Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Geen idee hoe dat zit, een ander merk biotine kun je niet krijgen zonder suiker?
Hoeveel zit er daadwerkelijk in dan.
Maar wat moet die biotine doen dan, dat is toh alleen voor hoefgroei, zou het dan weglaten als je zeker weet dat je dier er op reageerd
Misschien voor jou handig om echt een apart topic te maken met je vraag,denk dat je dan wel duidelijk antwoord krijgt
tiwi1969 schreef:Deze voldoet ook prima Discodip:
http://www.ej.nl/paard/dekens-toebehore ... _2301.html
Een prima keuze als je budget geen RSIH toelaat en ook hier gaat nu 21% vanaf.
Wij hadden deze als reserve deken voor onze pony en die wordt nu door Ellepel gebruikt, zie een paar pagina's eerder.
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben, mijn oude paard heeft er ooit eentje binnen 24 uur gesloopt. Lag in 8 stukken in de wei, en dat was een RSIH. Geloof me daar wordt je niet vrolijk van.
moonfish13 schreef:ellepel schreef:Geen idee hoe dat zit, een ander merk biotine kun je niet krijgen zonder suiker?
Hoeveel zit er daadwerkelijk in dan.
Maar wat moet die biotine doen dan, dat is toh alleen voor hoefgroei, zou het dan weglaten als je zeker weet dat je dier er op reageerd
Misschien voor jou handig om echt een apart topic te maken met je vraag,denk dat je dan wel duidelijk antwoord krijgt
Het gaat niet om de biotine maar om de complete samenstelling.
Biotine van Subli heeft suiker maar geef je weinig van.
Dit zijn twee volle koffieschepjes per dag.
Daarvan is gok ik minstens 2/3 dextrose, het is letterlijk het eerste op de lijst zowat.
Er zit maar 20 mg biotine in een schepje op 20 gram poeder.
Hij reageert zeer goed op de biozin, hij heeft de gaten in zijn hoeven en hij krijgt het omdat hij daardoor harder sleet dan bij kon groeien.
White line disease in vier hoeven.
Nu is dat over, echt in een week een groot verschil en nu groeit hij hard genoeg.
Hij moét het dus krijgen, advies via een kliniek en ik kan dus niet even uitproberen of iets met enkel biotine genoeg is.
Daarom vroeg ik me af of iemand hier hetzelfde heeft en misschien een goede vervanger had gevonden, omdat eczemers ook vaak suikerarm gevoerd worden.
Dit zit er in per kilo, de rest is dus druivensuiker.
Hij krijgt 20 gram per dag, ik voer hem bekant puur suiker, maar ik moest iets.![]()
Biotin 2.000.000 mg
Zink 10 gram
Vit. E 4 gram
Ijzer 1.2 gram
Selenium 10 mg
Methionine 1,1 %
Sodium 1,5 %
Calcium 3 %
Fosfor 1,4 %
Ik ga die van de paardendrogist bekijken, ik wil echt van biozin af, wat idioot veel troep zit er in zeg.
Biotine extra van de paardendrogist zou ik ca 140 gram van moeten geven voor ik aan de hoeveelheid biotine kom die hij nodig heeft nu.
Plus weer vulzooi, en daar wil ik dus van af in die hoeveelheid.
moonfish13 schreef:Naska, waar baseer je die mening nou op?
Beest krijgt het nu al zeker 4 weken, en iedereen hier valt steil achterover van het resultaat, eigenlijk geloven we het zelf amper.
Hij is gewoon extreem hard gaan groeien, en uiteraard van bovenaf.
Maar bij een pony die al 2x zo snel groeit is 20% harder groeien dus nét dat stukje wat ik miste om hem goed te kunnen houden.
Hij had namelijk kraters van dik 2 cm diep in zijn hielen, plus na 13 jaar van ijzers, dat redde hij op een gegeven moment niet meer zonder biotine.
Zeker niet omdat ik zijn stand ook nog ok moet houden.
En nee de hoef is onderaan nog niet gezond, dat is ook niet mogelijk maar hij had zonder de biozin nu op peperduur beslag gestaan in plaats van blootvoets.
Mijn vraag was of iemand met een gevoelige eczemer een alternatief had gevonden zonder allerlei troep.
Niks offtopic aan denk ik, maar prima ik ontstip dit topic en klaar.
Bij interesse mag je pb'en, ik heb foto's zat met hoe snel hij hersteld is.
ellepel schreef:Jij met je bicarbonaat![]()
Heb wel een pakje staan hoor in de keuken, hoeveel zou hij moeten hebben?
Spul moet toch op, want gebruik het alleen af en toe bij het koken
kim1207 schreef:Ow jee , pony de oren tot bloedens toe open geschuurd. Ze staat onder rsih maar die kap werkt ze af ( als ik m al op krijg)
Pony in boett kap doet t goed. Die kap past alleen niet op de tinker. Welke kap met oren die 24/7 moet blijven zitten gebruiken jullie? Iemand misschien boett mt 5 te leen om te passen ( de kap)