Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:kijk en nu doe je zelf mee aan het speculeren, vermoedens kweken : zij doen dat en dat dus er zal vast wel iets meer aan de hand zijn...mensen we kijken teveel tv met zn allen!!
knollentuin schreef:kijk en nu doe je zelf mee aan het speculeren, vermoedens kweken : zij doen dat en dat dus er zal vast wel iets meer aan de hand zijn...mensen we kijken teveel tv met zn allen!!
Apple schreef:Knollentuin: Oh, ik hoopte daar toch even het gat in de markt gevonden te hebben![]()
Maar inderdaad, Rhino komt al jaren omstreeks deze tijd van het jaar voor. Over het algemeen de verkoudheids en de abortusvariant. De paniek die er nu is is vanwege de neurologische variant.
In tegenstelling tot andere jaren is de neurologische variant op meerdere plaatsen verspreid over Nederland en dat veroorzaakt de paniek (over het algemeen, als het al voor komt, dan is het 1 of 2 bedrijven en dat is het).
En ja, de social media hebben nu als bij-effect dat er grote paniek is terwijl dit niet nodig is.
knollentuin schreef:nouen nu sla je de spijker op zn kop!!!
![]()
het nieuws!! het nieuws!!
lang lev het nieuws, en de social media, jullie zijn dus werkelijk waar in de veronderstelling dat het dit jaar voor t eerst is? [val even van mn stoel van verbazing]
sorry apple die heb ik al jaaaaren
Citaat:...In aanvulling op de eerdere update (dd 4 maart 2012) willen we melding maken dat de casus in Woubrugge op 20 februari 2012 op onze kliniek is geweest, die middag is ook een paard uit Heumen aangeboden...
knollentuin schreef:hihi apple, sorry dat ik je milliondollar idee ontgoogel![]()
en teddy , nee ik heb nergens last van, ik denk dat de mensen met paniek de meeste last hebben, snap je me?
ik heb een 24 jarig paard staan en die heeft nergens last van nog, hij is gezond dus ik maak me niet druk.
het is by the way al vastgesteld dat de 3 neurologische gevallen onderling te linken zijndus niks niet zomaar opgedoken,ja bij de een ,maar de andere stonden in direct aanwijsbaar verband, dat had je dus ook kunnen lezen
Nexus schreef:Uit de laatste update van De Lingehoeve (http://www.delingehoeve.nl/beheer/uploa ... %20_6_.pdf) :Citaat:...In aanvulling op de eerdere update (dd 4 maart 2012) willen we melding maken dat de casus in Woubrugge op 20 februari 2012 op onze kliniek is geweest, die middag is ook een paard uit Heumen aangeboden...
Tot nu toe alle andere paarden op Horsezone vrij van symptomen, nog een paar dagen doorbijten!
Teddy321 schreef:knollentuin schreef:hihi apple, sorry dat ik je milliondollar idee ontgoogel![]()
en teddy , nee ik heb nergens last van, ik denk dat de mensen met paniek de meeste last hebben, snap je me?
ik heb een 24 jarig paard staan en die heeft nergens last van nog, hij is gezond dus ik maak me niet druk.
het is by the way al vastgesteld dat de 3 neurologische gevallen onderling te linken zijndus niks niet zomaar opgedoken,ja bij de een ,maar de andere stonden in direct aanwijsbaar verband, dat had je dus ook kunnen lezen
Dan heb jij niet goed gelezen. Alle 3 de gevallen zijn te linken.
Ik vermoed dan ook dat de Lingekliniek niet heeft kunnen achterhalen welke paarden er nog meer gestaan hebben OF waar ze zijn heen gegaan
Apple schreef:Bagatelliseren is weer het andere uiterste.
Als je gewoon zelf een beetje nadenkt, met andere woorden, wel gewoon lekker met je paard aan de gang gaat of buiten rijdt, maar niet op bezoek bij andere stallen/andere paarden en al helemaal niet op wedstrijd, dan doe je er al meer dan genoeg aan.
Extra multivitaminen endergelijke is allemaal nergens voor nodig. Dat is slim inspelen van fabrikanten op de ontstane paniek.
Nexus schreef:Uit de laatste update van De Lingehoeve (http://www.delingehoeve.nl/beheer/uploa ... %20_6_.pdf) :Citaat:...In aanvulling op de eerdere update (dd 4 maart 2012) willen we melding maken dat de casus in Woubrugge op 20 februari 2012 op onze kliniek is geweest, die middag is ook een paard uit Heumen aangeboden...
Tot nu toe alle andere paarden op Horsezone vrij van symptomen, nog een paar dagen doorbijten!
Dribbelkont schreef:ik heb net pot l-lysine bij dierenarts opgehaald en 500 gram 69,04 om precies te zijn....
Bonny_CT schreef:uuhh 200 gram en ze krijgen 4 gram per dag