[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:31

ja maar ze zijn er niet alleen in de avond hoor, ze vliegen nu al vrolijk rond.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:33

Imre, jij staat toch in het Quintusbos? Bij jullie ook nog geen vliegjes dus, dan ben ik niet gek. :P

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:38

Nee hoor, je bent niet gek Carmen. :P Bij ons ook nog helemaal geen vliegjes.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:39

Imre schreef:
Nee hoor, je bent niet gek Carmen. :P Bij ons ook nog helemaal geen vliegjes.

*\o/* *\o/* Wat een geluk hebben wij. Paardlief geniet zich helemaal suf van het weer, maar zonder kriebels. Het zou hier altijd zo moeten zijn. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:43

Die van mij heeft wel veel losseharenkriebels, maar met een keertje rollen scheelt dat ook weer! En vandaag zal ik em eens flink borstelen. :j Ik ben over een half uurtje vrij, moet even met de kat naar de DA en dan kan ik naar stal! Heeerlijk! Ik zie bij ons trouwens nog niemand in de dekens, ook niet de haflingers aan de overkant of de hoogbejaarde eczemer van de buren.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:44

Ik heb hier al wel 1 paard met deken gezien. Waarschijnlijk hebben sommige mensen gewoon een vaste datum waarop ze hem op doen ofzo? Anders snap ik ook niet waarom die deken al op is.

Ik ga ook lekker paardjepoetsen vanmiddag! Heerlijk vinden ze dat. Een echte aanrader is de Furminator, dan staan ze te genieten, en de haren vliegen er uit. :j

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:49

Bij ons wel hoor, onze merrie heeft de deken al op maar was was gisteravond een beetje onrustig, af en toe een trap naar haar buik.
Het kunnen ook gewone muggen zijn waar ze last van heeft, ze heeft zowiezo een kriebelfobie gekregen van die eczeem.
Maar ik zie ze wel, die kleine mugge-gevallen.
En wij wonen toch redelijk dicht bij elkaar!
Deze snuggy is wel echt gaaf!
http://www.yourhorse.co.uk/upload/4899/ ... 20jams.jpg

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:19

die is vet stoer!! *\o/*

ik zie ap er al in rondlopen.

ik denk zelf trouwens dat de droogte hier in het noorden er ook mee te maken heeft dat er nog niet overal vliegjes zitten?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:23

Wat vreemd zeg, jullie zitten allebei niet ver van hier inderdaad.
Ellen, dat kan inderdaad wel zo zijn. :j

Die Snuggy is echt gaaaf! Zijn er ook roze snuggy's? O:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:35

MartineC1711 schreef:
Sonja_vR schreef:

dat dacht ik in eerste instantie ook, maar in de praktijk vind ik deze dekens vele malen fijner werken dan de lossere dekens
schuren nergens, knellen niet en het is niet zo dat ze in een speedo geperst zitten , zit genoeg beweging en lucht in

Is dat zwarte niet een beetje warm voor in de zomer?

ik heb zelf een bruine, beetje boett deken bruin zeg maar ;)
wil er voor hoog zomer eingelijk in de toekomst nog wel een lichte bij, maar die is gelijk zo wit :=
die bucas lijkt vrij donker te zijn idd, maar Edd bleef onder haar deken ook gewoon normaal , niet te warm ofzo en das ene ijs, die zweten ook redelijk snel

via de engelse ebay en de fabrikant/verkoper kun je drie kleuren kiezen btw, en via ebay is ook aan de snuggy te komen voor minder geld dan normaal

hihi, roze snuggies...zou je de fabrikant/verkoper eens voor moeten mailen, volgens mij zou ze het nog doen ook als ze ene stofje kan vinden lol

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:37

hier trouwens sinds vorige week maandag aan het smeren, 1 keer per week, voor de muggen uit ene beetje opbouwen zeg maar , hopelijk is het weer afdoende en kan de deken weer in de kast blijven ...zou heerlijk zijn
dalijk op stal de ruin ook maar even in de houtgreep om te smeren, das nogal een watje ondanks dat hij chef kerel is zeg maar :+ die ziet een sprayfles of gewone fles en gaat als een gillende keukenmeid de wei door :roll:

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:42

zitten snuggy's niet te strak?
of neem je gewoon een maat groter?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:56

Het moet juist strak zitten, het is elastisch dus rekt mee, te groot gaat het alleen maar schuren lijkt mij!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:59

4 jaar geleden schuurde mijn merrie zich ronduit tot bloedens toe kaal aan staart én manen.

