Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:liljebo schreef:De hele analyse? (is een hele lange lijst van gemeten waarden... of wat bedoel je precies?)
Als er een waslijst is, dan zijn gelijktijdig andere dingen onderzocht. Voor Cushing zijn maar een paar dingen nodig: ACTH/Cortisol/T3 en T4.
Kun je die waslijst van jou niet scannen ( en evt per pb sturen), ben toch wel heel erg benieuwd !
fargo schreef:Wat voor dosis krijgt ze benthe, en hoe groot en zwaar is je paard. Dit kan een bijwerking zijn van het medicijn, maar suf en sloom zijn ze meestal als de dosis ineens behoorlijk hoog is bijvoorbeeld. Dus wat krijgt ze nu en ben je voorzichtig aan het opbouwen of geef je bijv in 1 keer 1 pilletje van 1mg....
fargo schreef:Tja... ik dacht dat je hier advies gevraagd had en dat er gezegd was dat je het beste rustig kon gaan opbouwen - maar ik kan me vergissen hoor.
EDIT SORRY Normaal reageren we altijd op een vraag als de jouwe dat je rustig aan moet opbouwen, zit nu terug te lezen en dat is helaas niet gebeurd. Al wordt het hier wel regelmatig verteld![]()
![]()
1 mg in een keer is een behoorlijke dosis voor een paard en dan kan je paard nu echt duizelig en misselijk zijn door die dosis.
Er wordt geadviseerd om in stapjes van 0,25 mg op te bouwen met een paar dagen per stapje, dat betekent dus een kwart pilletje voor een paar dagen en dan een half pilletje voor een paar dagen. Het is helemaal niet raar dat je paard niet lekker is ervan.. Dus ik zou vanaf morgen toch snel terug gaan naar eerst een lagere dosis meis.
Het lastige is dat veel DA's niet goed op de hoogte zijn en dus toch dit advies geven van 1 mg als begindosis... Het kan zelfs best zijn dat je paardje eigenlijk met een lagere dosis toe kan, maar dat kan ik zo niet inschatten..