Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:44

Tot nu toe heb ik alleen meegelezen, maar ik wil toch even laten weten dat ik enorm respect heb voor de TS dat ze deze vechtersbaas een kans geeft Afgod Afgod Afgod Afgod .
Canjer is bij een kanjer terecht gekomen.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:46

faye schreef:
Ik vraag mij af op welk moment TS bereid zou zijn hem te laten gaan.

Dat heeft ze al aangegeven. Wanneer het dier geen vechtlust meer heeft. En zo te horen heeft ie dat wel. Daarnaast heeft iedereen zijn/haar eigen grenzen tot hoever je kunt gaan en ik denk dat het aan ieder van ons is dit te respecteren

Ik heb ook het hele topic meegelezen. Er zijn al een hoop tips gegeven dus het enig wat mij rest is je succes en sterkte te wensen met Canjer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:48

Ik zou het plezieriger vinden als er meer respect voor het paard zou zijn. Het is allang niet meer paardwaardig , in mijn ogen is het puur egoïsme Bloos

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:52

Iemand met een of andere dodelijke ziekte geef je toch ook niet zomaar een spuitje? Zolang er vechtlust is vind ik het wel eerlijk tegenover het paard. Zodra iemand/een dier opgeeft is het vaak ook snel afgelopen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:52

Wauw, echt super wat je voor hem doet! Net 'eventjes' 28 pagina's doorgelezen, echt super!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:55

Wat jij doet voor dit paard is supper! en ik hoop echt het beste!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:55

faye schreef:
Ik zou het plezieriger vinden als er meer respect voor het paard zou zijn. Het is allang niet meer paardwaardig , in mijn ogen is het puur egoïsme Bloos

Dat het paard van ver, van heel ver zelfs, moet komen is duidelijk. Jij hebt recht op jouw mening, maar persoonlijk vind ik het nogal ongepast. Het is niet voor niets dat de dierenarts is gaan behandelen, dan moet er toch een kans voor het dier zijn. En nee, helaas kun je niet aan een paard uitleggen dat het ziek zijn van tijdelijke aard is. Maar zolang het paard nog vechtlust heeft, kan ik het met heel goed voorstellen dat TS alles op alles zet om het dier er bovenop te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:56

Dan verschillen we van mening, ik vind het paard en er eerlijk tegenover zijn belangrijker dan mijn eigen gewin en gevoel.
Ik begrijp ook werkelijk niet dat heel bokt dit zo geweldig vind.
Mijn veearts was er niet aan begonnen, die kijkt gelukkig verder dan inkomsten alleen.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:56

faye schreef:

Wij mensen willen soms een spuitje en krijgen hem niet en dieren die juist willen vechten krijgen een spuitje. (mmm. Wat klopt er niet aan het verhaal Clown )
Maar wat ik al eerder zei ieder zijn/haar eigen mening hierover. Verder hierover discussiëren is denk ik niet erg gepast

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:58

Ik vind het wel paardwaardig. Als die er lusteloos bijstond, ja dan zou ik ook zeggen; Spuitje.

maar de TS zegt; jaa hij heeft nog de vechtlust. Hoezo moet hij dan een spuitje?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:58

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:59

Einde discussie. Hoe is het nu met Canjer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:00

Ja waarom eigenlijk? Rolleyes
Ik heb de indruk dat TS vechtlust wil zien. En dan nog, je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor het welzijn van een paard te kiezen. Nu is zijn lijdensweg nog veel langer. En niemand weet hoe hij eruit gaat komen, misschien moet hij alsnog worden afgemaakt? Die kans is erg groot.

Zilion, ik geloof niet dat jij bepaalt dat er hier alleen oh en ah gepost mag worden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:03

Ze zei in het begin al; Hij had nog die vechtlust in zijn ogen.

In principe hetzelfde; Jij bent heel erg ziek, bijna niet te genezen, maar je wil doorgaan. Waarom je dan doodlaten gaan?

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:03

Nee dat doe ik ook niet, maar ik ben er van overtuigd dat dit topic ook niet alszijnde discussieforum is geopend

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:04

Ben benieuwd hoe dit verhaal verder afloopt

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:06

faye schreef:
Ja waarom eigenlijk? Rolleyes
Ik heb de indruk dat TS vechtlust wil zien. En dan nog, je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor het welzijn van een paard te kiezen. Nu is zijn lijdensweg nog veel langer. En niemand weet hoe hij eruit gaat komen, misschien moet hij alsnog worden afgemaakt? Die kans is erg groot.

Zilion, ik geloof niet dat jij bepaalt dat er hier alleen oh en ah gepost mag worden.

We hebben nu allemaal 3 keer je mening gehoord, prima toch..

Anoniem

Ik weet wie TS is, dus ik weet dat het beoordelingsvermogen sterk afwijkt van het mijne. Ik vind het eigenlijk gewoon te erg voor woorden dat dit beest zijn rust niet gegund wordt.

Jester_

Ik denk dat deze discussie niet stopt. Jij vind het niet paardwaardig, anderen wel. Jammer voor je dan, dan post je hier toch niet meer?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:08

mee eens kusx_lisa iedereen ze eigen mening

Stippie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:08

faye schreef:
Ik weet wie TS is, dus ik weet dat het beoordelingsvermogen sterk afwijkt van het mijne. Ik vind het eigenlijk gewoon te erg voor woorden dat dit beest zijn rust niet gegund wordt.

Frusty Hou nu maar op okee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:09

Ik vind het gewoon walgelijk wat dit beestje nog wordt aangedaan allemaal, ik trek mij dan ook terug en hoop dat er nog niet-penny's zijn die ook in het belang van het paard denken.

Ik geef de bokkers alleen één tip: stort geen geld

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:10

Ik denk dat een DA praktijk zijn naam niet te grabbel gooit en de behandeling stopt als dier teveel moet lijden. Ik ken TS niet persoonlijk maar alleen van bokt en heb er wel vertrouwen in.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:12

faye schreef:
Dan verschillen we van mening, ik vind het paard en er eerlijk tegenover zijn belangrijker dan mijn eigen gewin en gevoel.
Ik begrijp ook werkelijk niet dat heel bokt dit zo geweldig vind.
Mijn veearts was er niet aan begonnen, die kijkt gelukkig verder dan inkomsten alleen.

Faye,ik haak hier toch ook even op in,beetje off-topic misschien,maar ik kan het niet laten.Dierenarts van Ts,wat zeg ik:de hele betreffende kliniek,kijkt ook NIET!!! alleen naar hun inkomsten hoor,getuige het aanbod van kliniek om de rekeningen te reduceren(staat overigens duidelijk in het topic)Hoezo gaat het dan alleen om geld.Ik ben er van overtuigd dat Ts en behandelende artsen het paard alleen behandelen indien het beestje nog overlevingskansen heeft en zelf laat merken nog over een goede dosis levenslust te beschikken.Moeten wij,als mens dan maar aannemen dat het een persoonlijk gewin is om zo'n dier te helpen en het maar bij voorbaat in laten slapen?? Absoluut niet,zolang het paard aangeeft te willen blijven leven en het naar omstandigheden steeds beter gaat,dan zou ik er zelf ook voor knokken hoor...en met mij genoeg mensen meer.Groetjes Linda

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:14

Linda heel mooi gesproken Ja