Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ook weer binnen vallen,hahakarev schreef:en de eczeemmdeken zit in de was, die was schimmelig
Ik wilde vorige week mijn eczeemdeken en halsdeken laten maken door de zadelmaker die hier met de hele werkplaats ingebouwd in zijn bus komt. Kon ik me toch nergens die halsdeken vinden! Ik overal zoeken, ligt hij, zwaar stinkend, vies vettig en hier en daar schimmelig, onder de caviakooi
De arme man heeft hem wel gemaakt voor me waar ik wilde. De rest heb ik net even gereanimeerd en de halsdeken kan nu weer een seizoen mee als het nodig is.
minikatje schreef:leuke deken sonja, wilde vorig jaar die hood kopen.
maar dat werd me van alle kanten afgeraden, maar bij jou zit hij wel goed?
hals ziet er ook goed uit, voldoende ruimte om te grazen
die zit gewoon vast aan de hals(is 1 geheel) en onder de kaak zit nog een sluiting zodat het een beetje soepeltjes aan te doen is en verder ook geen schuur symptomen van de hood op het hoofd 
Voor Appie!!!
want die jeukt ook nog steeds niet! Ik heb ze gisteren de winterdekens afgedaan en oh wat vinden ze dat toch lekker 

Britt_Pit schreef:Houden jullie er ook rekening mee dat de nacht temperatuur nog steeds laag is???
Ieder jaar staan hier dezelfde berichten, uiteindelijk schuren ze toch weer bijna allemaal.
Spelbederver... maar je hebt wel gelijk
Vorig jaar begon Dunla echter pas eind april met schuren dus hopelijk kan ze nog een maandje zonder deken en zonder jeuk rond lopen nu. 

Nauwelijks vliegjes, geen geschuur, hij blijft lekker nog even af!
Britt_Pit schreef:Houden jullie er ook rekening mee dat de nacht temperatuur nog steeds laag is???
Ieder jaar staan hier dezelfde berichten, uiteindelijk schuren ze toch weer bijna allemaal.
karev schreef:heb hem nu, overdag gewoon af gedaan, maar de nacht moet ie wel op, door de lampen en de open stal zwerft het binnen van de vliegen.
Ik hoop dat we dit jaar een staart over houden, dit is mijn 1e seizoen met deken.
Zie het voor je, peerd onder de eczeemdeken, met een greenguard,kan het nog erger,haha.
Ingepakt, levensgevaarlijk bijtend ding met muilkorf en ridderpak