Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 15:05

Rocamor schreef:
Die blauwe die ik voorstelde zijn inderdaad niet om te rijden of nat worden. Ik gebruik(te) hem nu omdat mijn paard een wond in haar hoef heeft. Er wordt inderdaad gezegd dat ze niet lang meegaan. Mijne doet het boven verwachting goed.

Sorry ts, ik las verkeerd, je zoekt een springschoen, toch?

Ik zoek Idd een springschoen, ook even appart topic over gemaakt.
Voor nu knalroze gekocht, voor in de stal met bont vanboven en voor buiten zonder.
Dus nu maar hopen dat we morgen goed nieuws hebben en hij nu hij dit beslag heeft naar buiten mag :j
En dan even aanzien wat en hoe hij daarop gaat reageren in zijn herstel.
Aangezien zijn linkerpees ook flink warmer is/was als rechts gisteren. Vandaag nog duidelijk warmer als rechts, maar niet meer zo extreem als gisteren

Afbeelding
Kwijt raken we ze in iedergeval niet
En vriendlief heeft zich beetje laten gaan in verwennen van zijn paard. Allemaal zo suiker arm mogelijk. Dat hij hem iets kan geven en vooral, dat als hij thuiskomt we iets hebben voor in zijn speelbal.
Want zijn bananensnoepjes krijgt hij niet meer.

Even advies gehad van iemand hier bij EJ Eindhoven :j
Nu weten we weer waarom we hier zo graag kwamen :j

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:56

Vergeet niet, dat het paard nu een compleet andere hoefstand heeft , dan voor het het beslaan. Het zal wel enige tijd kosten voor er weer balans in het lichaam is. De warmte van de pees, zou daar mee te maken kunnen hebben. Zelfs de hoek van de kogels en kootbeen zijn veranderd, nu verwacht ik daar geen problemen. Maar stand verandering is een vrij ingrijpend iets. Ga zelf maar eens met hoge hakken lopen, als je pumps gewend bent.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 22-10-23 17:23, in het totaal 3 keer bewerkt

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 17:03

nikkel schreef:
Vergeet niet, dat het paard nu een compleet andere stand heeft , dan voor het het beslaan. Het zal wel enige tijd kosten voor er weer balans in het lichaam is.

Daarom dat ik eigenlijk blij ben dat hij er nog mag blijven staan.
De warmte van zijn pezen (gisteren voor bekappen al) maken me zorgen.
En nu staat hij hier, en ze spelen zo kort op de bal, dat kan ik thuis niet. Zeker niet zolang ik niet vrij ben.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:10

springschoenen kunnen omhoog gaan, kan ie miss nog op zijn ijzer staan

hoefschoen niet

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 17:21

speurneusc schreef:
springschoenen kunnen omhoog gaan, kan ie miss nog op zijn ijzer staan

hoefschoen niet

Ik moet wel iets hebben wat hij tollereerd
Met springschoenen neem ik Idd risico dat hij er nog op staat, maar dit tolereert hij, flipt hij niet op en is zo min mogelijk werk en gevaar voor de mensen die met hem bezig zijn.

Ik ben al 7j bezig met hem aan dingen te laten wennen aan zijn benen en hoeven. Getten heeft 2 maand geduurd, Bandages heeft 2jaar geduurd, springschoenen tollereert hij pas sinds half jaar en transportbeschermers, nuja, der vliegt er nog steeds altijd ergens een die ik 2x terug moet aan doen. Welke het word is echter de vraag.

Vetwrap aan hoeven ? Verbaasd me dat we allemaal nog leven. Mijn vriend draagt de littekens nog van ongeveer 1,5j terug.
Hoefzak? Eerste staleigenaar heeft er barst in zijn bovenbeen aan overhouden en dat met sedatie voor 1000kg

Hoevenkrabben gaat, hoeven invetten vanboven gaat. Zool teren ? Moet je al verdomd snel zijn. Iets anders ? Nja, is kiezen tussen vechten of niet doen.

Wil ik dus schoenen proberen ? Zeer zeker, als hij thuis staat. Maar hier ga ik andere niet mee belasten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:57

Ik lees vooral mee,wat lastig dat je paard zo lastig is met dingen aan zijn voeten. Voor ons paard met dunne zolen en ijzers hadden we deze schoenen in de winter:
https://www.agradi.nl/kerbl-behandelingsschoen-tubbease-voor-paardenhoeven-blauw-l.htm
Kon meerdere dagen opblijven bij vorst.

Misschien voor jou dan niet de oplossing ts, de sok moet echt met enig beleid over de hiel getrokken. Maar wellicht een idee voor anderen die later dit topic lezen met een vergelijkbaar probleem. Er kunnen ook zachte zooltjes in om de druk van de hoeven af te halen. Mocht je het wel willen proberen heb ik nog een paar liggen in maat L.

