[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:21

Ik knip het bij appie er ook elk jaar af hoor :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:31

irisje2 schreef:
Ik weet ook geen hoeveelheden van wat er precies in de Fibra zit.

Heb weer honingzalf besteld, die krijg ik dinsdag binnen. Fibra bewaar ik dan gewoon als ze weer kale
plekje bij haar voor pluk heeft, want bij de andere plekken lijkt het alleen maar erger te worden.
Heb wel eens een tube honingzalf gebruikt, maar weet eerlijk gezegd niet meer of het nou hielp, dus daarom maar even opnieuw proberen.

@Zinzi_jewel Welke groene leem gebruik je dan altijd?

Ik gewoon de standaard vertagil groene
Leem .
Maar de groene os kan ook geloof ik . Is alleen dubbel
Zo duur .. Wissel wel af met een zachte verzorgende zalf .

wendy1987

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:35

Ik heb het bij mijn andere merrie wel eens gedaan, de manen helemaal wegknippen. Was dat jaar te laat met dekens, was eerste jaar dat ze er ineens last van had. Daarna bij kunnen houden met dekens.
Verder nu gelukkig niet meer nodig..
* klopt het af

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:49

Ik heb zaterdag een deken gekocht. Helaas is ie naar 1 dag kapot. Ga m ruilen en ben aan het kijken voor een andere.

Iemand ervaring met de horsegear eczeemdekens?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:03

De mijne heeft met de klitwortel en al 4 dagen een deken op zijn nek en hoofd niet meer geschuurt! *\o/*

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:55

Voor de "tegen zomerschuur " heb ik ook gemaild. Het mail adres klopt niet. Dus mails komen terug.
Stalgenoot kent hem en gaat telefonisch contact opnemen. Ik woon op de grens dus ben er in een 30 min :) wil het ook graag proberen!!

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:27

Voer je klitwortel of doe je dat op de plekken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:36

Ik denk dat ze dit bedoeld
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-salon- ... on/p/20680

Kan best goed werken hoor.

Nouuuuu -O-
Heb geen foto gemaakt,maar appie heeft wel erg veel kaal op zijn hoofd.
Wil dus nu wel gaan smeren met wat want het word me te erg.
Iemand nog een product wat ik kan proberen wat hier nog niet is genoemd?

Vandaag hem wel weer op zijn oude wei gezet, dat is een blok zonder bomen, en geen plasjes,dus minder vliegen

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:57

Polkiej_x schreef:
Voor de "tegen zomerschuur " heb ik ook gemaild. Het mail adres klopt niet. Dus mails komen terug.
Stalgenoot kent hem en gaat telefonisch contact opnemen. Ik woon op de grens dus ben er in een 30 min :) wil het ook graag proberen!!

Hebben we het beide over de DA David Buschman ?

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 20:44

Heeft iemand ervaring met de producten van Skin Calm? Ik zag ze weer eens langs komen en was benieuwd naar jullie ervaringen van 1 of alle producten (Shampoo, lotion, spray) wat ze aanraden voor beste resultaat.

Ook zoek ik voor D'amour een (vliegen/eczeem) masker waarbij de ogen open zijn, dus geen gaas of iets dergelijks zit. Dit om 's nachts om te doen, zodat ze haar hoofd minder snel kapot schuurt op die plekken. Heb ze van Snuggy hoods gezien en premiere.

Maar ik zoek meer iets zoals op de foto. Deze kan ik bestellen, maar is 50,- en dat vindt ik als uitprobeersel net wat te duur.

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:35

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:24

Ellepel , heb je al Kamillosan zalf gebruikt?
Is ook babybillenzalf, maar dan op natuurlijke basis, koop je bij de linksdraaiende alternatieve drogist.
Werkt hier erg goed, geneest snel en houd de huid vettig.

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:07

_sharona_ schreef:
Iemand ervaring met de horsegear eczeemdekens?

Ja ik!
Voor Robbie heb ik deze aangeschaft: http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _5949.html

Vind het een hele fijne deken! Paard staat er ook niet onder te zweten bij warmere dagen en is tot nu toe nog redelijk heel gebleven!
Heb hem nu sinds maart en heb nog maar twee scheuren hoeven repareren, wegens happende weidegenoten. Gaat er af en toe flink aan toe :')
Ben zelf heel tevreden over deze deken.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:35

meganx schreef:
Polkiej_x schreef:

Hebben we het beide over de DA David Buschman ?

