Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zammie schreef:Lijkt me ook niet echt verstandig om dan juist bij paarden met ZE juist zulke rotzooi te gaan gebruiken. Ze hebben al een verminderde weerstand en dan ook nog hormonen die zo schadelijk zijn gebruiken? had ook al eens gehoord dat je ze ertegen kunt laten spuiten en dit was ook al zo'n schadelijk goedje.... Ik probeer het dan toch liever met m'n bachdruppeltjes...
Zammie schreef:Lijkt me ook niet echt verstandig om dan juist bij paarden met ZE juist zulke rotzooi te gaan gebruiken. Ze hebben al een verminderde weerstand en dan ook nog hormonen die zo schadelijk zijn gebruiken? had ook al eens gehoord dat je ze ertegen kunt laten spuiten en dit was ook al zo'n schadelijk goedje.... Ik probeer het dan toch liever met m'n bachdruppeltjes...
ellepel schreef:aankomend jaar blijft ap dag en nacht buiten,maar hij gaat snachts wel uit het gras dan gaat hij in de bak of paddock
teveel gras krijgt hij ook jeuk van
Lise81 schreef:Klinkt wel goed logisch eigelijk. Het probleem waar ik een beetje mee zit... waar haal je grof-stengelig hooi (in 't noorden)? Stro mengen met hooi kan ook (maar dan laten ze vooral het stro liggen). Die takken vind ik ook wel wat...is ook een goede bezigheid voor het paard denk ik.
Dendie schreef:Zammie schreef:Lijkt me ook niet echt verstandig om dan juist bij paarden met ZE juist zulke rotzooi te gaan gebruiken. Ze hebben al een verminderde weerstand en dan ook nog hormonen die zo schadelijk zijn gebruiken? had ook al eens gehoord dat je ze ertegen kunt laten spuiten en dit was ook al zo'n schadelijk goedje.... Ik probeer het dan toch liever met m'n bachdruppeltjes...![]()
Zeker!! Mijn pony heeft 2 voorjaren en zomers op een lage dosis Prednisolon gestaan... Het hielp tegen de jeuk en ontstekingen, maar het ZE zelf werd eigenlijk alleen maar erger. Ook ik ben er na uitzoeken pas achter gekomen dat het heel slecht is het zo lang te geven, maar door de DA werd het zo verstrekt. Zijn hele lever lag aan diggelen (pony zag letterlijk helemaal geel) en nu na 2 jaar homeopathie wil t allemaal eindelijk wat beter werken. Maar nog steeds staat hij regelmatig op levercompositum en drainage.
Dus ja, ik ben tegen alle medicijnen van de DA, tenzij het niet anders kan en het voor iets ernstigs is.