russel schreef:Ik vraag mij af of een allergische reaktie, de overgevoeligheid dus ook een overgevoeligheid op de zenuwen kan gaan geven....zo een lichaam is dan helemaal uit balans en reageert dan anders...die af en toe rare tiks...net alsof ze denken dat ze ergens tegen aan lopen.....
even denken hoor.
die tik is dus een reactie van de trigemenus(als ik het goed schrijf,whatever) zenuw.
die zenuw word getriggerd door iets en dan krijg je een tic.
hetzelfde idee als dat de dokter met een hamertje tegen je knie tikt,hij raakt de zenuw en die reageerd en dan gaat je been omhoog 
ik vind nog in het stuk dat de kans op genezing voor een headshaker bijzonder laag is.
ongeveer 5-10% kan worden opgelost en nog een paar meer verbeteren in hun klachten.
nou ja,ik heb nu het hele stuk 3x gelezen en eigenlijk komt het er op neer dat ze weten dat veel klachten door die zenuw komen en dat er wel een paar oorzaken voor zijn die eventueel behandeld kunnen worden,maar bij de meerderheid is het nog onbekend.
nou ja,dat wist ik ook eigenlijk al.
als iemand nog aanvulling heeft op dat stuk,dan graag want ik vond het wel errug moeilijk lezen!