Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:42

Bonny_CT schreef:
uuhh 200 gram en ze krijgen 4 gram per dag :)

Das te weinig Bonny. Ze moeten minimaal 12 gram per dag krijgen!
Maar in de meeste paardenbrok zit al lysine.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:43

*\o/* jeej, soms kom je ze nog tegen!! mensen die niet in paniek raken..niet alles klakkeloos overnemen van de bende blerende schapen ,mensen die gewoon weten hoe t in elkaar steekt.. zouden nog een heleboel mensen iets van kunnen leren :o

InfinityT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:46

Er komen genoeg 'boeren l*llen' meldingen binnen. Alleen de bevestigde gevallen komen erop te staan :)
Dus aan de hand van een artikel door een ander medium of door te bellen met de desbetreffende veearts.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-03-12 21:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:49

jaja maar hier zetten ze dus ook de abortusvariant tussen, en die is er altijd wel, altijd, door het hele land en het hele jaar. gaan jullie dat dan vanaf nu voor altijd bij houden? :wow:
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-03-12 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Ywa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:49

knollentuin schreef:
*\o/* jeej, soms kom je ze nog tegen!! mensen die niet in paniek raken..niet alles klakkeloos overnemen van de bende blerende schapen ,mensen die gewoon weten hoe t in elkaar steekt.. zouden nog een heleboel mensen iets van kunnen leren :o

goh dat zou ik zelf geschreven kunnen hebben.
Wat een achterlijke paniek om niks.
Nee, natuurlijk is het niet leuk als er een paard ziek wordt,
maar al die overdreven maatregelen.
Maar mensen lezen ook alleen maar wat ze willen lezen,
en verwarren meningen met feiten!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:52

Ywa schreef:
knollentuin schreef:

goh dat zou ik zelf geschreven kunnen hebben.
Wat een achterlijke paniek om niks.
Nee, natuurlijk is het niet leuk als er een paard ziek wordt,
maar al die overdreven maatregelen.
Maar mensen lezen ook alleen maar wat ze willen lezen,
en verwarren meningen met feiten!

Ik ben niet in paniek, maar vind de maatregelen zeker NIET overdreven. Als we ons er nu allemaal eens 2 weken aanhouden, is alles weer overgewaaid!

MarjanB

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:53

@ Teddy en dan als het volgend jaar weer de kop op steekt? En het jaar daarna? Ik denk dat we met zn allen het doel flink voorbij schieten zo!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:55

ik heb net pot l-lysine bij dierenarts opgehaald en 500 gram 69,04 om precies te zijn....

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:56

Ik word er onderhand een beetje moe van....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:57

@teddy,dat wordt toch niet ontkend? het gaat erom dat mensen in ene allerlei supplementen gaan voeren, niet meer met hun paard naar buiten durven, alsnog tegen rhino in laten enten, overal rhino vermoeden en dat via sms aan al hun paardendinnetjes doorappen en smsen...het verschil niet weten tussen neurol,rhino en de abortusvariant, over hun huig gaan als ze een trailer zien rijden en dat ook weer doorappen...
de waarheid is al meerdere malen in dit topic zeer goed uitgelegd. als een ieder dat nou eens goed zou lezen en begrijpen scheelt t een hoop gerepeteerde vragen en onduidelijkheid en paniek om weinig
Laatst bijgewerkt door knollentuin op 09-03-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:58

MarjanB schreef:
@ Teddy en dan als het volgend jaar weer de kop op steekt? En het jaar daarna? Ik denk dat we met zn allen het doel flink voorbij schieten zo!

ik denk dat het eerder bijzonder zou zijn ls het eens een jaar in zn geheel niet voor zou komen hoor....

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:00

knollentuin schreef:
MarjanB schreef:

ik denk dat het eerder bijzonder zou zijn ls het eens een jaar in zn geheel niet voor zou komen hoor....

Dat bedoel ik ook.. ga je elk jaar alles 2 weken stilleggen?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:01

MarjanB schreef:

Mocht het volgend jaar weer de kop opsteken, en zouden dan weer dezelfde maatregelen worden genomen, dan leg ik me er bij neer. Zeker als je midden in besmet gebied zit zoals ik nu.
Kom op zeg, die 2 weken zijn toch niet onoverkomelijk? Wij doen hier alles met de paarden, ze komen verder alleen het erf niet af.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:04

En nee, bijvoeren doen wij niet. Er staan hier 120 paarden op stal en werkelijk niemand heeft problemen met de maatregelen. Maar er is ook niemand die supplementen bijvoerd, anders dan wat ze altijd al doen. De paarden zijn kerngezond en we zijn niet van plan de Groene Oss te spekken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:06

je kijkt helaas ook niet verder dan je eigen erf denk ik dan.. smeden, zadelpassers instrukteurs lopen inkomsten mis en flink ook, hier is niet tegen te verzekeren met als risico dat als dit ingebufferd gaan worden alles wederom duurder wordt..
als we alles twee weken gaan stil leggen en mensen in paniek raken van de abortus variant van de rhino is wat mij betreft t hek van de dam en duurt t nog maar een kleine tijd of we gaan ook met droes de boel stilleggen
ik ben t wel eens om de neurologische tak heel goed in de gaten te houden en daar voorzichtig mee te zijn, voor ik dat weer op mn bord krrijg..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:07

