[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 15:47

Voor degene hier die glucosamine en/of duivelsklauw geven voor artrose klachten: hielp dat bij jullie paard en na ongeveer welk tijdsbestek begon je dat te merken?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 16:34

Duivelsklauw is volgens mijn DA te vergelijken met een paracetamol Voorde mens. Vooral mijn vorige paard had er baat bij. Hij liep dan net wat soepeler.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 17:35

Duivelsklauw hielp bij mijn paard niet. Of nouja: die werd er niet béter van, maar hij was dan ook niet kreupel. Dacht dat het mogelijk ter ondersteuning kon helpen maar maakte geen verschil.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:50

Celebi schreef:
Voor degene hier die glucosamine en/of duivelsklauw geven voor artrose klachten: hielp dat bij jullie paard en na ongeveer welk tijdsbestek begon je dat te merken?

Bij glucosamine adviseren ze vaak om het in ieder geval 8 weken te proberen. Mocht het dan niet ( voldoende ) helpen kan je wel altijd nog een ander glucosamine product proberen. Om de een of andere reden scheelt dat per product met glucosamine soms heel erg of het werkt of niet.
Duivelsklauw weet ik niet. Is , dacht ik, eigenlijk ook niet bedoeld voor langdurig gebruik.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:06

Mijn paard zit nu net geen 5 weken aan de glucosamine dus dan koop ik in ieder geval nog een pot om wat langer te kunnen proberen! Deze is nagenoeg op namelijk. De duivelsklauw krijgt hij trouwens ook net geen 5 weken. Die pot is nu net op. Het was op voorschrift van de dierenarts. Maar nog geen significante verschillen dus.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 10:28

Welke producten gebruik je nu ?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:06

De Glucosamine met Hyaluronzuur van Horseflex en ik had een pot Harpagyl van de dierenarts gekregen, maar nu die op is zou ik nu de duivelsklauw van Horseflex proberen omdat poedervorm beter gegeten wordt dan die harde korrels van de Harpagyl.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 11:16

Celebi schreef:
De Glucosamine met Hyaluronzuur van Horseflex en ik had een pot Harpagyl van de dierenarts gekregen, maar nu die op is zou ik nu de duivelsklauw van Horseflex proberen omdat poedervorm beter gegeten wordt dan die harde korrels van de Harpagyl.

Horseflex staat idd wel goed bekend. Is dus ook al met HA.
Duivelsklauw wil idd de vorm nog al eens uitmaken. Heb je al rondgelezen in dit topic ?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:05

Iemand ervaring met Boswellia?

Mac2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:15

Hoihoi,

Ik heb een vraag. Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik dacht ik waag een poging.

Ik was de benen van mijn 20 jarige Friese merrie aan het scheren toen ik een verdikking zag aan haar achterbeen (onder haar kogel). Ze lijkt er op het eerste gezicht niet echt last van te hebben. Ik mag er aan zitten en hoef optillen gaat prima. Ook heb ik een stukje gewandeld met haar en ze was haar vrolijke en blije zelf en liep niet kreupel. Maar gezien haar leeftijd is artrose natuurlijk geen gek verschijnsel. Ik heb hier geen ervaring mee, maar kan dit zich op deze manier uitten?

De bult is me eerder niet opgevallen, maar ik weet ook niet zeker of het er pas sinds vandaag “zit”. Door haar vele haar vallen dit soort dingen soms toch minder op.

Voor de beeldvorming (aan de linkerkant):

Afbeelding

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:35

Ik denk dat hoge Overhoef op die plaats kan zitten.Dat is artrose .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:39

Xantha schreef:
Iemand ervaring met Boswellia?

Ik geloof dat het in het supplement ook zat wat ik gaf ( joint comp van phytonics ).
Boswellia is voor engeland ( samen met gemicroniseerd lijnzaad ) wat duivelsklauw is in Nederland ( en groenlipmossel in duitsland). Dus ik denk dat je op engelse sites de meeste info over boswellia kan vinden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:38

Mac2021 schreef:
Hoihoi,

Ik heb een vraag. Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar ik dacht ik waag een poging.

Ik was de benen van mijn 20 jarige Friese merrie aan het scheren toen ik een verdikking zag aan haar achterbeen (onder haar kogel). Ze lijkt er op het eerste gezicht niet echt last van te hebben. Ik mag er aan zitten en hoef optillen gaat prima. Ook heb ik een stukje gewandeld met haar en ze was haar vrolijke en blije zelf en liep niet kreupel. Maar gezien haar leeftijd is artrose natuurlijk geen gek verschijnsel. Ik heb hier geen ervaring mee, maar kan dit zich op deze manier uitten?

De bult is me eerder niet opgevallen, maar ik weet ook niet zeker of het er pas sinds vandaag “zit”. Door haar vele haar vallen dit soort dingen soms toch minder op.

Voor de beeldvorming (aan de linkerkant):

[ [url=m/aI0rGt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tja het kan van alles zijn, enige manier om daarachter te komen is de dierenarts met een foto.

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 21:35

Ik voer sinds paar weken boswelia.
Ik gaf duivelsklauw daar reageerde hij goed op . Nu met boswelia ook.
Maar weet niet hoe hij nu is zonder iets.
En atrose is toch periode dat het beter en minder gaat.
Ging hier 3 jaar heel goed afgelopen maart werd hij weer onregelmatig ik ben toen duivelsklauw gaan voeren en ingespoten en op ijzers en liep na 3 weken weer goed.