Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Amersfoort schreef:...... Het is aangetoond dat dit virus buiten het paardenlichaam nog vele uren kan overleven, in koude omstandigheden langer dan in warme.
Is dat zo??? IK dacht juist dat het andersom was.
Femke_Tweety schreef:Als ik de laatste berichten en linkjes goed lees, dan zie ik het volgende:
(Ik kijk alleen naar de Neurologische variant, de abortus lijkt mij een jaarlijks verhaal, de neurologische baarde mij meer zorgen)
De stallen in Heumen en Berg en dal hebben beide de Neurologische variant. Die stallen liggen relatief dicht bij elkaar. Ik heb in eerdere berichten ook gelezen dat daar vrij veel contacten onderling zijn/waren.
Besmetting daarmee verklaard.
\
charmedxlove schreef:het was toch zo van met kou gaan ze dan in een soort van slaapstand net zoals je bacterien in een koelkast en vriezer zet verminderde activiteit en bij vriezer in slaapstand maar bij wartme kan het bij eenmaal hoge temp de bac. dood gaan toch ?
Citaat:06-03-2012 Geen nieuwe bevestiging van Rhinopneumonie
ERMELO – Tot op heden is op drie bedrijven de neurologische vorm van Rhinopneumonie bevestigd, te weten in Heumen, Berg en Dal en in Woubrugge. De laatste bevestiging is van afgelopen weekend. Onderzocht wordt of er contacten tussen deze bedrijven zijn geweest.
Esther28 schreef:Tot wanneer is het negatieve vervoersadvies van kracht?
Esther28 schreef:Tot wanneer is het negatieve vervoersadvies van kracht?
ElCid schreef:Esther28 schreef:Tot wanneer is het negatieve vervoersadvies van kracht?
Uitgaande van de laatste ( bevestigde) uitbraak hier in Nederland ( 3 maart) en dan tot 10 dagen daarna, dus dat zou rond 13 maart zijn. Maar als er dus nieuwe uitbraken zijn ( zoals in Aken) dan moet je vanaf die datum + 10 dagen tellen!
De paardendrogisten doen goede zaken nu met al die extra weerstandsprodukten![]()
![]()
! Een paard dat gezond is en dus genoeg weerstand heeft, heeft al die extraatjes niet nodig.