Adriana schreef:De mening van iedereen is verschillend... Offereins zegt dst je er vanaf moet blijven. In een ander boekje met medewerking van de faculteit in Utrecht staat dat je het er wel moet afhalen...
Ik heb iig een doos handschoenen besteld bij de apotheek... lijkt me wel zo schoon en voor elk paard een schoon setje.
En ik heb verschillende verbanden, maar nog geen zelfklevende rol, waar kan ik die krijgen behalve bij de paardendrogist? Misschien naar een dierenarts gaan?
Ik dacht namelijk het volgende een kompres, daarom heen een rekbaar flexibel verband en daar omheen een zelfklevend verbandje. Dan blijft het hopelijk droog en schoon.
En bij dit paard ben ik ook al even bezig, maar de korsten weken niet los en ik ga ze er niet af pulken...
Sorry dat ik een beetje laat reageer...maar zit niet elke dag achter de computer haha
Je kunt idd het verband wel een aantal dagen laten zitten. Denk hierbij aan; om de 3 dagen verwisselen, en dit langzaam afbouwen naar; om de 5 a 6 dagen verwisselen. Het moet eerst wel even goed gebeuren, omdat het een erg ver stadium heeft bereikt. Dit is niet zomaar mok...dit is wel veel erger.
Het zelfklevende verband kun je bij elke dierenarts/paardenarts wel verkrijgen. Maar als je het te duur vind kun je het natuurlijk altijd eerst proberen met het andere verband.
Een kompres is prima!
En je idee: Een kompres, daarom heen een rekbaar flexibel verband en daar omheen een zelfklevend verbandje, is ook goed hoor! Hierdoor blijft het idd nog schoner en droger.
Waarom er mokzalf op het doekje/kompres moet? Nou omdat deze mokzalf begint te werken, als de andere al iets 'weggetrokken/uitgewerkt' is. Het duurt best lang voordat het geneest tot een normaal stadium mok (en dan ben je dus nog niet eens klaar!)...
Ik zou de korsten er ook niet af pulken. Maar het is wel belangrijk dat je blijft proberen ze eraf te weken. Deze korsten zijn zo 'vast' dat ze er niet na één keer weken af gaan.
Succes!