[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 19:44

een paar pagina's terug staat er een.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:00

gevonden

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:01

Ik heb de RSIH ook alweer even op. Paard krijgt er alleen helaas wel schuurplekken van op haar heupen, maar goed.. Beter dan jeuk!

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:39

ik meld me ook eens wij hebben 3 haffies met zomer eczeem .
Wij hebben van alle geprobeerd, potjes, zalfjes, diverse eczeem deken versleten.

Nou lijkt het als of het goed gaat. Ze lopen 24/7 buiten. We wassen ze 1 keer in de 5-6 weken met teer shampoo en ik heb nou iets gevonden dat zodaning lijkt te werken dat het schuren zeer beperkt blijft. Dus ik ben er klaar voor

Ik voer nog knoflookolie bij en 2-3 keer per week een kleine portie meusli greenvet van havens.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:52

Helaas hier is de jeuk ook begonnen. Ik ben op vakantie geweest en tijdens ijn vakantie was het bingo! Gelukkig een oplettende opppasser gehad die hem direkt de rsih op heeft gedaan en behandeld met derfen.
Het is 1 kleine plekje op de staart en een paar kleine plekjes in de manen. Gelukkig niks afgeschuurd!

Nu vind ik de rsih mooi zitten, alleen bij de borst staat hij wat open, hoe hebben jullie dit opgelost? Veiligheidsspeld ofzo?

Ook ben ik bang dat mijn verandering van voer op 1 of andere manier niet goed heeft gedaan, want 2 dagen dat ik met ander voer ben begonnen is hij ook gaan jeuken.......
Dus ben nu direkt weer terug gegaan op de care4life. Hoop dat dat ook gaat helpen.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:47

Ik wil me hier graag melden als dat mag? :)

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 11:40

Potverdorie.. deken in 3 stukken toen ik vanmorgen een kijkje kwam nemen!
Eigenaresse haalt gelukkig vandaag nog een nieuwe.

Heb wel nieuw spul dat goed werkt, eventjes opgezocht: TKC97
Heb er al vaker over gelezen in dit topic, maar vond t allemaal zo ontzettend duur :(

Toch maar gekocht en geen spijt van!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:14

Heb die van mij gisteren weer gewassen met Pinefauna dennenshampoo van Olewo, echt superfijn spul.
Ook de spray ervan vind ik erg fijn in gebruik. Vind veel middelen tegen jeuk zo plakkerig en heb het idee dat die van mij daardoor soms meer gaat jeuken.

Verder staat hij lekker met zijn RSIH in de wei. Wacht ook nog steeds op de EJ versie als reserve, maar vrees dat we nog lang moeten wachten. Is er verder eigenlijk geen fabrikant die een lookalike heeft in het assortiment?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 12:42

minikatje schreef:
wie heeft er hier een duidelijk voorbeeld van een uierflap? :)

vraag het nog maar een keertje, tussen alle jeukende delen door ;)

hier is het seizoen echt weer begonnen.
ben nu bezig een vliegendeken te vermaken, omdat pony dekens over dr hoofd toch wel erg eng vind.
voor diegene die het leuk vinden kan ik updates plaatsen.

het gaat om een simpele vliegendeken met hals.
allereerst word de hals vermaakt met fijner gaas, komt er een buikflap en een uierflap en het staartgedeelte word veranderd.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:04

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 15:35

heb nu de derfen ook in gebruik, lijkt fijn te werken, kale plek zit nu al weer vol met haarjes:D

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 17:00

Hier toch maar een RISH besteld voor m'n merrie.. derfen werkt tot nu toe nog prima, maar toch maar een deken gekocht voor straks. Ze schuurt nu af en toe der staart hoorde ik op stal, heb mestonderzoek laten doen maar ze is (voor zover te zien is) wormvrij. Ook zag ik haar deze week met haar hoofd tegen de voerbak jeuken en heeft ze een wondje op het hoofd. Aangezien ik haar dikke halve meter manen niet kwijt wil ga ik toch maar over op een deken. :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 20:54

heel blij met de rish plus alle toebehoren hij is nog iets te groot maar dat is beter als te klein. echt super voor weinig geld die er ondanks dat hij 2de hands is nog super uit ziet

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 07:37

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:16

chery schreef:
Nu vind ik de rsih mooi zitten, alleen bij de borst staat hij wat open, hoe hebben jullie dit opgelost? Veiligheidsspeld ofzo?

