Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Allejandro schreef:He mensen.
Iemand die mij kan helpen aan een eczeemdeken, maat 105/110 (niet groter) voor mijn shet die heel veel jeuk heeft..
Een gewone vliegendeken voldoet niet meer en wou eens een eczeemdeken proberen.
Iemand ideeën?
En dekens van 180 euro is mij veel te veel geld om te proberen, sorry
opisop_shop schreef:newmom schreef:afgelopen olie is een oud boeren recept maar werkt prima (als je er snel bij bent) en is betaalbaar.
maar daar krijgt je paard vast problemen door, is kankerverwekkend...?!
Citaat:Afgewerkte motorolie bevat schadelijke bestanddelen. In het laboratorium, waarbij afgewerkte motorolie langdurig en herhaald op de huid van muizen werd aangebracht, is huidkanker aangetoond. Daarom dient extra zorg gedragen te worden door het gebruik van beschermende kleding en goede hygiëne, om langdurig, overmatig of herhaald contact van afgewerkte motorolie met de huid te vermijden.
tug schreef:verlopen olie werd overal voor gebruikt en soms werkte het ergens voor, maar ten eerste is de verlopen olie van vroeger chemisch gezien al een heel stuk veranderd in samenstelling, eerder slechter dan beter en de werkzame bestandelen bestaan uit zwavel en verzachtende stoffen, die zijn ook in minder beladen producten volop verkrijgbaar zonder extra risico's.
de stoffen in verlopen olie zijn inmiddels bewezen kankerverwekkend, maar de meeste paarden worden niet oud genoeg om dat te merken, maar denk eens aan jezelf, iets wat zonder dat risico te lopen gebruiken is dan een simpele keuze. komt nog bij dat 1 liter olie 100.000 liter water ongeschikt kan maken voor drinkwaterproductie en het via je paard erg makkelijk in het milieu terechtkomt. nadeel is dat je dertig jaar later vergeten bent dat je dit soort middelen gebruikt hebt en slecht kan bewijzen dat de olie je dna ergens beschadigd heeft.
verlopen olie is nog meer verbrandend dan alle andere olie en het kan op open huid ook "inbranden"zonder zon, er lopen nog genoeg paarden rond die ooit dat aspect meegemaakt hebben van een goede bedoeling, alleen die hoor je niet!
verlopen olie doet niets meer dan een ander product dat de boel soepel houd, het lost niets op aan de allergie zelf, verbranding door olie en teerproducten kan zoveel schade geven dat er helemaal geen haar meer teruggroeid!