Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zammie schreef:Ik hoor hier nu al verscheidene keren over voeding en wat iemand wel of niet doet. Kan iemand me nu eens vertellen wat voor voer dan wel goed is (graag met merk) en hoeveel en ook wat voor soort gras. Ik heb namelijk zelf gewoon weidegras. Dit was gras speciaal voor paarden, maar er zat zoveel klaver in, dat ik dat toch een paar jaar heb behandeld om dat weg te krijgen...
Dus wie o wie!
Wat ik nu voer aan Zam is:
Hooi en kuil - de gehele dag door
Biks: totaal 1,5 schep onderhoudsbrok van Pavo
Muesli: 0,6 schep nature's best met er zelf doorheen gemegd gepunte haver
zemelen: 0,7 schep nat over de biks
een paar wortelen en 1 appel per dag....
Wil echt graag advies en ook horen als ik wat verkeerd doe....
33Bonita33 schreef:in de winter zitten er toch ook geen eczeem mugjes die het paard dan steken?
eczeem wordt toch veroorzaakt door de allergiesche reactie die het paard krijgt door de prik van het mugje? ze hebben toch geen weerstand tegen de stof die het vliegje binnenbrengt toch? daarom wordt er ook een eczeem deken opgedaan om te zorgen dat het paard niet bloodgesteld wordt aan de prikjes van die mugjes. In de winter zijn de vliegjes er niet dus dan krijgen de paardjes ook geen allergiesche reactie dus geen jeuk.. toch?
carina schreef:33Bonita33 schreef:in de winter zitten er toch ook geen eczeem mugjes die het paard dan steken?
eczeem wordt toch veroorzaakt door de allergiesche reactie die het paard krijgt door de prik van het mugje? ze hebben toch geen weerstand tegen de stof die het vliegje binnenbrengt toch? daarom wordt er ook een eczeem deken opgedaan om te zorgen dat het paard niet bloodgesteld wordt aan de prikjes van die mugjes. In de winter zijn de vliegjes er niet dus dan krijgen de paardjes ook geen allergiesche reactie dus geen jeuk.. toch?
Hmm... Niet helemaal... Een allergische reactie is vaak een opeenstapeling van factoren, waarbij het op een gegeven moment teveel wordt, en er een reactie getoond wordt. In het geval van zomereczeem is het vaak te doen met het niet goed kunnen omgaan met suikers. Zoals Lennox en ik hierboven al zeiden, zijn er in het zomerseizoen vaak factoren waar het dier ook niet zo goed tegen kan, bijvoorbeeld muggensteken, of zonlicht, en dat is dan de druppel die de emmer doet overlopen. Door het dragen van een eczeemdeken kunnen de dieren niet gestoken worden, en zal de emmer misschien niet volraken, of iig niet overlopen...
Dat wil dus niet zeggen dat ze in de winter nergens last van hebben, alleen dat ze er te weinig last van hebben om het te tonen.
33Bonita33 schreef:okee bedankt dit wist ik niet.
wel dat te veel eiwitten het erger konden maken, maar niet dat ze er in de winter ook last van hebben.
ellepel schreef:Zammie schreef:Ik hoor hier nu al verscheidene keren over voeding en wat iemand wel of niet doet. Kan iemand me nu eens vertellen wat voor voer dan wel goed is (graag met merk) en hoeveel en ook wat voor soort gras. Ik heb namelijk zelf gewoon weidegras. Dit was gras speciaal voor paarden, maar er zat zoveel klaver in, dat ik dat toch een paar jaar heb behandeld om dat weg te krijgen...
Dus wie o wie!
Wat ik nu voer aan Zam is:
Hooi en kuil - de gehele dag door
Biks: totaal 1,5 schep onderhoudsbrok van Pavo
Muesli: 0,6 schep nature's best met er zelf doorheen gemegd gepunte haver
zemelen: 0,7 schep nat over de biks
een paar wortelen en 1 appel per dag....
Wil echt graag advies en ook horen als ik wat verkeerd doe....
mag ik vragen waarom je zoveel verschillende dingen voert?
ap krijgt gewoon 1 muesli soort en daar moet hij het maar mee doen.
ik heb voor in de zomer wel zakjes erbij met bepaalde vitamines voor weidepaarden,daar zit ook extra magnesium in.
heb ik gekocht bij divoza...