maringe schreef:Mijn shet is 6 jaar, heeft geen duidelijke symptomen, ook geen HB. Zijn eerste waarde was 70. Een week later (zonder stress) was zijn waarde 60. Hij staat nu een week op een 1/8 tabletje maar naar mijn idee wordt hij eerder slomer dan vrolijker. Toch twijfel ik nog steeds met zo'n lage verhoging of het echt wel cushing is. (mijn gevoel zegt iets anders). Ik ga zijn dosis nu verhogen naar 1/4 tabletje, mocht hij dan nog slomer worden dan stop ik en ga ik het over een andere boeg gooien.
Hoe is het vannacht gegaan met minime, nu ze op een zacht bedje stond.
Ik zou juist even wachten met verhogen en even op 1/8ste houden. Vooral in de eerste weken kun je te maken hebben met bijwerkingen, zoals sloom zijn. Een paard kan zich ook echt even niet lekker voelen van de bijwerkingen. Geef het wat meer tijd, kijk of het wat doet met 1/8ste en verhoog eventueel later indien je te weinig resultaat ziet.
Als dat weer te veel blijkt te zijn ga dan weer (tijdelijk) terug naar 1/8ste. Het is echt niet in een paar weken uit te testen wat de juiste dosis is. Je pony's hele hormoonhuishouding staat op zijn kop, je moet ondervinden wat de juiste dosis is voor jouw pony omdat weer stabiel te krijgen.
Als je nu verhoogd naar 1/4, ja dan zal hij waarschijnlijk nog slomer worden.