[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LTBLDS

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:27

Hoi
Ik had eigenlijk nog nooit echt eerder van dit syndroom gehoord of me er in verdiept, maar sinds een tijdje slaat mijn paard erg met zijn hoofd.

Hij is 2 keer door het halster gegaan dus wij dachten aan een beknelling tussen zijn oren, door de druk van het halster.
Hij is een tijdje in behandeling geweest maar leek te werken, hij kreeg bulten aan de zij kanten van zijn hoofd. Zo groot als tennisballen. De man die mijn paard behandelde zei dat het afzakte en dat hij ook nog wel een loopneus kon krijgen.
Mijn paard kreeg een loop neus, en hij schuurde altijd al maar nu gaat hij echt met zijn neus langs alles wat ie maar aanraakt, muren hekken deuren etc.
Ik ga me toch af vragen of het niet het Headshaking syndrome is, maar dan zou het nu toch op mijn ergst moeten zijn? Het wordt nu al minder van de week in een erg stoffige buiten bak gereden en hij was echt rustig in zijn hoofd, en gister in de buitenrit ook.

Vanavond ga ik ook weer rijden en we zullen zien hoe hij dan is.

groetjes

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:59

nog een filmpje:

http://media.putfile.com/appie-headshake

hoop dat ie t een beetje goed doet

ik baal soms wel, want net als ik m'n camera mee heb schud ap dus gewoon minimaal hahaah kom ik de volgen dedag dan zwaait ie echt ontzettend..

wanneer komen jullie met filmpjes?
kunnen we vergelijken en dat lijkt me namelijk best interresant

Renza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 14:23

Voortaan gewoon elke dag je camera mee, schudt hij nooit meer

Filmpje van mij komt euh volgens jaar, loopt nu een veulen bij en ben voorlopig nog niet van plan om er op te gaan.
En Roos schudt dus niet als ze los in de wei loopt (los in de bak wel) en aangezien ze nu niet veel anders doet valt er weinig te filmen.

Heb ergens nog wel een klein filmpje van vorig jaar, maar die is echt heel klein dus weinig op te zien. Maar die kan ik evt wel zoeken en uploaden.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:27

Hallo, ook hier iemand die met t hande in t haar zit.
Sinds t weer warmer is geworden schuurt mn draver telkens met zn neus aan zn voorbenen, gister dook hij zelfs met zn neus t zand in...
Ik ben afgestapt want rijden wat gewoon niet veilig meer, meerdere malen schudden hij zo hard dat de teugel naar een kant van de hals gingen... het is een op en neerwaartse beweging!!!
Ik hou dit topic in de gaten... ga van de week rijden met panty over de neus... misschien dat t scheeld, hij heeft namelijk met koud weer geen last...

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:01

ellepel schreef:
ik baal soms wel, want net als ik m'n camera mee heb schud ap dus gewoon minimaal hahaah kom ik de volgen dedag dan zwaait ie echt ontzettend..

Ik kan eens kijken of ik het eens kan filmen. Morgen ofzo. Maar het ziet er over het algemeen ongeveer precies hetzelfde uit als die van jou het doet.

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:04

Gisteren heb ik met een neuskapje + vliegenmasker gereden en dit ging wel beter dan zonder dit allemaal.
Maar vandaag baalde ik weer zo, heb echt een hekel aan de zomer wat betreft mijn paard, maarja hij kan er ook niks aan doen, hij staat met een zomerexceemdeken en wat krijgt hij weer voorelkaar, het masker hing er helemaal los bij GRRR. Dus weer vermaken en nu maar weer hopen dat ie blijft zitten. Het is altijd een verrassing hoe hij er bij staat en hoe het met rijden gaat.
Alleen ik hou voor mijzelf meer van de zomer lekker lang en veel buiten zijn.
Vind het ook zo zielig voor hem, al die jeuk dit vooral als je gereden heb, dan kunnen die rotbeesten voor steken omdat hij dan zijn pakkie niet aan heb.
Zit er soms aan te denken of ik niet met het pak aan kan rijden maar dat lijkt me niet echt goed omdat je dan je zadel erop moeten leggen. Hoe denken jullie daar over, zou dat kwaad kunnen???

