Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Javayo schreef:Volgens mij worden de 'traumeelpaarden' behandelt met traumeel-ampullen waar je ze regelmatig een injectie van moet geven.
ellepel schreef:klopt, en die stof zit ook in de berkeboom
ellepel schreef:misschien een tip hoor:
ik gebruik dus nu sinds t begin dit jaar Summerwash, kun je kopen bij de ruitersportzaak, fles kost geloof ik maar 8 euro ofzo..
beetje verdunnen met water en je kunt zo met een spons manenkam en staartwortel ermee insponzen.
er staat op dat je moet sprayen,maar ap is als de dood voor alels wat sprayed dus doe ik het met de spons.
ik doe het elke dag bij appie, en heb het idee dat dat spul dus werkt.
het is een heel vettig goedje, ikzelf heb namelijk eczeem op mijn handen als gevolg van allergie voor schoonmaakmiddelen.
ben ik ook nog schoonmaakster fraai dus..
maar.....omdat ik ap dus met dat spul inspons worden mijn handen er ook mee nat en...wonder...ik heb zijdezachtje handjes en nog geen eczeem weer
fles met rood/donkerpaars etiket, is van firma brugman geloof ik.
ik vind het tot nu toe dus een aanrader...
henny_w schreef:Ellepel,
Staat er op het etiket wat de bestanddelen van Summerwash zijn ?
Ik kan er op internet weinig info over vinden.
skessa schreef:Dat is dan wel iets wat een dierenarts moet doen, neem ik aan.
beau_diva schreef:mijn paard heeft onder zn buik, ook een soort verdikking zitten, is 2 cm breed en zit over zn gehele buik aan de onderkant. soort verdikte huid, en kale oksel, (om het zo maar ff te noemen..) waar de singel zit. maar dat hoort dus ook bij zomereczeem en ik had testertje besteld bij de paardendrogist.nl (zink zwavel pasta) ik het erop smeren (tis trouwens niet echt pasta , tis gewoon vloeibaar), maar ik dat onder zn buik smeren, en 2 dagen later was de verdikking (dus het extreme dikke huid) was weg...dus daar was ik wel blij mee maar wat ik doe:-ik geef knoflook appel azijn(zo gaat me paard stinken en dat weert weer vliegjes af )-en knoflook zorgt voor een betere doorbloeding (dus kan het de afvalstoffen (en dus het gif van het vliegje oftewel eiwit) beter kan afvoeren..- ik zet em niet op te vers / hoog gras, vanwege teveel eiwit- hij krijgt ook eiwitarm biks- hij krijgt homeopatisch "poeder" door zn voer, tegen huiduitslag eczeem enz.- en hij krijgt ook druppels op een broodje, ter bevordering van de aanmaak van anti-stoffen enz. (gewoon ook uit de paardenwinkel)- ik was met speciale paardenschampoo voor de gevoelige huid- ik heb lotion om de gevoelige huid mee in te smeren.- een eczeemdeken op - en als ik rij dan spuit ik em in met vliegenspraywie weet nog iets?