Vorig jaar heeft ze enkel zo'n 10cm manen rond de schoft afgeschuurd en heel miniem manen ingedund.

Nu de deken nu al op ligt hoop ik dat het echt miniem blijft...

Ik ga deze week mijn RSIH wassen. Mag dat met wasmiddel en kan dat ding in de droogkast of hoe moet ik dit zien :D

Anders kan ik hem ook gewoon met de hogedruk even afspoelen :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:02

MirandaFuego schreef:
Het moet juist strak zitten, het is elastisch dus rekt mee, te groot gaat het alleen maar schuren lijkt mij!

maar verstikt dat niet?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:08

Wat ik had begrepen is dat ze in amerika zeer te spreken zijn over deze dingen.
Het is ook niet heel veel anders dan de pagony-achtige dingen, die houden de vacht juist heel glad.
Onze deken, de Rambo Sweet Itch is veel dikker, daarbij heb je dat eerder dat het warm wordt/gaat verstikken.
Maarja, die is wel weer steviger, de andere gaan bij ons heel snel kapot...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:10

maar snuggy's zijn er om paarden schoon te houden voor een wedstrijd.
om mijn pony 24/7 in te pakken in zo'n strak ding lijkt me niet wat.

de deken van 2 pagina's terug (de horze geloof ik ) lijkt mij dan ideaal.
mooi in het wit, aansluitend en voldoende ruimte om te bewegen en te luchten tussen paard en deken :)

*don't shoot me if i'm wrong :) *

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:41

minikatje schreef:
maar snuggy's zijn er om paarden schoon te houden voor een wedstrijd.
om mijn pony 24/7 in te pakken in zo'n strak ding lijkt me niet wat.

de deken van 2 pagina's terug (de horze geloof ik ) lijkt mij dan ideaal.
mooi in het wit, aansluitend en voldoende ruimte om te bewegen en te luchten tussen paard en deken :)

*don't shoot me if i'm wrong :) *

de snuggyhood dekens zijn er niet om je paard schoon te houden , zijn gewoon eczeem dekens maar dna net even een ander model dan de reguliere
zie snuggyhoods.com

bij het ontwerpen van de deken is idd wel gekeken naar die schoonhoud dingen(ben de officiele naam even kwijt :+ )
kwa strak zitten, wat ik al eerder zei, het is niet alsof je paard in een speedo geperst zit, de deken sluiten aan, maar zitten niet strak
en ze zijn dermate elastisch dat ze niet beperken in de beweging, niet schuren of knellen

ik heb zelf eerst een boett gehad...geweldige deken, maar gewoon niet ideaal, toch wat knellen en schuren op de boeg en schoeft
toch een beetje schuiven etc , geen rekbare stof

de snuggy die ik toen heb gekocht, schuift niet, sluit netjes aan , schuurt of knelt niet en bedekt de benodigde plekken echt goed
waardoor ik de boett verkocht heb en de snuggy nu als enige set heb
kwa luchtigheid etc is ie niet afwijkend van andere dekens die ik gebruikt hebt
ja het is een deken , dus zal op sommige dagen wat zweten voorkomen
maar wel binnen de grenzen, dus geen zeiknatte knol onder dek ofzo ...laat ik het zo zeggen
met 30 graden zweet mijn paard niet harder met deken als dat ze zonder deken doet

ander voordeel vind ik da twee delen waar de set uit bestaat , de halsdeken met daarover een losse bodydeken
op die manier trekt/schuift/schuurt de deken ook niet op de schouder, schoft en boeg wat ik bij boett achtige dekens wel vaak zie bij normaal bewegen van hals en hoofd
en door de manier van bevestigen (sterk klitteband) kun je alles goed op maat etc afstellen waardoor de buik bedekt is en blijft
vind ook het feit dat ik geen klipjes meer heb heerlijk, die krengen bleef je verstellen,
de gespjes/dingetjes op de schouder om hem op maat te stellen
en de klipjes en dingetjes van de buikflap
en dan dat band wat over de langte van de rug zit bij de boett om de buikflapriemen doorheen te halen
ik bleef bezig met al die banden en klipjes en dan een ruin op de wie hebben die het werkelijkwaar geweldig leuk vond om aan die band te trekken en te plukken...ik bleef repareren op dezelfde punten :+

jeetje, je zou bijna denken dat ik aandelen heb :+ maar helaas...anders had ik hem vast goedkoper kunnen krijgen :P
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-03-11 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:42

