Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HelmerG schreef:Ja ik zelf geloof er niet zo in, want bij de een werkt het wel volgens velen maar ik heb er zelf, naar meerdere ervaringen gehoord te hebben, geen mening over gevormd van 'ja dat werkt echt goed tegen vliegen enzo'.. Wat ik begrepen heb, correct me if i'm wrong, wordt toch ook wel afgeraden om dagelijks knoflook bij te voeren en dan voornamelijk voor langere periodes.. In ieder geval heb ik zoiets van het liefst zo min mogelijk dingen gaan geven/voeren aan je paard als je niet weet of het wel echt helpt, proberen kun je natuurlijk altijd als je dat wilt hoorMaar ik houd het liever zo 'simpel' mogelijk en geef dan ook alleen maar zijn eczem-muesli van Marstall en verder niks. Daarbij is het nog maar de vraag of het tegen die bepaalde mugjes helpt, want die krengen laten zich normaal nergens door tegenhouden, alleen door de dekens hihi
Denk dat anders iedereen wel knoflook zou voeren voor hun paard.. Maar goed, de meningen zijn hier erg over verdeelt. Ik geloof er niet in, er zijn vast genoeg mensen wat wel vinden dat het werkt
kevje06 schreef:Onze bejaarde opa d pony werd belaagd door zijn vrienden en heb ik apart moeten zetten want ze bleven jagen, vonden hem blijkbaar heel gek in zijn nieuwe jurk
chery schreef:Even een vraagje over bio Ron. Ik lees dat sommige van jullie dat voeren, maar deze is toch ook vij hoog in zetmeel?
chalinka schreef:kan iemand mij helpen met een exzeemdeken dat echt stevig is (mijn paard krijgt ze wel altijd stuk)
mag een link naar ruitershop zijnmaar moet naar belgie kunnen versturen
max. prijs 200€
chery schreef:@sammyoo: bedankt voor je antwoord, voer momenteel ook de care4life. Heb de vito ook gvoerd, maar de hoge knoflookgehalte stond me daarin niet echt aan. Paardje schuurt af en toe. ben nu vrij streng qua buiten staan echt alleen ruim, na zonsopgang buiten en smiddags uiterlijk 16 uur weer binnen en dat lijkt vrij goed te gaan.
Wat voor druppels zijn dat die je geeft?
Ik kan hier in de buurt aan bio-ron komen, iemand zei mij ook al hugho te voeren, schijnt ook vrij schoon te zijn? Maar vind dat ook mega duur. Nou maakt mij dat niet uit, want als het goed is, is het goed..... Maar die vind ik ook vrij hoog in zetmeel en suiker.....
Gisteravond heb ik hem heel lang geobserveerd, maar niet 1x gejeukt en hij doet het ook echt wel als ik erbij ben. Dus vannacht zonder deken gelaten(gisteravond wel zijn derfen behandeling gehad!) Ben beniuwd wat is straks aantref.......
Hebben jullie paardjes ook flinke bulten als ze geprikt zijn? Die van mij wel en op dat moment jeuk, maar later zakt dit af. Smeer 2x per week derfen en heb van de week na een jeukaanval zijn staart gewassen met teershampoo. Hij heeft ook een paar kleien plekjes aan het hoofd, maar het vreemde is ook maar aan 1 kant.