Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
FCSA schreef:Jaaa, naar Steffi geweest! Bleek een hele goede zet. De atlas zat idd totaal scheef, bovendien had hij verrekte spieren in het deel achter zijn oren plus veel spanning op het bindweefsel. Komt erop neer dat hij constant heel veel hoofdpijn heeft gehad (vergelijkbaar met migraine). Hoe het komt: geen idee, misschien is er iets met inrijden goed misgegaan waar ik geen weet van heb (achterover geklapt bv.).
Steffi heeft hem behandeld (fysio en chiro) en het is nu een totaal ander paard: kijkt wakkerder uit zijn ogen, is relaxter, hij zwalkte ook een beetje na de behandelingZe zei dat het misschien niet meteen helemaal over is, maar het heeft hem absoluut goed gedaan. Ik zal jullie op de hoogte houden over de vorderingen de komende dagen!
Maris schreef:Aangezichtspijn kunnen ze bij mensen ook lang niet altijd vaststellen. Er is maar 1 vorm die te zien is op de MRI ( er drukt dan b.v. een bloedvat tegen de zenuw aan ). In alle andere gevallen kunnen ze niet vaststellen van buitenaf ( dus zonder dat mensen vertellen welke klachten ze hebben ) dat iemand aangezichtspijn heeft. En dan heb ik het dus over de medische wetenschap.Dus dat zal bij paarden niet anders zijn, lijkt me.....
Lecher antenne test op een andere manier. Niet iedereen heeft daar vertrouwen in ( en dat is hun goed recht natuurlijk ). De uitslagen van de lecher kloppen echter heel vaak wel.
russel schreef:Maar als je paard hoest dan zou je je hooi nat kunnen maken...als het komt van het stallenblok, omdat het te weinig geventileerd is, er te veel stoffig/schimmelig stro en hooi gebruikt wordt, het hooi boven de stallen ligt, zou ik gaan verkassen...want dat is iets waar je niet tegenop kan...van het hooi horen paarden niet te hoesten...