[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:18

Hallo Dames daar ben ik weer
Nou mijn tinker heeft dus nu sinds 8 dagen de cojosololie gehad ( ga daar ook mee door) en hij heeft voor het eerst sinds 2 mnd geen jeuk meer het is echt aan te raden helemaal top we hadden al gezegd dat als ook dit niet zou werken hij ingeslapen zou worden zo erg was het want het was voor hem en ons geen leven meer met die jeuk.
geweldig nieuws dus
http://www.pcs-horsecareproducts.nl/

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:22

van de cojosol hebben ze ook goede vliegenspray heb hem nu ook
na heel veel rommel te hebben gebruikt
werkt nog beter als je paard zweet
stinkt niet
zonder chemicalien
alleen met natuurlijke olien dat sprak me al aan
en vooral daarnaast werkt het ook van buitenaf jeukstillend op de beten en wondgenezend.
mijn paardje vloog weg as ik met de spray aankwam ( logisch brandde natuurlijk op al die beten en wondjes) nu blijft hij los staan en zelfs met rijden is hij vrij en we rijden in het bos

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:25

oh ja en de groene leem ontgifting heeft gen bijwerkingen je paard kan gewoon werken ik rijd en longeer die van mij ook die van groene leem worden ze niet zwak ziek of misselijk van LET OP DE GROENE LEEM VAN VERTARGIL GROVE KORREL) VOOR diegenen die mijn eerdere berichten niet hebben gezien

en lees net cortison spuit pas daar mee op werkt wel voor de jeuk maar lost het probleem niet op mijn combi werkte super
zweetvos schreef:
DA was er vandaag voor aanhoudende luchtwegproblemen/keelontsteking.
Pony krijgt nu prednison. Lees dat dat ook wel eens tegen zomereczeem kan helpen dus ben benieuwd.

Ook was de DA-enting erg positief over de schimmel-enting. Ik was er nooit zo voor.. maar hij zegt dat er geen bijwerkingen of negatieve gevolgen zijn en dat veel paarden er baat bij hebben.
Heb die enting dus maar laten geven Afwachten nu.
CarolShadow schreef:
De 1ste reinigingskuur van mijn pony had ze ook rust. Ze was er even goed beroerd van. Nu na meerdere malen voelt ze zich alleen maar beter.

Ik gebruik soms ook Atex daasspray, en dan alleen op de benen. Maar gebruik dat maar heel minimaal eigenlijk, bijna nooit dus. Bossen e.d. waag ik me gewoon in de zomer niet aan, ook uit voorzorg voor mezelf.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:27

oh ja en wat schimmel mok mijt en schurft betreft ook hier werkt cojosololie goed voor voor wie info wilt bel met het betreffende bedrijf
het heeft het leven van mijn paardje gered en ons gelukkig gemaakt
http://www.pcs-horsecareproducts.nl/

het ultime jeukmiddel bestaat dus wel alleen kennen veel DA het nog niet helaas
zweetvos schreef:
DA was er vandaag voor aanhoudende luchtwegproblemen/keelontsteking.
Pony krijgt nu prednison. Lees dat dat ook wel eens tegen zomereczeem kan helpen dus ben benieuwd.

Ook was de DA-enting erg positief over de schimmel-enting. Ik was er nooit zo voor.. maar hij zegt dat er geen bijwerkingen of negatieve gevolgen zijn en dat veel paarden er baat bij hebben.
Heb die enting dus maar laten geven Afwachten nu.

Allejandro

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:18

Je maakt flink reclame overal merk ik ;) :D

Nou ik baalde gister flink. Ben naar Divoza gereden in Leek, voor een eczeemdeken. Maat 125, veel te groot voor een shet die 110 moet hebben maargoed. Ik denk nou dan ga ik wel naar de Epplejeck in drachten. Die had ook een 125 en als hij dan toch echt niet past kan ik hem makkelijker ruilen, beter in mijn eigen woon plaats als weer naar Leek moeten nietwaar?

Kom ik bij de Epplejeck, is de kleinste maat maar 135. Ze hadden de verkeerde kolom gekopieerd op de site. Er is geen maat 125..

En terug naar Leek had ik ook geen zin in.. pff nu heb ik weer niks! :(
Baal flink verdorie.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:05

Balen allejandro! Lijkt me toch dat ze wel ergens moeten zijn.. Misschien via internet?

