Klara16 schreef:Het valt me wel op dat veel bokkers in dit topic iets tegen de reguliere geneeskunde lijken te hebben.
Hydrocortison smeren (met mate!) is een goede behandeling voor ZE die gegarandeerd effect heeft. Meetbaar, objectief effect.
En toch wordt het in dit topic telkens opnieuw afgekraakt alsof het paardenvergif is. Ja, er zijn bijwerkingen. daarom moet je het niet met bakken gaan toedienen. Maar onder medische begeleiding doet het echt fantastische dingen voor je paard.
Iedereen lijkt hier elk jaar opnieuw hoog op te lopen met allerlei spulletjes en smeerseltjes die zouden helpen voor ZE. Geen van die dingen heeft ooit bewezen dat ze effectief zijn. En omdat ze 'alternatief' zijn wordt er ook nooit gekeken naar de bijwerkingen. Want die zijn er dan zogezegd niet.
Ik durf er goed geld op in te zetten dat een flink deel van de paarden in dit topic schuurt omdat ze allergie/irritatie hebben door alle rommel die hun baasjes in hun staarten en manen smeren en die daar eigenlijk niet voor bedoeld is. Klitwortel, dettol, tea tree olie, babyolie, isobetadine .... de lijst is eindeloos. Om van die Leen Taal-achtige kruidenpreparaten en andere rommel maar te zwijgen. Zonder bijwerkingen...yeah right.
Wat mij betreft, ik vertrouw medicijnen pas als ze WEL van de DA komen. Dan is het namelijk gecontroleerd en zeker effectief.
Ben het met je eens, hoef er verder niet zoveel aan toe te voegen.
Denk alleen niet dat de helft schuurt vanwege smeerseltjes en andere (mogelijke) rommel. Men begint pas te smeren als er een reden voor is (hoop ik). Het is wel zo dat er rommel in het opgesmeerde vet blijft zitten dus dat dat ook weer jeuk veroorzaakt. Moet dus wel goed schoon gehouden worden.
Ook is een hele groep zich er terdege van bewust dat alleen de deken echt helpt, mits consequent gebruikt.
Ook zou men zich moeten realiseren dat mensen geen DA worden om hun klanten geld uit de zak te kloppen. Mensen beginnen aan een studie diergeneeskunde omdat ze beestengek zijn. Sterker nog, ik ken veel dierenartsen die zelf schuurders hebben en daar ook zeker het beste mee voor hebben.
Ook staan dierenartsen best open voor alternatieven zolang de werkzaamheid daarvan maar bewezen is. En de crux zit hem nou net in het laatste stukje. Eerst bewijs van werkzaamheid en dan toepassen.