Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
CarolShadow schreef:De zelf vind ik heerlijk ruiken haha. Ik smeer het nu om de dag, blijft er best lang opzitten namelijk.
Grappig hé dat verhaal van je over dat doorwaaien. Plek is wel degelijk van belang hóór. Merk hier het verschil ook heel erg.
Zo'n dazenval zou ik ook wel willen maken, maar dan maak ik hem ook voor de tig andere paarden op stal, en dat vind ik eigenlijk niet leuk. De reden? omdat ik bijna de enige ben die echt heel veel ervoor doet. Anderen niet. En wil niet energie en tijd steken in zoiets. Ok, ik zou die dieren dan ook kunnen helpen, maar dan zou ik wel een vergoeding of wat willen ontvangen van de anderen, want ze mogen er ook wel wat voor over hebben vind ik. Egoïstisch misschien, maja.
Oww, ben zo benieuwd, Shadow wordt om 4 uur behandeld met shambala energie. Zo spannend!!!
Citaat:quote="opisop_shop"]
Zag zonet nogmaals een bevestiging van wat ik eerder hier schreef voor Indra; hoe plaatselijk het kan zijn wat betreft muggen en welke invloed de wind daarin speelt.
Sinds vrijdag mogen de paarden even bij de boeren staan, omdat het land bij ons compleet kaal is en zij een stuk voor het huis hebben liggen waar het kniehoog stond omdat ze de koeien achter het huis hebben lopen.
Citaat:Wij wilden even in de eigen wei bezig, die ligt er dus hemelsbreed zo'n 30meter vanaf en daar waaide het harder omdat het achter de wei helemaal open is (natuurgebied). Echt, geen enkele mug te bekennen en dat terwijl er dus bij onze paarden op elk paard wel zo'n 25 muggen zaten! Ik keek vanuit ons weiland eens naar de paarden en zag al meteen waar het aan lag; de grote koeienschuur staat daar voor het weiland, en dus staan de paarden daar nu helemaal uit de wind.
Hoppekee, dat zei ik dus eerder ook al tegen Indra; het kan zoooo ontzettend plaatselijk zijn en de wind heeft echt enorm veel invloed!
Pink_Horizon schreef:Hier op stal hebben ze ook sinds kort 4 dazenvallen staan en dat helpt wel degelijk! Wij staan nog recht aan de bossen ook.
Helaas helpt het niet tegen de exceem boosdoeners.
Indrasjack:
Doe je dat Colosol olie door het voer? Hoe vaak?
Hier gaat het nog super. Vanacht deken af gehad en dat is geen probleem geweest. Dat ga ik dus vaker doen. Was wel duidelijk meer poetswerk moet ik zeggen.
Wondjes onder de ogen zijn weg, nog wat kale plekjes waar het halster zit bij de kaken maar dat hebben meer paarden op stal, bij ons moeten ze namelijk altijd een halster om hebben dus dan is dat nogal eens gebeurt.
Volgensmij voelt Pride zich ook prettig, vorig jaar hoefde ik geen 10 sec weg te lopen of hij stond giga te schuren aan zijn staart, dat is dit jaar nouwlijks.
Vandaag weer lekker eens helemaal gewassen met teatrea shampoo. Ziet er daarna altijd zo lekker pluffie uit
CarolShadow schreef:Nou schijnt dat lucerne, en uiteraard nog wat andere voedingsmiddelen. een bepaalde werking hebben ofzo bij een wat slechtere lever en dat zich dat dan uit in verbranding van neus e.d.
Aloysia schreef:Mijn paard heb een witte neus die nu ontzettend verbrand is. De korsten hangen eraan terwijl ik hem wel insmeer elke dag met een hoge factor. Hij krijgt het nu idd ook in zijn koten en bij zijn neus loopt het helemaal door naar ze lippen. Heel vreemd want de zon heeft zich al een paar dagen niet meer laten zien. Het zijn ook echt oranje/geel achtige korsten, het lijkt niet echt meer op een verbrande huid. Vandaag dus maar flink met sudocreme ingesmeerd en morgen de dierenarts erbij. Vertrouw het toch niet helemaal!
Iemand dezelfde symptomen?
Muzefee schreef:
indrasjacks schreef:Hoi Ja dat klopt
maar dat is met exceem die van mij heeft een allergische reactie op dezelfde mug die exceem veroorzaakt en zee zou hem niet helpen
ik heb nu die olie om door het voer te doen cojosololie die werkt tegen de jeuk en is goed voor herstel van manen wondjes e.d
het is tegen allergieèn asceem mok mijt schimmel.e.d.
mijn paard heeft het 100% geholpen
Adje heeft geen last meer van jeuk heb vandaar voor het eerst sinds 2 maanden met hem gereden zonder dat hij ging rollen met mij erop
( ik kon in de zomdermaanden nooit gaan rijden hij ging dan rolen met of zonder mij erop ) is vorrig jaar op het nippertje goed gegaan anders had ik hier nu niet gezeten of anderes bij gezeten.
Ik kon dus in de zomer niet meer rijden met hem nu wel weer hij heeft geen last van de jeuk en door dat ik veel knoflook door zijnvoer doe ook niet veel meer van de dazen.
jippie
lang leve groene leem kuur en cojosol olie.
meesten van jullie hier hebben dit al gelezen maar ziedat er een antal tussenstaan die dit nog niet weten
onze paardenzaak heeft het sinds gisteren vast in het assortiment op mijn aanraden en hier in de omgeving is iedereen dik tevreden
ik kocht ook wel eens iets van pegasus ruitersport die hadden biting midge reme tegen de jeuk dat hielp maar een beetje ook jolanda van pegasus ruitersport ging info inwinnen om dit wordermiddel in haar assortiment op te nemen
MIJN PAARD HOEFT GEEN DEKEN MEER OP NIET CONTINUE TE WORDEN INGESPOTEN EN INGESMEERD OF GEKRABT TE WORDEN
HIJ IS GEZOND FIT EN JEUK VRIJ DANZIJ DE OLIE HEEFT HIJ GEEN HINDER MEER
Naaltje schreef:@CS; hoe werkte dat met die energie healing? klinkt wel interessant?
Diddle zag er netjes uit!plaats zo fotos van zijn manen en staartje
lipje had hij last van..
edit;
fotos
staart..
nog beetje gehavend
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2126.jpg
manen voor de CM en het pluizen
uitgekamd
(nog een of 2 maanden en dan wordt alles op 1 lengte gewiektmoet nog bedenken of het knippen of trekken wordt)
en dan lipje
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2140.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2139.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2138.jpg
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF2137.jpg