[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskia_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:21

Sodeletuut schreef:
Jammer eigenlijk dat er niet een soort snuggy's zijn die ook de achterbenen tot aan de knie ofzo bedekken. Zou echt een uitkomst zijn voor mijn meiske. Vind het zo sneu om te zien hoe vreselijke jeuk ze aan haar buik heeft.. Dan ligt ze echt met haar buik over de grond heen te schrapen.. :(:) Ik heb inderdaad ook spul wat prikt, maar dat durf ik er niet op te smeren ivm. open wondjes enzo. Wat is hydrocoriderm precies?

Ik krijg vandaag de Wyldwood buikflap binnen die ik onder de RSIH doe. Mijn ruin had vorig jaar ook enorm veel last aan zijn buik en beet zijn koker helemaal stuk. De koker smeer ik in met Sudocreme om hem zo vet mogelijk te houden dat de vliegjes er geen grip op kunnen krijgen.
Ik heb sowieso een deken van 2.05 voor een paard van 1.47 (hij is dan wel erg breed). Dan hangt de deken ook wat lager.
Ik zal morgen een foto maken. En als de mazen van deze deken te ruim zijn heb ik meteen een perfect model om mijn oude 'Boett'-deken te verknippen en er aan vast te naaien!

Tot nu toe gaat het nog goed (er zijn bij ons al vliegjes), maar hij staat op een klein stuk gras, droge kuil en graszaadhooi en voer met max 10% suiker en zetmeel.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:48

Sodeletuut

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:53

Minikatje, jeetje dat is echt een mummy. Welke deken is dat? En is de uier daar ook bij bedekt?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:57

Laatst bijgewerkt door minikatje op 24-03-11 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:57

Die heb ik dus :j Alleen zonder de oogstukken & beenbescherming, dus zeg maar gewoon de deken. Maar voor een paard/pony die het heel erg heeft zitten lijkt bovenstaande mij ideaal :j

@ Sonja: wat voor deken is dat wat jij hebt? Hoe zit die hals, is dat gewoon 1 stuk of 2 delen? (dus zeg maar een hoofd/halskap die je dan aan het deken vastmaakt).

Kreeg vandaag een mailtje dat hier de deken ook op ligt, pensioneigenaar heeft daarvoor gezorgt (geweldig zo'n eigenaar <3 Ik zit compleet vast met mijn rechterpols dus heeft de eigenaar mijn verzorgster opgetrommeld, die woont een paar huizen verder, om hem heel grondig te poetsen zodat de deken op kon. Prachtig toch :D ). Het is wel nog de oude deken (die dus vorig seizoen niet beviel) maar ik ga proberen hem in het weekend om te wisselen..

@ Sodeletuut : dat zijn de RSH dekens, die heb ik dus. Goed spul :j
Via http://www.eczeempaarden.nl kan je iemand contacteren voor al je vragen. Een heel vriendelijk persoon ;) Oorspronkelijk kwamen ze uit Duitsland maar zij vertegenwoordigt nu Nederland & België, dus je kan gewoon in het nederlands een mailtje sturen, is wel zo handig :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 09:58

Oke, interessant. En mag ik vragen wat ze kosten? :o En tot waar is de buik beschermd?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:03

Ik heb dacht ik in totaal (dus met verzending) € 237 betaald, ik heb dan de Saela, dat is de volledige deken inclusief vaste hoofdkap. Dus geen beenbescherming.

Tot waar .. tja .. tot vanachter? :+
De buikflap bedekt de hele buik, maar bij mij is het wel belangrijk dat daar nog ruimte zit want anders moet ie in z'n deken plassen :P Maar dat lukt nog (en hij heeft gelukkig ook geen last op z'n koker). De buikflap blijft wel erg goed zitten, maakt niet uit wat voor bewegingen je paard maakt. Natuurlijk kan er altijd eens iets scheef gaan maar als je dat vergelijkt met hoeveel de deken opligt valt dat héél goed mee. Wat mij opviel bij de deken van vorig seizoen is dat daar de buikflap gewoon elke keer op half 7 hing, die trok gewoon helemaal samen en dan had je nog een stuk buik bloot .. Gelukkig heeft hij daar niet echt last (hij schuurt daar niet), maar het is toch niet de bedoeling :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:07

Die beenbescherming, heeft iemand daar ervaring mee? Jónas heeft aan het eind van het eczeemseizoen vaak zijn voorbenen open, zou voor hem wel een uitkomst zijn om iets om de bovenkant van zijn voorbenen te hebben. :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:58

RSH heb ik ook gehad. Vond het elastiek snel gaan lubberen, en mijn arme meisje kreeg er kale schouders van. Ook bleef de hals niet netjes achter de oren zitten en ben je dus wel verplicht om een hoofdkap op te doen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:38

minikatje schreef:
een zelfde soort deken die sabine ook heeft :)

http://www.eczeempaarden.nl/eczeemdeken ... rming.html
ze maken ook op maat, dus als breghje nog een zak met geld heeft liggen :D

_O- _O- _O- Hijs leuk!!!

