[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

norton84

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:28

de bovenste ik ga hem halen als reserve. uit mijn ervaring bij stalgenoten zijn de onderste binnen een dag kapot. en die stonden dan niet eens zoals de mijne bij een sloop groepje.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 14:37

Ik heb sinds deze week ook de RSIH op en sindsdien geen schade meer aan manen, hoofd of staart :) Ze probeert wel telkens het deken van der oren af te halen, maar de mensen op stal letten er extra op zodat ze hem weer om krijgt :') Die blik van haar lijkt hier wel op: ^)

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:28

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 15:32

Mijn merrie heeft de onderste. Ze stopt zeld haar hoofd erin, ze weet dat het werkt. Maar inderdaad de eerste dingen zijn al stuk, al haalt dat niks van de werking af. Maar zou wel de bovenste kiezen, als ik lees dat die hetbeter volhoudt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:16

die bovenste is fijn ja!
is hij nou 10 euro goekoper geworden? hij was altijd toch 80 euro?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:54

@ Zuma, de bovenste is ook gewoon een eczeemdeken..
Moet je even in de beschrijving verder lezen, is speciaal voor eczeempaarden.
Heb ik vorig jaar ook nog extra nagevraagd bij EJ. Deze deken is super voor de mensen die de RSIH fijn vinden. Ik heb deze deken nu als eerste deken opliggen bij mijn fries en heb nu meteen een tweede als reserve aangeschaft.. de RSIH kost gewoon het dubbele! En bij mijn fries zit hij hetzelfde en tot nu toe gaat hij kwalitatief net zo goed mee

@finnens, vorig jaar was hij ook €70 dus niet goedkoper geworden voor zover ik weet.
Heb er in ieder geval zelf vorig jaar ook €70 voor betaald :)

Ik ben in ieder geval weer happy dat ze er zijn!! :D Meteen eentje besteld

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:55

Okee, ik dacht dat ze 8o kosten :+
Ik heb nu al een RSIH + 2 reserve dekens, maar volgend jaar koop ik deze weer.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:10

oliebol ik ben net gebeld deken is kapot. het jonge spul gaan de rangorde opnieuw bepalen nu nort er niet meer is en de andere baas op verplichte boks/ paddock rust staat. nu duimen dat hij te maken is. dus denk nu toch maar de ej deken ga bestellen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 09:59

Wie weet hoe de EJ variant valt? Bij Tor ligt het heel erg aan de pasvorm of hij 215 of 225 heeft. De RSIH paste de 215 bij lange na niet. Die was veel te smal. Dus vroeg mij af of iemand ervaringen hier mee heeft hoe hij valt, voor ik deze ga bestellen. Heb nu ook 1 voor over de hals. Dat gaat op zich prima. Alleen als hij geen zin heeft, is hij met zijn 1,76 toch best hoog.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:26

@ liedjuh2, ik heb als eerste een deken gehad zoals pagony enzo wat over het hoofd aan moet. Dat vond ik een drama, want het halsstuk zakte telkens af bij mijn fries. Ook al bleef hij braaf staan met aandoen, het feit dat die dekens over het hoofd aan moeten vond ik erg irritant.. mijn fries is 1.62 dus valt wel mee maar als hij z'n hoofd in de lucht gooit dan pfff....
Heb daarna de RSIH aangeschaft en was hier super tevreden over! Daarna kwam ik de EJ variant tegen en deze als reserve besteld. Niet lang daarna is de RSIH door een stom ongelukje kapot gegaan en sindsdien heb ik ook geen nieuwe RSIH meer gekocht en heb ik alleen nog de EJ deken.. Deze bevalt mij echt prima. Qua pasvorm zit hij bij mijn fries hetzelfde als de RSIH en kwalitatief kan hij in mijn ervaring net zoveel hebben als de RSIH. Doet dus echt totaal niet onder voor die deken.. En voor de prijs van een RSIH heb je echt gewoon 2 EJ-dekens dus echt superfijn! De mijne heeft altijd pech en sloopt bijna elk jaar wel een deken door domme pech altijd, en dan scheelt dit wel behoorlijk in de beurs. Ik heb bij de EJ deken zijn 'normale' dekenmaat en da's op zich prima. Als jij bij de RSIH 215 te krap vond zou ik wel zeker weten 225 pakken want erg ruim is de deken inderdaad niet, net als de RSIH. Ik heb laatst een foto geplaatst:
Hier zit hij dus niet helemaal lekker, maar dat komt omdat meneer 10x per dag rolt op de wei haha..
Afbeelding