Nog een paar weken en dan steekt Droes de kop weer op. Ook daar zitten consequenties aan. Een paar jaar geleden ook bij ons op stal paardje getroffen. Ook toen hebben we 14 dagen stil gelegen, ondanks dat paardje was geisoleerd.
Waar ik me op dit moment meer zorgen om maak, is dat in de UK alweer MKZ de kop op steekt. Maar goed, meer dan afwachten kunnen we toch niet.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:09

knollentuin schreef:
je kijkt helaas ook niet verder dan je eigen erf denk ik dan.. smeden, zadelpassers instrukteurs lopen inkomsten mis en flink ook, hier is niet tegen te verzekeren met als risico dat als dit ingebufferd gaan worden alles wederom duurder wordt..
als we alles twee weken gaan stil leggen en mensen in paniek raken van de abortus variant van de rhino is wat mij betreft t hek van de dam en duurt t nog maar een kleine tijd of we gaan ook met droes de boel stilleggen
ik ben t wel eens om de neurologische tak heel goed in de gaten te houden en daar voorzichtig mee te zijn, voor ik dat weer op mn bord krrijg..

Hoefsmid (is 1 dag per week alleen al bij ons bezig en heeft die dag geen andere klanten) komt gewoon. Instructie is op stal aanwezig en komt alleen bij ons, dus alle lessen gaan gewoon door. Alleen van Rijs is even niet welkom.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:09

Teddy321 schreef:
MarjanB schreef:

Mocht het volgend jaar weer de kop opsteken, en zouden dan weer dezelfde maatregelen worden genomen, dan leg ik me er bij neer. Zeker als je midden in besmet gebied zit zoals ik nu.
Kom op zeg, die 2 weken zijn toch niet onoverkomelijk? Wij doen hier alles met de paarden, ze komen verder alleen het erf niet af.

Er zijn ook mensen die niet op een grote stal oid staan en dus hun paarden volledig stil moeten zetten als ze twee weken het erf niet af gaan/mogen/kunnen :) . En dan natuurlijk de mensen die van buiten af met paarden werken die hierboven genoemd worden.
Laatst bijgewerkt door Josien_ op 09-03-12 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:10

Teddy321 schreef:
Bonny_CT schreef:
uuhh 200 gram en ze krijgen 4 gram per dag :)

Das te weinig Bonny. Ze moeten minimaal 12 gram per dag krijgen!
Maar in de meeste paardenbrok zit al lysine.

Op de site van de groene os staat wat anders. Ik las ergens dat een maatschep 1 gram was en dat ze 1 a 2 keer per dag 1 a 2 scheppen moeten.

Ik voer geen brok vanwege het hoge gehalte aan zetmeel en eerdere maagzweren bij mijn paard. Ze krijgt nu pavo sportfit en op de website kon ik niet vinden dat daar Llysine in zit :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:11

hoezo zou je op een grote stal je paard stil moeten zetten als je het erf niet af mag? Op een grote stal beschik je toch gewoon over 1 of meerdere bakken?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:11

Teddy321 schreef:
knollentuin schreef:

Hoefsmid (is 1 dag per week alleen al bij ons bezig en heeft die dag geen andere klanten) komt gewoon. Instructie is op stal aanwezig en komt alleen bij ons, dus alle lessen gaan gewoon door. Alleen van Rijs is even niet welkom.

zoals ik al eerder zei, jij betrekt alles op je eigen erf... kijk om je heen!! de wereld is groter....

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:12

Mijn hyves inbox stond vol met de rhino hyves _O- sorry moest er wel een beetje om lachen.
Hoe gaat het eigenlijks met de paarden nu op 'De veerkracht'? weet iemand dat?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:12

stef schreef:
hoezo zou je op een grote stal je paard stil moeten zetten als je het erf niet af mag? Op een grote stal beschik je toch gewoon over 1 of meerdere bakken?

Doel je op mijn reactie?

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:13

Josien, ik begrijp heus wel dat het allemaal niet zo prettig is. Kijk heus wel verder dan mijn neus lang is. Maar niemand heeft om deze omstandigheden gevraagd. Het is een gegeven feit en ik leg me er bij neer. Dat er dit jaar meer maatregelen worden genomen dan anders, doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is dan wij weten. De KNHS en DA's zijn ook niet gek (en dan bedoel ik de gevestigde paarden DA's). Zelfs Utrecht zit dicht. Dan doen ze niet om gezellig op vakantie te gaan!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 15:15

Teddy321 schreef:
Josien, ik begrijp heus wel dat het allemaal niet zo prettig is. Kijk heus wel verder dan mijn neus lang is. Maar niemand heeft om deze omstandigheden gevraagd. Het is een gegeven feit en ik leg me er bij neer. Dat er dit jaar meer maatregelen worden genomen dan anders, doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is dan wij weten. De KNHS en DA's zijn ook niet gek (en dan bedoel ik de gevestigde paarden DA's). Zelfs Utrecht zit dicht. Dan doen ze niet om gezellig op vakantie te gaan!

Daar heb je gelijk in hoor. Ik probeer gewoon te zeggen dat het voor de een problematischer is dan voor de ander.
Ik denk zelf dat er ook wel meer aan de hand is. Wist zelf wel wat rhino was maar had eigenlijk nog nooit gehoord/gemerkt dat het in principe elk jaar wel ergens voorkomt tot deze paniek uitbrak.