Titsia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:19

Ik verdiep me er eigenlijk allemaal niet in, maar sinds een jaartje of 2doet mijn paard het ook, hij hapt dan wel niet naar zijn borst maar schudt heftig met zijn hoofd, beetje klapperen precies, soms zo hoog dat ik uit mijn zadel word gesmeten tijdens het longeren schuurt hij met zijn neus tegen de grond. Ook briest hij vrij hard, op wandeling doet hij het ook. Maar waarom dan niet in het weiland? Als dit echt een medisch probleem is moet hij het daar toch ook doen? (gelukkig dat hij het daar niet doet)Ik zal eens proberen van er een filmpje van te maken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:11

mijn mening?

als hij het niet in het land doet kun je hooikoorts al uitsluiten.
heb je al veranderingen aan het hoofdstel geprobeerd? tijdelijk zonder neusriem rijden etc?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:06

ellepel schreef:
nog een filmpje:

http://media.putfile.com/appie-headshake

hoop dat ie t een beetje goed doet

Kan hem weer niet zien! Kun je hem niet doen met díe andere 'besturingshuppeldepup' zodat ik het wel kan zien?! Het is al laat en kan niet meer zo helder denken

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:12

nee, gewoon quicktime even downloaden, is ja gratis!

enne anders morgen even weer kijken:P

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:43

Zoo kom hier weer ff langs.. mijn verzorg arabje heeft ook zoiets waarschijnlijk...

Heb ook gedeelte op film staan idd.. van 3 weekjes geleden:
http://media.putfile.com/Evelien-en-Wov ... ankje-oeps

Het gaat om de schimmel Coen. (let niet op mn vriendin, die was aan t gek doen met Wovaldi )

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:52

ellepel schreef:
voor de doehet zelvers onder ons:

bij de xenos hebben ze pollengaa te koop voor maar 2 euro.
zelf even wat maken met klitteband kan natuurlijk ook

Ja ik wil zelf ook iets in elkaar flansen.. Want 50 euro voor 3 vind ik erg duur en mocht het haast niet helpen.. dan gooi je 50 euro weg eigk..

Wie heeft er goeie duidelijke foto's van het ECHTE netje? En graag afmetingen voor een D/E pony (arabje)

Want die fotos op paardendrogist zijn nogal klein

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:09

Kan vanavond wel even vragen of mijn vriendin een foto van mijn netrelief wil maken, en het dan hier te plaatsen. Het is iig niet een moeilijk ding om te maken.
Ik heb het gaas ook gehaald bij de xenos, is mooi spul voor dat geld, en volgens mij is nog een kleinere maas als de orginele. Het is ook veel zachter, dus ga er snel eentje namaken van dit gaas.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:42

coentjuh:

ja precies wat appie ook doet he?
ook die beweging, ja lijkt me idd headshaking, en ze staan tussen de bomen in dus er zal vast wel wat bloeien daar.

leuk filmpje trouwens, heb wel even mee zitten lachen hahahaha!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:33

Bedankt..

Wie heeft een netje in de buurt liggen en kan hem even opmeten? (cob-maat)?
Heb de neusriem opgemeten, dan zou ie 30 cm breed zijn.. maar de lengte van de neus naar de mond zeg maar? Of kan iemand hem ff overnemen op `n A4tje, inscannen ofzo Ik vraag wel veel geloof ik

En hoe sterk is het netje?
Ik heb nl. 2 netjes hier liggen..
Heel slap wit iets.. (van Xenos) en een steviger beige netje (van Karwei ofzo) Wat is beter?

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:46

Het orginele netje is wat "harder" spul dan dat van de xenos, mij lijkt het daarom lekkerder voor je paard, is lekker zacht.
Ik ga de maat van mijn netrelief vanavond opnemen, maar ik heb een full, dus daar heb jij niks aan Coentjuh, maar misschien kan je wel het model namaken maar dan kleiner, het is volgens mij namelijk een erg makkelijk ding om na te maken. Snap daarom ook niet waarom de prijs zo hoog moet zijn daarvan.
Heb je trouwens ook al het bandje waaraan je het moet bevestigen, die heb ik al eens gemaakt is gewoon klitteband waar tussen je het netje doet en daarop zitten dan ook weer 4 kleine stukje kl.band, die je om je neusriem vast maakt, zou het ook wel op de foto laten zetten.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:50

Ja doet dat maar, want ik snap er niet veel meer van (van dat bandje/bevestigen) etc

Maar ik zou dus beter voor het slappere netje kunnen gaan?

