, en anders een naakt koppie en dan neem ik die af geschuurde voorpluk voor lief.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:53

Ja oke dat klopt maar hetzelfde als de HH maskers als ze dan krabben gaat die klittenband ok los, en werkt beter tegen vliegen vind ik zelf
ad bij mijn merrie vroeger ook franjes en ook zo`n keelriem vond ze zelf waardeloos maar goed ieder heeft zijn eigen favo product niet??
ik vind de maskers prettiger

opisop_shop schreef:
Nee je hebt ook vliegenfrontriemen waar een keelriem aanzit.
Hoef je dus geen halster om te doen en die keelriemen breken wel als ze vast komen te zitten.
Die zijn dus wel veilig.

Ik heb helaas de eczeemdekens weer opgedaan ipv de vliegendekens.
Met Wisse's staart gaat het erg goed, de staartwortel is nu mooi schoon. Heb zijn manen en staart even lekker gewassen vandaag, nu zijn alle korsten er helemaal uit. Daarna levertraanzalf op de staart. Helaas zag ik dat hij onder zijn buik een kale plek heeft, blijkbaar dus toch een buikflap nodig.
Ook achter zijn oren / op zijn voorpluk wat kalig.
Omdat hij zijn masker soms afkrijgt is hij dus niet altijd goed genoeg bedekt. Daarom toch maar gekozen voor de pagony+hoofdkap vandaag, hoewel ik qua warmte liever de vliegendekens op had gelaten. Storm's hals zag er ook niet helemaal 100% uit, denk toch dat deze dingen komen door het staan bij de buren. Daar stond het gras vrij hoog en er staat helemaal geen wind omdat de grote koeienschuur ervoor staat.
Heb de paarden dus weer in onze eigen wei gezet en goed ingepakt allebei!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:03

Die vliegenfrontriem met kopstuk heb ik ook gehad.
Toen de tijd gekregen van een vriendin.
Moet zeggen, was er zeer te spreken over.
Ideaal, gene halster om.
En mochten ze vast zitten zijn die dingen er echt zo af.

De maskers zijn ook zo los als ze vast zitten.
Persoonlijk zou ik nog eerder kiezen voor ene masker dan vliegenfranjes. Gewoon om de algehele bedekking en bescherming, en vind het absoluut veel veiliger dan een halster o.i.d.

Guus: creatief geweest? Show it! haha
Wel balen dat ie dan jeuk heeft op onbedekte delen.

Wat dat betreft mag ik die van mij wel afkloppen, alles wat onbedekt is zit ze niet aan. Buik ook niet, loopt geregeld zonder buikstuk. Maar buikstuk vind ik wel ideaal voor op stal (zitten wat meer vliegen) en dat dus bedekt.

Owja, die van mij is inderdaad ook aan het verharen haha.
Vind iedere gigantische bollen met haar in de buikflap.
Ik ga morgen als ik tijd heb even een creatie verzinnen. Lus voor om dekensingel en hier dan de gesp van de deken aan ofzo.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:30

jep zijn het weer met elkaar eens hihi,
blij dat het beter met hem gaat met de mijne gelukkig ook

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:19

harrys horse masker sloopt ze, naast de klittenband komt een gat,bont en gaas laten dan los en daar komt ze met haar hoef in als ze aan het krabben is.
vandaar dat ik weer eens een gordijntje had gekocht om de vliegen bij haar ogen weg te houden. maar dat randje van de klittenband irriteerd, nu weer niets om.
vandaag wel sun weer in bad gedaan,tkc erop, vliegenspray en klaar voor vandaag. :D

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:41

Ja ik zal morgen eens foto's van hem maken hoe het er nu uitziet.
Ben wel helemaal gelukkig met de manen. Die waren er vorig zo rond deze tijd bijna helemaal af. En vandaag tijdens het wassen kwamen ze al onder de hals uit.

de staleigenaar belde net om te zeggen dat de hoofdkap nog perfect zat. Gelukkig maar. Misschien kan ik dat beetje voorpluk nog sparen.

Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot dat het wer kouder word en de deken weer af kan. Maar dat duurt nog wel een tijdje, eind september toch?
Voor mezelf vind ik de zomer heerlijk, maar voor mijn pony toch wat minder!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:55

GuusHinnik schreef:
Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot dat het wer kouder word en de deken weer af kan. Maar dat duurt nog wel een tijdje, eind september toch?

Ja en dan mogen de winterdekens weer op ;(

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:59

Ja gelukkig hoef ik daar niet aan.
Mijn shet mag een lekker lang vachtje ontwikkelen, en ook mijn kwpn'er gaat dit jaar naakt in de winter.
Ze kunnen schuilen en hebben genoeg hooi, dus dat komt goed. En zo hard hoeven ze nou ook weer niet te werken :o

Alhoewel ik met allebei serieuzer bezig ben nu.