mara ik tref hem dus ook vaker zo aan:
Afbeelding

de oorgaten blijven helaas niet goed zitten, maar dat is bij de RSIH niet anders
Maar het halsstuk blijft Altijd GOED zitten ook al zitten de oren niet in de gaten :) Zakt absoluut niet af gelukkig bij de mijne. Die zit ja dan ook met klittenband vast op verschillende plaatsen onderaan dus is ja ook niet te vergelijken met zo'n deken wat over t hoofd aan moet.. dat waren echt ondingen vond ik wat betreft halsstuk.

Toen ik ze gister weer zag staan op de site ook METEEN eentje besteld..
Want ik heb zo'n gevoel dat ze echt snel uitverkocht zijn en het weer een drama wordt voordat ze dan weer nieuwe hebben. Vorig jaar ook maar net geluk gehad dat er nog eentje in een filiaal lag,
anders had ik ook alweer misgegrepen. Voor mij De deken in ieder geval.. Alleen dat vd oorgaten is wat minder, maar ik denk dat ik iemand die kan naaien vraag om ze om te naaien. Dat doen meerdere mensen en dat schijnt heel goed te gaan :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:35

Bedankt voor de info. Ik was er al bang voor dat deze ook "te" krap zou worden dan. Aangezien ze geen 225 hebben. Dan toch maar de RSIH bestellen bij de paardendrogist. Daar hebben ze wel de 225 namelijk. Gelukkig ben ik er aan gewend dat ik een duur paard gekocht heb. Kwa dekens kost dat paard mij echt klauwen met geld. Hij is al 2x uit zijn dekens gegroeid en heeft er al meerdere gesloopt. Maar ik heb inmiddels de truuk om dat te voorkomen. Een speelbal/voerbal doet echt wonderen kwa dekens heel laten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:43

Ja bij mij gaan ze niet kapot door spelen ofzo, maar gewoon door pech :P..
Zo is hij met de RSIH blijven hangen bv :(
Ja dat kun je helaas niet tegengaan door een speelbal ofzo te kopen hihi :P..
Ik wist op het moment dat ik hem kocht nog niet zeker dat het eczeem was.
En het kost een hoop geld, maar dat heb ik er wel voor over..
Maar ben er wel eerlijk in, als ik me geld kan besparen dan doe ik dat zeker..
En aangezien de EJ deken hetzelfde zit bij hem en gewoon de helft kost waardoor ik er 2 kan kopen ipv 1 RSIH , dan ben ik wel gek als ik dat niet doe :P..
Mijn paard is ook uit z;n dekens gegroeid door training, dus ook een erg duur dekenjaar geweest; nieuwe regendeken/winterdeken en nu nog een reserve eczeem..
speciaal voer erbij.. Maar voor de rest geen smeerseltjes, daar ben ik mee gestopt aangezien dat geen effect had bij hem.

Jammer dat ze geen 225 hebben, want anders had ik je deze echt aangeraden. Voelt wat anders aan als de RSIH maar kwalitatief in mijn ervaring tot nu toe zeker net zo goed

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:48

Ja ik geef je groot gelijk, waar je kan besparen, lekker besparen.
Die van mij was 5,5 toen ik hem kocht. Dekens gekocht. Is hij die winter nog 4 centimeter gegroeid, dus een dekenmaatje groter moeten kopen. Het jaar erna heeft hij van alles lopen slopen en is hij in de breedte gegaan. Dus weer nieuwe dekens. Nu hang ik een beetje tussen 215 en 225 in. Maarja, ik kan beter een goed passende RSIH hebben dan een goedkopere die in de kast ligt omdat hij toch niet goed past. Die hij nu op heeft, past ook mooi. Maar houd ik die lekker als reserve. Dat geklooi met iedere keer over het hoofd ben ik wel een beetje zat.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:29

Even een update van mijn kant, Zyta had een stuk manen afgeschuurd waarvan ik vermoedde dat het van de deken kwam.

