Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:39

Klopt, maandag komt er een nieuw advies; ik heb ze net gebeld omdat wij er nog steeds niet uit zijn of het nu wel of niet slim is om ons weekend van 16t/m 18 maart in Duitsland ( met onze paarden) door te laten gaan.
Een afdoende antwoord hebben we nog steeds niet gekregen, dus wachten we maar even af wat er maandag wordt gezegd.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:41

.
[/quote]

Ik zou echt uitgaan van de definitieve bevestigingen (neurologische variant) door het GD-lab in Deventer, aanspreekpunt http://www.sectorraadpaarden.nl

de rest is allemaal speculatie en roddels..[/quote]

deze is update van 06-03
deze vandaag bijgewerkt dus tja maakt mij verder niks uit.
en nl word vrijgegeven en net over de grens komt een geval bij...houd de grens het tegen ofzo ? :o

Ernie061111

Citaat:
Er schijnt al weken rhino te zijn in Aken! We weten niet wanneer dat daar is gekomen, dat staat ook nergens...
Volgens mij komt de KNHS maandag of dinsdag weer met een nieuw advies (wat dat is, weten we natuurlijk nog niet)

[/quote]

Nee paard werd zaterdag ziek zag uit als een kruisslag en zondag is ie op advies van de DA ingeslapen en er is ook maar 1 paard bekend in Aachen die betroffen is. Er zijn bloed afgenomen en weefsel en gisteren zijn de resultaten bekend geworden en ook gemeen bekend gemaakt

Bonny_CT

Ik doe gewoon de Llysine + vit. B6 van de groene os 2 keer per dag 2 schepjes over het voer. Dan eet ze het zeker op. Ik heb niet de mogelijkheid om nog 2 keer buiten het voeren om verspreid over de dag er te zijn. Sommige dagen wel, sommige niet. Zo krijgt ze het in elk geval binnen.

Dribbelkont

staat op de bus gegarendeerd vrij van kleur en smaakstoffen
toediengen met plastix spuitje,poeder oplossen in water of vrchtensap.
bij voorkeur niet samen geven met andere eiwitten
een half uur voor het voeren geven.

heb het merk phutonics l-lysine comp

de tip van het brood kreeg ik van een andere bokker via pb

Dribbelkont

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:43

ik doe het het liefste ook over het voer

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:45

Phytonics schijnt iets beter te zijn dan de groene os. Echter voor erik laarakker met phytonics kwam was hij betrokken bij de groene os. Normaal zit het in je voer ook, dan neemt je paard het toch ook op? In mijn voer zit helemaal geen Llysine heb ik gezien.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:47

Misschien met een mini beetje voer en water/vruchtensap mixen en dat geven en dan even wachten en dan het rest van het voer geven.

Maar dit kan in mijn geval alleen savonds want sochtends word er voer gegeven voor mij wat ik klaarleg in een bakje :P

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:00

Femke_Tweety schreef:
Als ik de laatste berichten en linkjes goed lees, dan zie ik het volgende:

(Ik kijk alleen naar de Neurologische variant, de abortus lijkt mij een jaarlijks verhaal, de neurologische baarde mij meer zorgen)

De stallen in Heumen en Berg en dal hebben beide de Neurologische variant. Die stallen liggen relatief dicht bij elkaar. Ik heb in eerdere berichten ook gelezen dat daar vrij veel contacten onderling zijn/waren.

Besmetting daarmee verklaard.

De stal in Woubrugge heeft een vrij directe link met de stal in Heumen. Stal in Hemen had een paard met Rhino op een kliniek, het paard in Woubrugge is op hetzelfde moment in de zelfde kliniek geweest.

Een directe link dus, en de besmetting daarmee verklaard.

Meer gevallen van de Neuro vorm zijn mij op dit moment nog niet bekend, en ik hoop dat dat zo blijft.
De stal in Woubrugge is de laatste bevestigde stal met de Neuro vorm. Dat is al weer enige tijd geleden, de incubatie tijd is nog niet helemaal voorbij, maar wel bijna.

Als deze gegevens allemaal kloppen (en dat lijkt vrij zeker) en de stallen en de kliniek hebben direct de goede maatregelen getroffen (En ik denk dat we daar wel vanuit kunnen gaan) dan is de kans heel redelijk dat het hier bij blijft.
Laten we daar met zijn allen maar op hopen!!!!

Als het DNA van het virus familiair is bewijst het de kruisbesmetting.
En afzonderlijke gevallen zijn altijd mogelijk.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:43

en? dat zegt mij niks.. ik kijk alleen naar de neurologische variant en t zou een pak paniek schelen als meer mensen dat zouden gaan doen..

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:45

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:50

dus het zijn er maar 3? het waren er paar dagen terug nog wel 7??

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:52

de anderen zijn abortus fariant

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:56

oke..

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:58

Heb inmiddels van de DA begrepen, dat de 3 andere vermoedens die men had in ZH GEEN rhino blijken te zijn!! Pfoeeee....laten we duimen dat t zo blijft.
Hoe gaat t bij jullie Nexus??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:14

even puur nieuwschierig: Wat betaald men voor zo'n pot lysine?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:15

26,95 kost het

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:16

Bonny_CT schreef:
26,95 kost het

En hoeveel heb je dan? (ja, ik kan googlelen, maar daar heb ik geen zin in ;) )

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:16

uuhh 200 gram en ze krijgen 4 gram per dag :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:25

pfff, katsjing!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:27

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:33

janouk schreef:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/paarden ... uit-duinen

HEt wordt nu allemaal toch wel heel vreemd: nu sluit het waterleidingsbedrijf de duinen af om de Koniks paarden te beschermen. Ik neem aan dat ruiters met hun paarden toch niet tussen de Koniks terecht komen?

Vreemd!

Het lijkt hier wel al rustiger te worden dus volgens mij is de grootste paniek enigszins over.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:34

:') als t zo zou zijn ,zijn ze lekker vlot.. als t kalf verdronken is...
wb die potten lysine...ik geloof never nooit niet dat het nu nog in allerijl je paard gaan volstoppen met supplementjes gaat helpen om een evt besmetting te voorkomen. je zal toch echt wel enkele weken moeten bij voeren wil t een beetje nut hebben in het lichaam,ik verwacht niet dat t zo lang nog duren gaat. daarnaast een paard dat goed gevoerd wordt en gezond is hoort voldoende weerstand te hebben, als ik dan toch in de spreekwoorden bezig ben ; mosterd na de maaltijd ;) wel goed voor de portemonne van de groene os en phytonics..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:39

knollentuin schreef:
wb die potten lysine...ik geloof never nooit niet dat het nu nog in allerijl je paard gaan volstoppen met supplementjes gaat helpen om een evt besmetting te voorkomen. je zal toch echt wel enkele weken moeten bij voeren wil t een beetje nut hebben in het lichaam,ik verwacht niet dat t zo lang nog duren gaat. daarnaast een paard dat goed gevoerd wordt en gezond is hoort voldoende weerstand te hebben, als ik dan toch in de spreekwoorden bezig ben ; mosterd na de maaltijd ;) wel goed voor de portemonne van de groene os en phytonics..

:D inderdaad....en tegen deze rhino variant (neurologisch) helpt geen enkel supplementje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:40

knollentuin schreef:

Het had heel misschien een beetje nut gehad als het gedurende de winter in een vast regime was gevoerd.