Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Er schijnt al weken rhino te zijn in Aken! We weten niet wanneer dat daar is gekomen, dat staat ook nergens...
Volgens mij komt de KNHS maandag of dinsdag weer met een nieuw advies (wat dat is, weten we natuurlijk nog niet)
Femke_Tweety schreef:Als ik de laatste berichten en linkjes goed lees, dan zie ik het volgende:
(Ik kijk alleen naar de Neurologische variant, de abortus lijkt mij een jaarlijks verhaal, de neurologische baarde mij meer zorgen)
De stallen in Heumen en Berg en dal hebben beide de Neurologische variant. Die stallen liggen relatief dicht bij elkaar. Ik heb in eerdere berichten ook gelezen dat daar vrij veel contacten onderling zijn/waren.
Besmetting daarmee verklaard.
De stal in Woubrugge heeft een vrij directe link met de stal in Heumen. Stal in Hemen had een paard met Rhino op een kliniek, het paard in Woubrugge is op hetzelfde moment in de zelfde kliniek geweest.
Een directe link dus, en de besmetting daarmee verklaard.
Meer gevallen van de Neuro vorm zijn mij op dit moment nog niet bekend, en ik hoop dat dat zo blijft.
De stal in Woubrugge is de laatste bevestigde stal met de Neuro vorm. Dat is al weer enige tijd geleden, de incubatie tijd is nog niet helemaal voorbij, maar wel bijna.
Als deze gegevens allemaal kloppen (en dat lijkt vrij zeker) en de stallen en de kliniek hebben direct de goede maatregelen getroffen (En ik denk dat we daar wel vanuit kunnen gaan) dan is de kans heel redelijk dat het hier bij blijft.
Laten we daar met zijn allen maar op hopen!!!!
janouk schreef:http://www.omroepwest.nl/nieuws/paarden ... uit-duinen
HEt wordt nu allemaal toch wel heel vreemd: nu sluit het waterleidingsbedrijf de duinen af om de Koniks paarden te beschermen. Ik neem aan dat ruiters met hun paarden toch niet tussen de Koniks terecht komen?
knollentuin schreef:als t zo zou zijn ,zijn ze lekker vlot.. als t kalf verdronken is...
wb die potten lysine...ik geloof never nooit niet dat het nu nog in allerijl je paard gaan volstoppen met supplementjes gaat helpen om een evt besmetting te voorkomen. je zal toch echt wel enkele weken moeten bij voeren wil t een beetje nut hebben in het lichaam,ik verwacht niet dat t zo lang nog duren gaat. daarnaast een paard dat goed gevoerd wordt en gezond is hoort voldoende weerstand te hebben, als ik dan toch in de spreekwoorden bezig ben ; mosterd na de maaltijdwel goed voor de portemonne van de groene os en phytonics..
knollentuin schreef:als t zo zou zijn ,zijn ze lekker vlot.. als t kalf verdronken is...
wb die potten lysine...ik geloof never nooit niet dat het nu nog in allerijl je paard gaan volstoppen met supplementjes gaat helpen om een evt besmetting te voorkomen. je zal toch echt wel enkele weken moeten bij voeren wil t een beetje nut hebben in het lichaam,ik verwacht niet dat t zo lang nog duren gaat. daarnaast een paard dat goed gevoerd wordt en gezond is hoort voldoende weerstand te hebben, als ik dan toch in de spreekwoorden bezig ben ; mosterd na de maaltijdwel goed voor de portemonne van de groene os en phytonics..