Ik heb nu dus de RSIH breder gemaakt aan de borst dmv extra musketonhaken.
Verder smeer ik elke dag die plaats van haar hals in met Cojosol-crème.
En rara, er groeit terug haar op *\o/* *\o/*

Het was echt helemaal kaal en nu zie je toch al een mooi toefje wit haar van zo'n anderhalve centimeter :D

Ik hoop dat ik het nu gevonden heb zodat ze komende jaren gelijke manen kan laten groeien.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:38

Ik keek net bij de paardendrogist en ik zag daar wel de derfen olie maar niet de derfen lotion? is dat dan het zelfde of is de lotion (tijdelijk) op? :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 15:53

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:03

Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ga dan toch voor de grijze deken. Zo te horen moet dat helemaal goed komen. :j Ik twijfel alleen een beetje over de maat. Paard heeft 185 van winterdekens, maar zit wel fries bloed in en ze is nog in de groei (ze is nu 3). Misschien toch dan maar maat 195? HelmerG, welke maat heb jij erop liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:04

Hier is mijn paard uitgekozen als tester vppr een nieuw middel tegen zomereczeem. Ben benieuwd zal jullie wel op de hoogte houden.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:06

loveidefix schreef:
Ik keek net bij de paardendrogist en ik zag daar wel de derfen olie maar niet de derfen lotion? is dat dan het zelfde of is de lotion (tijdelijk) op? :)

ik heb besteld bij vidoma kun je proefmonster bestellen van 30 ml en grotere verpakkingen was bij mj het voordeligstik had van de preofmonster een kortingsbon wil je het daar ook bestellen heb ik nog wel bon liggen voor je

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:08

via eppeljeck kun je zien hoe je je pard meet mbt deken maat ik zelf heb echter ook 205 gedaan omdat hij tussen 195 en 205 in zit en nog breder wordt en je hem per maand ziet groeien.

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:13

Yvank_ schreef:
Hier is mijn paard uitgekozen als tester vppr een nieuw middel tegen zomereczeem. Ben benieuwd zal jullie wel op de hoogte houden.

Wat voor middel is dat dan, als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:44

Het gaat om een gel/spray van hippoderma. Wat jeuk zou moeten doen verdwijnen en voorkomen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:36

absque_dubio schreef:
Bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ga dan toch voor de grijze deken. Zo te horen moet dat helemaal goed komen. :j Ik twijfel alleen een beetje over de maat. Paard heeft 185 van winterdekens, maar zit wel fries bloed in en ze is nog in de groei (ze is nu 3). Misschien toch dan maar maat 195? HelmerG, welke maat heb jij erop liggen?

Ik heb bij die van mij nu de 195 opliggen, die maat had hij vorig jaar ook in alle dekens.
In de tussentijd is hij wat gegroeid qua spieren en heb ik nog voor de winter bv. een nieuwe winterdeken 205 moeten kopen en regendeken omdat de 195 niet meer paste.
De eczeemdeken 195 past hem wel nog goed, dus ik heb nu ook weer een nieuwe 195 besteld.
Het is echt heel afhankelijk van je paard of je wel of niet maatje groter moet.
Stalgenoot van me had ook de RSIH een maat groter, maar bij mijn fries zat zijn 'normale' maat prima :)
Met het vooruitzicht dat jouw paardje wel nog gaat veranderen zou ik voor de zekerheid denk ik wel een maatje groter nemen

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:57

Oh ships had gehoopt dat ej deken ook in shet maat er zou zijn
Ze heeft nu 145 van rsih

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:01

Als iemand nog intresse heeft in 2 RSIH ! Beide maat 183

in 1 zitten gaatjes bij hals en staart flap ( deze mag weg voor 35 euro !!! )
in 1 zitten alleen gaatjes bij de hals, en deze zijn heel klein heb je bijna geen last van ( deze mag weg voor 45 euro !! )

Als je een foto wil moet je even een pb sturen met je email