Nou, als ik die klittebandjes zie voor de buiksluiting, dan weet ik al dat het er binnen 5 minuten afligt, voor mij is het ook niks.
Maar ik denk niet dat het niet de huid verstikt, als je een schimmel hebt moet je dat ding vaak genoeg om wil je het schoon houden...en wat ik zeg, in amerika gebruiken ze al langer als eczeemdeken en dat schijnt toch te bevallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:47

dat dacht ik dus ook voor ik hem kocht, maar het klitteband is echt industrial grade zeg maar
heul sterk
en de haakjes kant valt helemaal op de zachte kant zodat er geen hoekjes en flapjes uitsteken , minder houvast voor plukkers zeg maar

had paardlief bij een sloper in de wei staan, de boett bleef ik rechttrekken, repareren en aan doen (klipjes zijn leuk :? ) maar de snuggy bleef zitten en heel

maar de deken is tegenwoordig back up ...hoop dat de Derfen weer zo goed zijn werk doet als vorig jaar en de deken niet op hoeft
want ondanks dat de deken fijn is in het gebruik, vind ik een paard in zijn blote kont op de wei nog steeds het fijnste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:50

Kom hier even binnenvallen, was wat aan het lezen en toen zag ik de foto van die Snuggy .. Viel mij ook gelijk al de klitteband op waardoor ik dacht: dat gaat 'm niet worden :+

Maar ik heb in principe mijn deken gevonden, heb hem jaren gehad en vorig jaar een andere (van horze) geprobeerd omdat het ene deken na jaren toch z'n beste tijd gehad had. Ik vond niet hetzelfde terug dus iets anders genomen wat mij in theorie goed leek .. wat een ellende was dat ding :=

Dus op zoek gegaan naar exact hetzelfde deken als ik eerst had, is nog een heel gedoe geweest maar ik heb hem gevonden :D Komt oorspronkelijk uit Duitsland maar sinds kort hebben ze een Nederlandse vertegenwoordiger (verzending naar België is ook geen probleem) dus ideaal. Het is een RSH Saela deken.. http://www.eczeempaarden.nl

Volgens mij is het zowat hetzelfde als de snuggy, licht, elatische, aansluitend en zonder allerlei gespen en toestanden want dat is bij mijn pony een ramp :+ Weet nu alleen niet hoe het bij de ogen zit, dat was "vroeger" gewoon open maar daar zit nu ergens iets van bescherming, maar ik heb 'm nog niet uit de verpakking .. :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:51

Hier mijn ZE-meisje:
Afbeelding

Vorige x waren we net iets te laat met de deken, dus ze begon aan het begin van de zomer met punk haar, het was nog te kort om te hangen :)
Hopelijk kunnen we het dit jaar zo houden of nog langer maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:58

Weet je wat ik raar vond/vind bij die van mij?
In de periode met deken geen probleem, manen blijven mooi en worden niet geschuurd, groeien fijn etc. etc. En dan gaat het deken weer af, gaat alles prima, ga je de winter is, vriest het dat het kraakt en ineens ... is er weer hetzelfde stuk haar weg ... Dit is nu al meer dan een maand (zelfs langer denk ik) zo, dus echt van in hartje winter .. Als het nu zou verdwijnen zou ik het nog kunnen begrijpen omdat hij ook last heeft van jeukende haren enzo, maar midden in de winter? Ik kon niet volgen :+

Las trouwens iets van Derfen .. werkt dat echt zoals op de website(s) staat? Want zonder deken zou natuurlijk super zijn .. en hij schuurt maar heel licht .. Maar hij heeft wel last van alles wat kriebelt, dus misschien voor z'n eigen gemoedsrust dat een deken toch beter is? Of zou dat last hebben van ook minderen als je zo'n lotion gebruikt? Kan je dit overal smeren waar hij jeuk heeft? Hij is bv. ook heel erg (jeuk)gevoelig net voor de singelplek enzo .. kan dat daar ook?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:27

maar breken de haren niet door de druk en wrijving van zo'n strakke deken?
(ookal istie elastisch )

hoelang blijft die bij jou op en hoevaak verwissel je de deken?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:38

Is dat op mijn reactie?
Dat is het net, de haren breken hartje winter, als hij dus geen deken op heeft en niet schuurt ... In de zomer (met deken) gaat alles super .. :+