Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jorienn schreef:Gisteravond helaas weer lichte gas koliek. Ik bel iig maandagochtend de kliniek, gisteravond zijn ze weer geweest en ze konden hem opnemen maar het onderzoek zou sowieso pas deze week plaats vinden. Ik heb maandagochtend om 0800 contact met de kliniek en tot die tijd slaap ik gezellig op stal. Pffff. Hoop er snel achter te zijn wat het is.
Jorienn schreef:Ze twijfelen heel erg wat het is. Althans, ik had gister helaas een andere arts omdat mijn kliniek samen met hun de spoed diensten draait. Hij heeft gister weer darmverslapper en pijnstilling gehad.
Ik vind het echt slopend omdat het zo slecht te zien is. Hij stond op stal te suffen en met zijn neusje opgetrokken, zo is hij nooit. Dus direct gebeld. Vervolgens gooi ik hem in de paddock, volledig uit zijn plaat... ondanks dat hij zich dus echt niet goed voelde werd hij toen dus direct weer net als anders. Terwijl aan beide zijde duidelijk gas te horen was.
Weidebloem bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken of ik hier aan kan komen vandaag. Het lastige is dat hij normaal op 5x een emmer slobber staat, met veel water, omdat hij vorig jaar die slokdarm verstoppingen had. Sindsdien krijgt hij eigenlijk niets anders meer naast standaard altijd onbeperkt ruwvoer.
Volgens mij durfde zij verder niet direct iets te geven omdat het zo’n vreemd, onduidelijk beeld is. Een ander persoon op stal zou de eerste tekenen van de koliek ook niet zien.. al die tijd heeft hij gewoon gemest, misschien 1 - 2 hopen minder als normaal, de mest ziet er goed uit etc....
Ik hoop echt dat ik heel snel meer weet, want zo kan ik geen kant met hem op om hem te behandelen... ik hoop dat ik hem maandag mag brengen en dat dinsdag de scopie ea kan uitwijzen en de bloedresultaten komen dan ook binnen.