Bedankt voor het pdf bestand, ik heb hem meteen opgeslagen *\o/* . Dekens zijn auwie idd qua prijs, maar als ze goed zijn zijn ze goed he (en als ik kijk wat ik vorig jaar aan alle dekens kwijt ben, nee doe ik trouwens niet, dan slaap ik niet meer denk ik). Ik heb idd wel eens gedacht aan op maat maken, maar er moet volgende week een osteo komen omdat mutsie zichzelf heeft vastgezet in haar hals en ik het niet eruit gereden krijg, dus zak met geld verdampt weer...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:00

Sodeletuut schreef:
Ik heb inderdaad ook spul wat prikt, maar dat durf ik er niet op te smeren ivm. open wondjes enzo. Wat is hydrocoriderm precies?

Dat is creme van de dierenarts met cortisonen erin, ook voor mijt geschikt, waar ons beessie ook last van heeft.
Dat werkt echt goed vind ik, niet speciaal voor ZE maar wel om de huid rustig te houden en ik gebruik het dus als combi.
@Imre, ik had eens zelf beenkappen gemaakt maar zoals alles hier was het gelijk gesloopt... :Y)

Even nog over de mugjes, de mannetjes doen niks he, alleen de vrouwtjes, dus als het vol zit met mugjes hoéven daar geen last van te hebben....ze zijn alleen te klein om te kunnen zien of er een hangijzer tussen de achterpootjes zit :D

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:06

Welke antivliegenmiddel gebruiken jullie tijdens het rijden? Wij hebben die van de welkoop (de bruine inhoud!) maar die stinkt giga (vindt ik)

Als ze wondjes heeft gebruiken we ook altijd uiercreme en cojosol. Welke ervaringen hebben jullie hiermee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:09

miranda gebruik jij die hydrocortiderm erg vaak?
zou daar toch mee uitkijken,normaal mag je het maar 2x weken gebruiken en dan moet je namelijk stoppen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:52

ellepel schreef:
miranda gebruik jij die hydrocortiderm erg vaak?
zou daar toch mee uitkijken,normaal mag je het maar 2x weken gebruiken en dan moet je namelijk stoppen

Nee. alleen de zomermaanden :P , haha, maar je mag 3 keer per dag smeren, wij doen het alleen met de Derfen om de dag op z'n vaakst maar als het lukt nog minder.
Meestal beginnen we ook pas halverwege de zomer want dan krijgt ze meer last van de buikzone.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:29

Die RSH dekens zien er wel fijn uit. Heeft iemand ervaring met zo'n uier beschermer? En eventueel een aan-foto?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:35

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:36

Ik had die inderdaad al gezien, maar ik kan er totaal geen beeld bij vormen. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:38

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:40

Ah top, dankje! Die kan zeker alleen maar aan de RSH deken vast?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:41

Sodeletuut schreef:
Ah top, dankje! Die kan zeker alleen maar aan de RSH deken vast?

de bovenste zijn van boett.

ik weet wel dat er bokkers zijn die er zelf 1 hebben gemaakt :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:44

Echt?? Is die vastgenaaid dan ofzo??

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:47

klipjes kun je er zelf aan maken he :)
als je een gesloopte deken hebt kun je daar zelf een halsstuk, uierbeschermer, staartbeschermer of wat dan ook van maken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:50

Ja dat is waar. Ik heb trouwens bij mijn Boett ook extra stof gekregen toen ik hem kocht. Hmm ik moet maar eens even aan de crea gaan! :D

mirjam136

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:58

De oplossing voor zomereczeem:
Twilmij horsemix

Ik kreeg van Divoza de tip om dit een keer te gebruiken. Ik gebruik het nu een 3 weken en het jeuken is weg!!Mijn merrie staat nu buiten zonder eczeemdeken en het gaat super goed!

Zeker een aanrader, ik zie mijn merrie ook veel liever zonder eczeemdeken in de wei staan. Ik hoop dat het zo blijft!