Sodeletuut schreef:Jammer eigenlijk dat er niet een soort snuggy's zijn die ook de achterbenen tot aan de knie ofzo bedekken. Zou echt een uitkomst zijn voor mijn meiske. Vind het zo sneu om te zien hoe vreselijke jeuk ze aan haar buik heeft.. Dan ligt ze echt met haar buik over de grond heen te schrapen..Ik heb inderdaad ook spul wat prikt, maar dat durf ik er niet op te smeren ivm. open wondjes enzo. Wat is hydrocoriderm precies?
Ik krijg vandaag de Wyldwood buikflap binnen die ik onder de RSIH doe. Mijn ruin had vorig jaar ook enorm veel last aan zijn buik en beet zijn koker helemaal stuk. De koker smeer ik in met Sudocreme om hem zo vet mogelijk te houden dat de vliegjes er geen grip op kunnen krijgen.
Ik heb sowieso een deken van 2.05 voor een paard van 1.47 (hij is dan wel erg breed). Dan hangt de deken ook wat lager.
Ik zal morgen een foto maken. En als de mazen van deze deken te ruim zijn heb ik meteen een perfect model om mijn oude 'Boett'-deken te verknippen en er aan vast te naaien!
Tot nu toe gaat het nog goed (er zijn bij ons al vliegjes), maar hij staat op een klein stuk gras, droge kuil en graszaadhooi en voer met max 10% suiker en zetmeel.
Ik heb inderdaad ook spul wat prikt, maar dat durf ik er niet op te smeren ivm. open wondjes enzo. Wat is hydrocoriderm precies?

Alleen zonder de oogstukken & beenbescherming, dus zeg maar gewoon de deken. Maar voor een paard/pony die het heel erg heeft zitten lijkt bovenstaande mij ideaal
Ik zit compleet vast met mijn rechterpols dus heeft de eigenaar mijn verzorgster opgetrommeld, die woont een paar huizen verder, om hem heel grondig te poetsen zodat de deken op kon. Prachtig toch
Oorspronkelijk kwamen ze uit Duitsland maar zij vertegenwoordigt nu Nederland & België, dus je kan gewoon in het nederlands een mailtje sturen, is wel zo handig
En tot waar is de buik beschermd?
Maar dat lukt nog (en hij heeft gelukkig ook geen last op z'n koker). De buikflap blijft wel erg goed zitten, maakt niet uit wat voor bewegingen je paard maakt. Natuurlijk kan er altijd eens iets scheef gaan maar als je dat vergelijkt met hoeveel de deken opligt valt dat héél goed mee. Wat mij opviel bij de deken van vorig seizoen is dat daar de buikflap gewoon elke keer op half 7 hing, die trok gewoon helemaal samen en dan had je nog een stuk buik bloot .. Gelukkig heeft hij daar niet echt last (hij schuurt daar niet), maar het is toch niet de bedoeling 
. Dekens zijn auwie idd qua prijs, maar als ze goed zijn zijn ze goed he (en als ik kijk wat ik vorig jaar aan alle dekens kwijt ben, nee doe ik trouwens niet, dan slaap ik niet meer denk ik). Ik heb idd wel eens gedacht aan op maat maken, maar er moet volgende week een osteo komen omdat mutsie zichzelf heeft vastgezet in haar hals en ik het niet eruit gereden krijg, dus zak met geld verdampt weer...