Dat heb ik bij de mijne ook, bij zowel de RSIH en de EJ variant.. Helaas nog geen oplossing voor gevonden.
Mijne rolt nogal graag en dit is eigenlijk ook wel een standaard ritueel in de wei, dus ben bang dat een veiligheidsspeldje dan bv al niet helpt om alles op de plaats te houden.
Mijn fries gaat hier niet van schuren als hij dat stukje open heeft staan, dus ik heb er verder ook niets meer mee gedaan.
Hoop dat iemand hier een goede tip voor je heeft, ik lees in ieder geval wel mee :)

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:50

Oké dank je, ben dus niet de enige.....

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:11

HelmerG schreef:
chery schreef:

Dat heb ik bij de mijne ook, bij zowel de RSIH en de EJ variant.. Helaas nog geen oplossing voor gevonden.
Mijne rolt nogal graag en dit is eigenlijk ook wel een standaard ritueel in de wei, dus ben bang dat een veiligheidsspeldje dan bv al niet helpt om alles op de plaats te houden.
Mijn fries gaat hier niet van schuren als hij dat stukje open heeft staan, dus ik heb er verder ook niets meer mee gedaan.
Hoop dat iemand hier een goede tip voor je heeft, ik lees in ieder geval wel mee :)

ik zal in ieder geval nooit met een veiligheidsspeld de deken vast gaan zetten, moet er niet aan denken wat er gebeurt als hij perongelijk eens open springt -O-

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:09

Nee vond ik zelf ook niet handig, maar dan had ik er zo een genomen die ook voor baby's wordt gebruikt.....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:10

Misschien zijn er wel borstbeschermers in eczeemdekenstof te koop. Een gewone wordt denk ik te warm in de zomer. Bij mijn rsih is daar idd ook een stukje open maar gelukkig heeft ze daar geen jeuk. Bij onze pony zit de ergste jeuk op de buik :(:)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:15

rooswita schreef:
ja dat is waar, jij hebt denk ik wel een tweede deken dan. ik maar één deken. zal ik hem echt moeten wassen op het moment dat hij mee op concours is ofzo

Ik heb nu wel twee dekens maar in de tijd dat ik dat nog niet had waste ik hem op een mooie dag 's morgens bijtijds en gooide hem nat (uit de machine is hij niet zo nat als na een regenbui) weer op, is zo weer droog, Of juist op een regenachtige dag

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:19

morgen gaat hij in de was ena ls ik weer thuis kom gaat hij weer op

CAS_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:56

Ten eerste sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen maar zit eigenlijk met een vraag en heb al wel wat zitten lezen maar kan het niet direct vinden. 272 pagina's is me ook teveel om door te lezen. Ten tweede mijn vraag dus. Hopelijk wil iemand me helpen. Is er een groot verschil tussen het gebruik van een vliegendeken of een speciaal exceemdeken? Wat raden jullie aan?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:01

nog een vrij grote leek mbt zomer eczeem maar het grote verschil wat mij opviel was dat de rsih niet open gewerkt is als vliegen deken. dus om te vergelijken zomerdeken qua dichtheid. hij bevalt wel super de rsih

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:19

Inderdaad minder open en bij een eczeemdeken wordt ook de buik beter beschermd. Bij een normale vliegendeken heb je meestal gewoon kruisingssingels terwijl een eczeemdeken een buikflap heeft, een extra lange staartflap en de hals helemaal bedekt heeft.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:23

maikeltje stomme vraag misschien maar als ik op jouw gezocht linkje ga sta krijg ik te zien geen permisie om op dit forum te kunnen hoe kan dat???