Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
merrieveulen schreef:heb je ook enig idee hoe het komt dat hij die schimmels krijgt/ er gevoelig voor is? of is dat eigenlijk gewoon toeval?
PS ik voel me aangesproken door je vorige post, logischerwijs. het is echter niet zo dat ik S en haar methodes afwijs. gevoelsmatig zit er bij mij simpelweg meer in het neuro- verhaal, hoewel ik een schimmel oid niet direct uitsluit. ik moet ergens een keuze maken, en dat is al lastig genoeg as it is. ik ben absoluut niet uit op gratis advies op een slinkse manier oid, wil ook met alle liefde een telefonisch consult betalen.
Pentax schreef:Anti histaminica wil ik wel proberen, maar hoe? Lijkt me niet dat je gewoon een antihooikoortstabletje bij de drogist koopt en aan je paard geeft toch? Mag je er wel 10 geven denk ik zo.
Merrieveulen, het hoesten is bij hem gekomen na het eten van beschimmeld hooi. Ik vond namelijk een halve plak beschimmeld en aan elkaar geplakt hooi in zijn stal toen, kan je nagaan hoe de rest geweest moet zijn. Zelfde week nog een DA geweest, voor de zekerheid AB gegeven en 3 weken rust. Nouja 1 + 1 = 2 toch?
Daarvoor schudde hij al wel trouwens, bij de koop al maar gezien ik hem in de zomer kocht dacht ik dat het van de vliegen was.
Pentax schreef:Heeft iemand misschien een idee bij welke alternatief genezer ik kan zijn voor een antischimmel behandeling? Pas op, ik ben wel heel nuchter![]()
De DA zei; 'ja maar hij kan alleen schimmel hebben als hij paard AB gehad heeft'. Ik kan de afgelopen 2 jaar al 3 keer noemen dat hij een flinke kuur gehad heeft, en ook de corticosteroiden even niet vergeten.
Waarop ze zegt; 'Ja maar dan moet Ventipulmin genoeg zijn'.
Ik vroeg nog of een insolinjectie wat deed, tja weet ik veel![]()
Als het dus wel schimmel is, kan hij dus misschien wel genezen... dan is ventipulmin toch echt niet genoegDat is een tijdelijk (en DUUR) lapmiddeltje.
Tranen doen een aantal paarden hier ook, en die hebben geen HS. Misschien door de droogte of de vliegjes die weer komen nu?
russel schreef:Nee was maar waar heb te weinig gras....
Wat mij wel opviel was dat hij nog jeuk heeft aan 1 neusgat....stel dat er jeuk is bij de paarden, maar dan meer in midden van neus, dat het schudden een uiting is van een prikkeling, jeuk, dus dat alles gebaseerd is op jeuk/irritatatie neusslijmvlies.
Hoe zou het zijn als ze anti histaminica krijgen?
Maris schreef:Wisten jullie dat brandnetel anti histaminica bevat ......?!
mebianca schreef:russel schreef:Nee was maar waar heb te weinig gras....
Wat mij wel opviel was dat hij nog jeuk heeft aan 1 neusgat....stel dat er jeuk is bij de paarden, maar dan meer in midden van neus, dat het schudden een uiting is van een prikkeling, jeuk, dus dat alles gebaseerd is op jeuk/irritatatie neusslijmvlies.
Hoe zou het zijn als ze anti histaminica krijgen?
En kuil voeren dan?
russel schreef:Zou het....?...Is wel bloedzuiverend, groeit hier welig, maar ze eten er niet van....
ankep schreef:Maris schreef:Wisten jullie dat brandnetel anti histaminica bevat ......?!
grappig, Zozo (mijn shaker) eet het uit zichzelf... hij schraapt zeg maar met zijn hoef de wortels vrij en eet deze dan op![]()
mijn andere paardje eet graag distels, weet je misschien ook wat daar dan inzit??