Vandaag laat ik voor de eerste keer een nacht de deken af. Vind het best eng maar de theorie is dat de beesten niet in de stallen zitten dus dat vertrouw ik dan maar.
Als dat nou goed gaat dan ga ik dat toch iig iedere zaterdag op zondag doen (anders staan ze snachts buiten). Beetje luchten kan vast nooit kwaad :)

Overigens was het vandaag heerlijk in het bos! Door de wind waren er maar weinig dazen. Super!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:15

Jeetje dat is inderdaad balen kunnen ze hem ook nergens bestellen??
overigens het is niet echt recame wat ik maak heb verder niks met het bedrijf
nou ja behalve dan dat mijn paardje van zijn enorme jeuk af is dus ik zet het hierop omdat ik anderen ook grag wil helpen due wie wil weten hoe of wat mail me maar
Het werkt super boven verwachting als dit niet had geholpen mijn laatste halm had ik mijn paardje binnenkort laten inslapen dus het was echt menens hij was er slecht aan toe en nu? als herboren zullen we maar zeggen
Allejandro schreef:
Je maakt flink reclame overal merk ik ;) :D

Nou ik baalde gister flink. Ben naar Divoza gereden in Leek, voor een eczeemdeken. Maat 125, veel te groot voor een shet die 110 moet hebben maargoed. Ik denk nou dan ga ik wel naar de Epplejeck in drachten. Die had ook een 125 en als hij dan toch echt niet past kan ik hem makkelijker ruilen, beter in mijn eigen woon plaats als weer naar Leek moeten nietwaar?

Kom ik bij de Epplejeck, is de kleinste maat maar 135. Ze hadden de verkeerde kolom gekopieerd op de site. Er is geen maat 125..

En terug naar Leek had ik ook geen zin in.. pff nu heb ik weer niks! :(
Baal flink verdorie.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:25

Heb je foto's Indra? Ben eigenlijk heel benieuwd hoe hij eruit zag. (puur interesse) Vraag me af hoe erg het is dat je besluit dat het niet draaglijk meer is voor je paard.

@ Pink Horizon, ik heb vandaag staan twijfelen om de deken in de wei niet op te doen maar heb m toch maar wel opgedaan. Als de wind ging liggen waren die beesten er meteen!

Op stal heb ik nooit een deken opliggen bij mn merrie en ze staat naast een open deur...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 16:59

Ja dat zou ik ook het liefste hebben whinnylando, als ze binnen staat de deken af, maar om 2 keer per dag naar stal te rijden is het me net iets te ver...

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:10

Pink horizon kan ik begrijpen. Ik ben een tijdje 3x per dag geweest, al is het maar 10km heen en terug het blijft wel al de reistijd wat je kwijt bent.

Ik heb nu een kleintje gevonden bij Moonlightfarm en besteld!
En bij Divoza en Epplejeck maar volhouden dat ze er echt niet kleiner zijn..right..!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:17

Ja voor een tijdje vind ik het ook anders, maar het gaat dan wel om een half jaar dagelijks :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:40

Jeetje, dat is echt balen Allejandro! Gelukkig heb je hem alsnog ergens kunnen bestellen.

Overigens, een tijde 2 tot 3x daags naar stal is geen probleem, maar geen half jaar lang ofzo. Tenzij het echt levensbedreigend is wat het dier heeft. Ik moet ook bijna zo'n 10 km heen rijden.

Nou, denk dat het neusnetje wel wat is, kon hem alleen helaas niet echt passen (alleen ff snel voor de neus gehouden en langs m'n andere halster, en hij is even breed als wat ik had gemaakt)

Nou, Shadow krijgt een energie-healing morgen. Ben benieuwd hoe het daarna met d'r gaat!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:53

hoi nee foto`s heb ik helaas niet gemaakt.
de beslissing was gemakkelijk
punt 1 werd hij levensgevaarlijk door de jeuk viel ons aan zodra we de wei in kwamen omdat hij gekrabd wilde worden
punt 2 als we een uur bij de wei waren rolde hij minimaal 15 tot 20 keer als een idioot en dat de hele dag door we zijn vaak daar en ook mensen die ertegenover in t veld wonen zeiden het.
hij ging heel vak elke 10 minuten op zijn kont zitten en dan rondjes draaien van de jeuk om op die manier te krabben aangezien ik niks om te schuren in de wei he.
en hij was in de wei aan het graven in de hoop dat dieper in de grond iets van steentjes of grovere kluiten opkwamen daar ging hij gelijk op rollen als hij naast een steen o.i.d rolde dan stond hij op en mikte opnieuw
en dan nog heb zelf maar eens jeuk van een aantal muggen of wat dan ook beten zo`n paardje heeft dat over zijn hele lijf, en kan amper rusten want je wordt er ook gek van.
arme ding kon er niks aan doen maar als die olie niet had gewerkt dan was dit het meest humane gewest ( inslapen) want lijden deed ie
hij was ongelukkig en constant moedeloos en moe
Overigens hij was niet helemaal kaal en wondgeschuurd zoals de meesten maar goed hij kon gelukkig nergens aan schuren behalve de grond.
hij had voorheen wel manen een dikke lange bos ( zoals eenechte tinker) nu nog alleen maar hier en daar een langere spriet en korte sprietjes
had een lange megadikke staart ook daar is niet veel meer van over bovenaan heeel kort en verder ook heel erg uitgedunt
aan zijn benen had hij mooie lange dikke sokken achter zijn die aan de binnenkant helemaal weg omdat hij met zijn ene achterbeen het andere krabde en schuurde ( nog nooit gezien bij een paard) en nee het was geen mok of mijt was echt van de mugjes
en ook het schuren op de grond was niet van wormen ( want hij wordt netjes behandeld en heb onderzoek laten doen)

Whinnylando schreef:
Heb je foto's Indra? Ben eigenlijk heel benieuwd hoe hij eruit zag. (puur interesse) Vraag me af hoe erg het is dat je besluit dat het niet draaglijk meer is voor je paard.

