FCSA schreef:Die van jullie ook zoveel last vandaag met die wind..?
Nee juist niet, hij kon juist lekker grazen vandaag!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
henny_w schreef:Een van mijn paarden is ook jarenlang een headshaker geweest.
Het begon rond zijn 5e jaar. Vooral zodra er kleine vliegjes in de lucht hingen. Zeg maar vanaf begin maart tot november.
Of hij nou los in de wei liep, onder het zadel of aangespannen. Hij was constant aan het gooien met hals en hoofd. Een neusriem met een aantal leren veters eraan scheelde een heel stuk.
Maar eigenlijk bleek er achteraf iets heel anders aan de hand te zijn. De vliegjes waren gewoon een extra trigger voor het schudden.
Na een aantal jaren kwam een fysiotherapeut er achter dat de atlas licht verschoven stond.
De atlas zit net achter de oren. Zeg maar op de plek waar het halster zit. De fysiotherapeute vertelde dat dat wel veel meer voorkwam bij paarden. Vaak gebeurt het al dat ze als veulen of jong paard een keertje in het halster gaan hangen. De wervels zijn dan nog heel makkelijk verplaatsbaar.
Inderdaad heeft ons paard als veulen een keer een flinke ruk aan het halster gegeven omdat hij ergens ontzettend van schrok tijdens slecht weer. Het halster bleef heel maar waarschijnlijk is toen de atlas al verdraaid.
Na 1 behandeling van de fysiotherapeute en het verder zelf bijhouden met masseren was het headshaken binnen een week over. Hij heeft het nooit weer gedaan.
Groetjes, Henny
ellepel schreef:ach ja natuurlijk,had ik ook wel kunnen weten dat het op die manier was vastgesteld.![]()
ik vraag me eigenlijk dan meteen af hoe een reguliere arts het vast zou stellen?
ik heb ooit eens iemand met een lecher bij appie gehad, en bij hem was toen het maagdarmstelsel een grote boosdoener van alle disbalans in zijn lichaam
WolinLotte schreef:Wolin blijkt een aangezichtszenuwontsteking te hebben oftewel Trigeminus neuralgie, aldus Eric. Nu had ik hier al wel een vermoeden naar, ik heb het een en ander opgezocht en uitgezocht. Waarschijnlijk veroorzaakt door een hele hoop herpesvirussen, wat verklaard waarom ze steeds laag zit in haar leucocyten en beter in haar vel zat na een maand L-Lysine & B6 (van De Groene Os).