Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zinzi_jewel schreef:Vetramil is een fijne zalf idd .
Bevordert de wond genezing goed .
Wat ook super werkt is Groene Leem .
Smeer dat nu een paar dagen .
2 dagen wel , 1 dag honing zalf en weer wassen en dan weer groene leem .
En ze ziet er stukken beter uit .
Fibra twijfel ik nog over ...
Neig er zeker naar . Maar wat zit erin ?
Vindt ik dat ergens ?
Hoeveelheden hoef ik niet te weten maar wel bestanddelen
ellepel schreef:Henny, dettol ga ik bij appie niet gebruiken, heb dat vroeger gedaan en dat tast de natuurlijke afweer van de huid zo aan dat appie er juist een flinke schimmelinfecie van kreeg![]()
Bij hem is een deken voldoende en zinkzalf voor de plekjes.
kim1207 schreef:Ow jee , pony de oren tot bloedens toe open geschuurd. Ze staat onder rsih maar die kap werkt ze af ( als ik m al op krijg)
Pony in boett kap doet t goed. Die kap past alleen niet op de tinker. Welke kap met oren die 24/7 moet blijven zitten gebruiken jullie? Iemand misschien boett mt 5 te leen om te passen ( de kap)
irisje2 schreef:Heeft iemand wel eens Zinkzalf of Sudocrème gebruikt op kale plekjes (geen open wondjes).
Maar nu heb je van zinkzalf ook de crème, lotion en smeersel variant en las dat ze allemaal een andere doelstelling hebben. Weet iemand hier toevallig het verschil van de werking. Kan namelijk niks op internet vinden.
Ik gebruik nu 11 dagen de Fibra crème. Het plekje midden op haar voorhoofd is helemaal weg. Volgens mij vooral omdat ze daar geen jeuk meer heeft. Ook het plekje bij de aanzet van haar voorpluk is helemaal verdwenen. Dit plekje was korsterig en leek wat rotzooi te zitten, het was ook pas open geweest.
Het spul lijkt rond haar ogen en neus niet te werken. Lijkt alleen maar een groter oppervlakte te worden. Dus ga daar stoppen met smeren en denk ik weer terug op de Hydrocortiderm.
Safiera schreef:@ ellepel: Vetramil is onder andere bij de paardendrogist te koop, ook bij Agradi (waar het op het moment iets goedkoper is). Maar ik zou gewoon even googelen, want de prijs verschilt erg per webshop. Je vind Vetramil namelijk ook goedkoper dan bij Agradi, maar ikzelf bestel vaker dingen daar dus dan is het weer voordeliger ivm verzendkosten.
Dermiel (ook voor dieren) is gemiddeld net wat duurder dan Vetramil. De varianten voor mensen (Mesitran bij apotheek en bijv. Dermagiq bij drogist) zijn dan weer goedkoper.
Ik heb laatst van die 4 de ingrediënten vergeleken, dat is best interessant. Allemaal toch wat anders van samenstelling. Ben benieuwd of er in werking veel verschil zoja welke dan het fijnst is.
@ irisje2: welk merk honingzalf heb jij en waar besteld?
meganx schreef:Ik zal de Dierenarts morgen eens proberen te bellen![]()
Dan kan ik de info weer hierdoor spelen !
[ [url=m/76hyQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier is een foto van het product
ellepel schreef:Dat is niet waar
En toevallig heeft iemand daar onderzoek naar gedaan en kun je hier de vergelijking lezen met een paar zalven die worden gebruikt., waar onder bepanthen ,sudocrem en zwitsal
http://www.beauty-review.nl/de-beste-bi ... l-zinkzalf
De zwitsal bevat wel degelijk stoffen die de huid verzorgen![]()
Nou ja maakt ook niet uit, ik vind het voor appie prima spul
Margee schreef:Heeft iemand van jullie de manen al eens helemaal kort of totaal afgeknipt gemaakt?
Bink heeft er nu hele happen uit en het is geen gezicht. Bovendien is het moeilijker insmeren dus weer meer kriebels.
Nieuwe deken is in de bestelling, de uitgerekte soepjurk van Bucas kan als gewone vliegendeken naar (het slag grotere) andere paard......