@ Pink Horizon, ik heb vandaag staan twijfelen om de deken in de wei niet op te doen maar heb m toch maar wel opgedaan. Als de wind ging liggen waren die beesten er meteen!

Op stal heb ik nooit een deken opliggen bij mn merrie en ze staat naast een open deur...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:12

Klinkt heftig Indra, ik zou dna ook erg benieuwd zijn naar voor (bv nu) en na foto's...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:29

We zijn vandaag weer op concours geweest. Wat een verademing. Geen naar de buik trappende met het gevaar je rakende pony. Netjes halthouden. Gewoon een rustige relaxete pony

Twee B proeven gereden goed voor twee winstpunten.

Voor ons is HET middel Tectonik geen gesmeer en gedoe meer gewoon 1keer in de zoveel tijd, moet nog ff afwachten hoelang, opgieten en klaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 18:31

Pink_Horizon schreef:
Wat vreemd ik krijg echt gewoon 1 dikke straal.
Ik dacht dus ook dat het door de verstuiver kwam dus had ik een deel overgegegoten in een andere en ook toen weer een dikke straal terwijl die water wel gewoon verstuifde. Dus ik nam aan dat het gewoon te dik spul was om te kunnen verstuiven. Vreemd... Ga er dadelijk nog eens onderzoek op doen ;)

koop een of ander goedkoop schoonmaakmiddel ofzo en gebruik de verstuiver daarvan?
dan zet je dier er op,heb ik bij die van mij ook gedaan.
mijn bremsenbremse had ook 1 dikke straal en heb daar dus een andere verstuiver op gezet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:40

Ik had altijd 1 fles met verstuiver leeg op stal staan. Die was voor de spuitbussen echt NOT DONE en 'reden om te vluchten' periode.
Die verstuiver maakte amper geluid :D Vorig jaar was het voor het eerst in haar leven dat ik haar gewoon zo kon bespuiten.
Maar er is niets irritanters dan een spuit die echt straalt en niet mooi verdeeld.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:02

Ik hb idd nog wel een lege plantenspuit staan. Let's try :D

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:08

hoi
ik heb iderdaad wel wat foto`s van hoe hij voorheen was en kan er van nu wat maken
hoewel ik niet weet hoe ik ze op de site kan plaatsen
gr indra

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:21

nou heb in elk geval al een foto mij mijn naam gekregen nu nog bij de tekst hoe doe ik dat dames??
dan kan ik jullie laten zien in elk geval hoe mooi hij al was
en spoedig oe magertjes zijn beharing is geworden
groetjes indra

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:31

Dit was Shadow vandaag:

1ste gedeelte bij de schoft weggeknipt, 1ste helft heel dun
Afbeelding

Haar koppie, zwarte vlekken bijna niet zichtbaar, verbrande neusje staat er niet op, expres niet
Afbeelding

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:37

nou ik hoop dat het nu met de foto`s lukt
Afbeelding
dit is een foto van toen ik hem pas had

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:43

Afbeelding
hier is zijn mooie volle staart te zien ( |(

Afbeeldingen zijn mooie manendos nou ja wat het dan was snik

Afbeelding Hier had ik hem net 1 dag en werd hij gewassen

Afbeelding
en deze is van vorige zomer toen had hij nog niet zoveel last maar minimaal maar toen was al veel van zijn manen weg
nu is het zoo zonde alleen het voorste stukkie manen is wat langer wou dat ik ze sneler groeiden hij ziet er zooo mooi uit als ie lange manen een vole staart heeft met zijn mooie blauwe oogjes

plaats morgen foto`s van hoe miserabel ze nu zijn

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:47

Ziet er goed uit Indra, maar ok zal dus niet meer zo zijn ben ik bang...
*hoe is het met de regenpijp nu? :D

Goh Carol, ik dacht dus echt je paardje het niet meer had van de jeuk en ellende maar de foto's zien er toch niet zo slecht uit?
Laatst bijgewerkt door Whinnylando op 18-07-09 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 20:48

Overigens op de bovenstaande foto`s zie je Dat de bovenste foto`s adje nog niet veel sok beharing heeft maar hij was daar pas 4 en zag nog een beetje puppy uit
hij is nu steviger en volwassen hihi