En 'waait' het netje niet omhoog met rijden?

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:59

Het waait niet omhoog want het is zo van model dat je het om de neus doet.
Ik zelf heb er nog een elastiekje aan gemaakt, dat ik dan aan de onderkant van de neusriem vastmaak, dan kan het zeker niet omhoog waaien. Ik heb dat eraan omdat mijn paard net zolang zit te wiebelen met zijn neus, totdat het netje helemaal omhoog gewerkt is, maar ik zou allemaal foto's maken, en hopelijk word het dan duidelijk. De foto's worden dan door iemand anders hier neergezet, want ik weet niet hoe dat moet. Maar dat zie je wel snel genoeg. We gaan pas vanavond, dus ik weet niet of de foto's er vandaag of morgen opkomen te staan.

Als je naar www.stalpraat.net gaat daar kan ik wel een foto plaatsen, dan kan je zien hoe het zit, maar zal iig vanavond andere duidelijke foto's maken. Moet je onder de naam Bonofox zoeken, en dan zet ik er wel boven Zielig paard met neusnetje.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:23

Hee neuswiebelen.. dat doet coen ook altijd!! En niet omdat je zit te krabben bij zn schoft, als je dat niet doet, doet ie het ook vaak.

filmpje: http://www.zippyvideos.com/6758364924461326/rosa/

Ik rijd alleen zonder sperriem, omdat hij met sperriempje nog erger hoofd gaat schudden enzo.. Maar diet moet toch geen probleem zijn met dat netje of wel?

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:28

Nee dat maakt niet uit, je hebt alleen een neusriem nodig.
Dat neuswiebelen doet Bono altijd met het netje, hahah.
Heb de foto op www.stalpraat.net geplaatst, onder de topic voeding en gezondheid, daar zie je het netje vrij goed in beeld, ook de bandjes die om de neusriem moeten.

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:31

Ik heb de foto gezien.. Ik snap hem nu al iets beter

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:29

Ik heb dat witte spul van Xenos in huis gehaald! Is dit wel het goeie? Lijkt me zo slap. Als dat nat wordt denk ik dat het gaat plakken en lijkt me ook moeilijk om hier door heen te ademen!

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:31

Ja die heb ik hier ook liggen... Valt gelijk uit elkaar man als ik hem aant paard doe

en ik heb stevige dikkere liggen, maar dies weer te dik vrees ik..

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:22

Het schudden wordt tijdens het rijden steeds erger. In rust schud ze niet veel, maar onder het rijden wordt het nu alleen nog maar meer. Ik begon met hoofdstel en teugels, maar vind dat zo ontzettend zielig, elke keer die ruk in haar mond. Halverwege ben ik overgestapt op halstertouw om haar nek. Ze pakte het zo op, kon met haar hoofd over de grond lopen. Ik hoefde niet meer te drijven, ze deed alles netjes op stem. En ze schudde echt niet veel meer.

Volgens mij komt dit laatste niet doordat ik zonder hoofdstel ben gaan rijden, maar omdat ze met haar neus over de grond kan lopen. (teugels zijn daar echt net te kort voor) Misschien wil ze haar neus bedekken met zand ofzo, daar begint het op te lijken.

Ik heb een filmpje laten maken, maar moet even kijken of ik die op de pc krijg en op internet.

irmalouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:13

Ik heb het in het zwart gekocht bij de xenos, ik zou het vanavond eens goed vergelijken met de echte netrelief van de paardendrogist.
Maar mij lijkt me het gaas van de xenos fijner voor de toch al gevoelige paardenneus, omdat het volgens mij zachter is dan de netrelief.
Jullie horen vanavond mijn bevindingen.