Ja :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:03

tiwi1969 schreef:
Ellepel , heb je al Kamillosan zalf gebruikt?
Is ook babybillenzalf, maar dan op natuurlijke basis, koop je bij de linksdraaiende alternatieve drogist.
Werkt hier erg goed, geneest snel en houd de huid vettig.

Ik ken het wel, maar ik moest toch even vlooiendruppels voor de katten halen en heb nu een tube dermiel wondzalf mee genomen.
Dat is een honingzalf
Meisje wat me hielp had zelf ook paarden en gebruikte die voor de plekken op het hoofd.
Dus daar ga ik mee beginnen. Fotos maken en ik hou jullie wel op de hoogte of het helpt :j

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:35

Even een vraag?

Zo'n 25 jaar terug had ik een Fjordenmerrie met behoorlijk jeuk en geschuur in een stukje van haar manenkam.
Het was geen zomereczeem maar ze stond toen in een te weelderige koeienwei tegen beter weten in.

Ik gebruikte toendertijd tegen de jeuk een mengsel uit het boek Stalapotheek van Nora Scully Tack.
Het spul hielp super, genas de huid snel, jeuk was zo weg en ongedierte had er ook een hekel aan.
De Perubalsem geur was vrij sterk aanwezig.
Bovendien had je er maar heel weinig van nodig om de zoveel dagen. Nog geen liter per zomerseizoen.
Jammer genoeg kon ik later aan 1 van de bestanddelen niet meer komen maar zou het graag nog 's proberen.

Misschien is er iemand hier in dit topic die bij een apotheek werkt o.i.d. of op andere wijze aan meer info kan komen :)
Bij deze het recept en gebruiksaanwijzing. In het boek staat dat het al een oud en beproefd anti-jeukrecept is.

33 cc. perubalsum ( balsamum peruvianum )
33 cc. gezuiverde carbol ( sol carbonis detergens ) dit middel kon ik niet meer aankomen.

oplossen in ongeveer 1 liter gewone brandspiritus en voor het gebruik steeds goed schudden.

Iets van dit mengsel op een schone lap of prop watten gieten en de geïrriteerde huid mee inwrijven.
Eén of twee dagen later herhalen totdat de huid soepel en glad is of dat men merkt dat het paard niet meer schuurt.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:50

Mam werkt in de apotheek, kan wel eens vragen of ze het daar hebben of eraan kunnen komen!

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:33

Bah wat een rot deken is het ook! :+

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:47

:')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:56

Ik heb afgelopen week tektonik voor het eerst gebruikt (ik had het gekocht voor het hoofd omdat dat als enige niet onder de deken zat), op aanraden van een DA in de maantop gedaan en verdomd... Alle wondjes zijn aan het helen, zijn hoofd lijkt veel rustiger! Geen schuurplekken meer. Even afkloppen, maar ik hoop dat het zo blijft!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 06:37

Ik heb geprobeerd 1 keer pure aloe Vera gel . Maar dat is niet zo fijn als de vetramil honing zalf .
Dus toch maar nieuwe vetramil pot besteld bij agradi

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:03

DiscoDipp schreef:
Mam werkt in de apotheek, kan wel eens vragen of ze het daar hebben of eraan kunnen komen!

Dank je :)

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:57

Ik heb een zo goed als volle fles tektonik die ik niet meer gebruik. Vorige maand gekocht omdat ik vol overtuiging was dat mijn paard jeuk had door de zomereczeem, maar ze blijkt een stofwisselingsprobleem te hebben dus we zijn de oplossing in het voeren aan het zoeken.
Maar nu heb ik dus een fles over waar 20 ml uit is.
Misschien wil iemand hem voor de helft van het geld overnemen?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:19

henny_w schreef:
DiscoDipp schreef:

Dank je :)

Heb het aan mam gevraagd, ze kan eraan komen, maar dit is een zeer kankerverwekkend middel. En ze raadt t af on het te gebruiken. Schijnt zelfs bij inademing als kankerverwekkend te zijn..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:25