zij schreef:mag ik even binnen komen vallen? mijn paard heeft afgelopen jaren erge eczeem gehad. nu dit jaar ging het goed... tot gisteravond... haar staart is flink kapot geschuurd...
zat er nou gister extreem veel fructaan in het gras?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Eowyn3003 schreef:Pink Horizon, ik wil even zeggen dat Pride er echt wel super uitziet, ik zou niet kunnen zeggen dat ie zomereczeem heeft!
Niet om te zeggen dat alle andere paarden er slecht uitzien, maar het valt me gewoon op. Glanzend vachtje, lange manen echt super!Ik wou soms dat Koos er ook zo uitzag.
Haha sorry, dat moest er even uit O:-)
CarolShadow schreef:Ow wist niet dat je haar niet zo lang had. Ik bedoel als ik een pony al wat jaren had en dan zo ernstig eczeem, vind ik geen draaglijk bestaan, dat bedoelde ik.
Helemaal als ze verwaarloost is geweest, zou ik zeker haar bloed laten nakijken. Kun je waarschijnlijk een hoop wijzer uit worden. Evt. kan het ook verkeerd zijn om haar flink in het voer te zetten, want veel voeren wekt ook 1 en ander op.
Zou toch het bloed een laten checken en van daaruit verder kijken.
Als ze met deken op nog doet, is er vaak wel wat anders aan de hand. Want de echte zomereczeem komt van de mug, en als die niet kan prikken, tja.
Naaltje schreef:@opisop; ik gebruik geen antidaasnooit
meeste zit hertshoornolie in, geeft bruine strepen..
en ik heb tijdens het rijden alleen het idee dat k het zélf nodig heb