Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
biancaaaa schreef:[***] bedankt voor je uitgebreide reactie, ik heb je een pb gestuurd over de gedragstherapeut
Bedankt Sorbetje voor je uitgebreide reactie! Ik ben (rationeel gezien) het met je eens dat het gekkenwerk is eigenlijk om huis aan te passen of extra paard te kopen voor mijn paard. Dat is rationeel maar emotioneel / gevoel ben ik bijna bereid alles te doen om hem erbovenop te krijgen en te houden. We gaan in ieder geval alles overwegen. Paard moet in de toekomst zeker nog een keer verhuizen (wij gaan verhuizen) en wellicht dat een “eigen” vriendje die niet meer weggaat hem steun geeft? Nog een vraag, rijd jij wel gewoon met je paard of staat hij/zij op rust?
Jij ook bedankt voor het delen van je ervaring tirzasarah10! We gaan het ook eens doorrekenen.
zjeeel ja Den Hoek staat ook op mijn lijst maar wil eerst nu de huidige behandeling afmaken. Stalgenoot is daar ook heel goed geholpen.
Mijn paard heeft echt last van zijn buik en stopt een beetje met eten en daardoor valt hij af (krijgt stress-buikpijn-slecht eten enz). Helaas dus blijkbaar ook als hij op rust staat. Op dit moment is rijden afgeraden door mijn dierenarts tot zijn maag weer oke is. Het was in December zo goed mis dat hij minimal 3 maanden op rust moest. Dat is door corona 5 maanden geworden en eigenlijk zouden we nu weer mogen gaan opbouwen.
Ik voer al sober, voornamelijk ruwvoer en kruidenslobber, beetje Gastro Plus gemengd met kruiden en luzerne als de anderen ook brokjes krijgen (1x per dag). Mijn verzekering heeft ook een voedingsconsulente aangeraden dus die ga ik ook nog contacteren.
Lijstje met supplementen waar ik naar ga kijken (wellicht ook interessant voor anderen):
Gastrokind
Zylkene
Nexium ook interessant!
Ecostyle producten (chillpill / darmbalans)
MagnoGuard (advies ontvangen op FB)
Nogmaals allemaal super bedankt voor alle tips en ervaringen, heel fijn!
zjeeel schreef:Kom even binnenvallen.. (ben niet zo'n actieve poster).
Bij mijn paard zijn zo'n 3 jaar geleden uitgebreide maagzweren geconstateerd, en we liepen tegen dezelfde problemen aan als jullie. Op een vrije zware dosis omeprazol gezet maar telkens weer een terugval en dan met name rond oktober/november wanneer het seizoen verandert. Ze zat gewoon nooit echt lekker in dr vel.
Na 2,5 jaar dokteren en geld uitgeven aan omeprazol dacht ik hier moet een grotere algehele oorzaak aanzitten. We zijn toen naar Den Hoek geweest en daar kwam uit dat ze inderdaad last had van dr maag maar ook van heel veel andere organen. Zijn nu al tijdje bezig met behandeling en ze knapt op. Het moet natuurlijk nog blijken hoe ze het na de zomer gaat doen, maar wil er iig mee zeggen dat maagproblemen imo niet op zichzelf staan en het vaak te maken heeft met de gehele spijsvertering die niet op orde is.
Marsie2 schreef:Wat was er dan precies aan de hand zjeeel?
sorbetje schreef:@jorienn, klinkt wel als maagzweer symptomen. Ik hoop voor je dat het iets anders is.
Maagsupport deed hier ook niks. De gastrokind kost mij overigens 80 euro per maand, je geeft ongeveer 180 gram per dag (150 ml scoops tweemaal)
sorbetje schreef:@jorienn, klinkt wel als maagzweer symptomen. Ik hoop voor je dat het iets anders is.
Maagsupport deed hier ook niks. De gastrokind kost mij overigens 80 euro per maand, je geeft ongeveer 180 gram per dag (150 ml scoops tweemaal)