Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
yvonnedv schreef:Onze dochter gaat maandag vijf dagen met Bobo op ponykamp. Ik maal me daar best wel zorgen over, Net nu ik de boel een onder controle begin te krijgen verlies ik hem 5 dagen uit het oog. Maar goed eczeemdeken op en er maar het beste van hopen.
SEME heeft ook een voordeel. Ik hoef hem niet meer in te vlechten, ik kan nu zo knotjes draaienVanmiddag heeft ze Bixie gesprongen en was ze vierde van de 19. Dus ik ben best wel trots
Citaat:
grmbl zeg.. kom ik op stal aan, compleet bloedbad![]()
had gewerkt, gauw thuis thermosfles met water en pannetje lijnzaad mee, dacht ''gauw even deken uitkloppen en voeren''
hij kwam aanlopen met vellen van 4 cm onder zijn onderlip hangend..
dus maar een halster gepakt, en omgedaan, mee de bak uit genomen..
zie ik dat verdikke héél zijn beide voorbenen onder het bloed zitten![]()
voorzichtig beentjes afgespoeld.. daar was niets aan te zien.. Toen naar z'n lip gekeken.. heel zijn onderlip is ontveld.. geen diepe snee ofzo, maar gewoon vel eraf.
Heb het vel afgeknipt (ja sorry, hechten was geen optie, en laten hangen ook niet vond ik) voorzichtig met m'n hand wat geprobeerd schoon te maken en ontsmettende zacht houdende zalf erop (lijkt me niets vervelender dan een ''trekkende lip''...)
man.. kon goed janken toen ik het zag.. Ben nog gaan zoeken in het halfdonker(kwart over 10 inmiddels) de bak gehad, niets gevonden behalve 2 stukjes baksteen..
ga ik m'n cap in de kast leggen, loop ik langs de stal van de tuiger.. héél die voerbak vol met bloed
bleek een latje van de ombouw van die bak afgebroken, en er zat nog een afgebroken schroef in.. daar heeft hij dus denk ik aan gehangen.. Heb de schroef er met behulp van een bekapmes uit gewrikt/gezaagd/gesneden...
bah.. heb helemaal medelijden met m'n knulletje nu![]()
Pink_Horizon schreef:Ik vind het grote nadeel van bremsebremsen dat het er in 1 dikke straal uit komt en niet verstuift, zeg maar.
Ik doe het altijd met een borstel uitwrijven, hoe doen jullie dat?
En zijn er anti dazen sprays die wel verstuiven?
cids schreef:Als je in de buurt van Boxmeer gaat (kom je toevallig naar ons toe? Onze stal staat in Sint Anthonis) heb je toch écht een hele goede vliegenrijdeken nodig. Zodra je hier nu het bos in gaat komen alle dazen massaal op je af. Als ik rijd met een goede deken (mét hals en staartflapje!) en een vliegenfrontriem aan mijn hoofdstel vast, gaat het best. Je moet alleen niet stil willen gaan staan.(...)We gaan eerst naar Merselo ligt in Limburg en daarna in de buurt van Boxmeer.
Ik ga als leiding mee bij 2 verschillende clubs.
Naaltje schreef:pff.. CS ik moest aan je denken toen ik op stal kwam
dacht dat Diddle zichzelf door het eczeem flink had toegetakeld...
Citaat:@Carol, gelukkig gaat het weer wat beter met Shadow, vind het zo zielig voor hem. Begrijp best dat je af en toe even niet ziet zitten als het zo erg is. Ik vraag soms echt af hoe zo'n paard zich dan voelt, dat moet toch ook ellendig zijn denk ik dan. Levertraanzalf is voor jullie dus hét middel.
Pink_Horizon schreef:Ik vind het grote nadeel van bremsebremsen dat het er in 1 dikke straal uit komt en niet verstuift, zeg maar.
Ik doe het altijd met een borstel uitwrijven, hoe doen jullie dat?
En zijn er anti dazen sprays die wel verstuiven?