GUSTIxBILL

Re: Afzakkend sprongverband, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 12:09

Ik weet niet waar ik nu het beste aan doe

Zijn hart is achteruit gegaan, deze middag naar Tom en kijken wat de opties nog zijn

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:20

Oef, ik ben meelezer maar ik vind dit toch wel lastig hoor. Ik ben benieuwd of er nog manieren zijn om zijn hart op te lappen maar eerlijk, dit lijkt wel een gebed zonder einde.
Wat je ook besluit, ik wens je veel sterkte. Je kunt geen foute beslissing maken.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 13:08

De tussentijdse factuur bij Tom
Afbeelding
Straks toch even navragen ivm de foto’s en het laseren aangezien deze er niet tussen staan…

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:20

Foi, lastig hoor. Je investeert zoveel.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:31

Wat een tegenslagen... alleen jij weet wat het beste is, is dat tot hier en niet verder, dan is dat echt geen schande. Zowel financieel als qua welzijn van het paard moet er een keer een einde aankomen. Tegelijkertijd is het moeilijk loslaten als je er al zoveel in hebt geïnvesteerd en zoveel om je paard geeft. Heel veel sterkte met de afweging.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:38

Ik zou zeggen op de wei gooien dan kan hij lopen, maar weet niet of dat een optie is.
Het klinkt heel heftig allemaal.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:38

Jeutje, het zal je ook een keer meezitten zeg. Wat mag Harley zich in zijn hoefjes knijpen wat jullie allemaal voor hem gedaan hebben / doen.

Ik ben benieuwd wat nu de problemen zijn met zijn hart. En of dit jullie beslissing nog beinvloed.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 13:47

Om exact te weten wat er met zijn hart is is het een onderzoek van 500€
zonder dit onderzoek kan hij bij wijze van spreken met sprintje op de wei dood neervallen, of bij teveel stress. Maar zou ook kunnen dat hij wel nog basis sport in kan.
Er is te weinig duidelijkheid om zonder onderzoek te beslissen. Echter is het enige wat duidelijk is dat het duidelijker is als in het begin en het geen ruisje meer is
Maar onderzoek is minimum 500€ er boven op. En dan is het hopen dat het in stilstand uitgezocht kan worden en er geen bewegingstest bij moet komen.

Mijn vriend zegt direct doen, mijn vader zijn reactie: “ben je eindelijk van dat paard en de kosten af”. (Dat privé gedeelte, laten we erop houden dat dat mijn vader is)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:49

imaudy schreef:
Ik zou zeggen op de wei gooien dan kan hij lopen, maar weet niet of dat een optie is.
Dit is echt al meerdere keren gezegd, en TS heeft al meerdere keren uitgelegd waarom dit echt geen optie is tot het punt dat ze heeft aangegeven berichten in deze trans maar gaat negeren. Dus dat zal geen optie zijn nee...

Sterkte TS :knuffel: ! Ik lees het hele topic al mee, en het zit je echt niet mee. Op dit moment zou ik zowel eindigen begrijpen als door gaan juist omdat je al zo veel geinvesteerd hebt en de wond zelf wel langzaam lijkt te beteren nu. Erg moeilijk, maar doe wat het beste voelt voor Harley maar ook voor jou. Denk dat hij niet half weet hoe veel geluk hij heeft met een baasje als jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 13:50

Ik denk dat je jezelf inderdaad af moet vragen waar eindigt dit....

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:22

GUSTIxBILL schreef:
Om exact te weten wat er met zijn hart is is het een onderzoek van 500€
zonder dit onderzoek kan hij bij wijze van spreken met sprintje op de wei dood neervallen, of bij teveel stress. Maar zou ook kunnen dat hij wel nog basis sport in kan.
Er is te weinig duidelijkheid om zonder onderzoek te beslissen. Echter is het enige wat duidelijk is dat het duidelijker is als in het begin en het geen ruisje meer is
Maar onderzoek is minimum 500€ er boven op. En dan is het hopen dat het in stilstand uitgezocht kan worden en er geen bewegingstest bij moet komen.

Mijn vriend zegt direct doen, mijn vader zijn reactie: “ben je eindelijk van dat paard en de kosten af”. (Dat privé gedeelte, laten we erop houden dat dat mijn vader is)

Volg je hart…

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:47

Heel lastig TS, echt advies geven is ook niet te doen. De ene zegt doen, de ander zal het niet doen. Beide is goed :o. Want bij beide opties heb je het belang van het paard voorop, alleen vanuit een andere visie. Daarom is dit ook een afweging die jij alleen kunt maken. Wat ik in elk geval zou vragen, is wat de arts verwacht wat eruit kan komen en of dit behandelbaar is. Zijn er behandelbare opties, dan is de afweging misschien eenvoudiger. Is het enkel dat je weet wat het is en hoe erg het is, maar er zijn in alle gevallen geen of weinig behandelingen mogelijk, dan zou ik me afvragen wat het weten wat het is toevoegt aan zijn toekomst.
Voor de rest wens ik je voor de 100e sterkte, ik wilde echt dat het een x de goede kant op draait, maar wat een weg hebben jullie afgelegd! Jouw moed en je doorzettingsvermogen zijn echt bovengemiddeld. Voor mij ben je een held!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:48

imaudy schreef:

Even teruglezen. Dat is idd geen optie heeft de TS meermaals aangegeven, en daarbij begrijp ik dat ook Tom zegt 'boxrust' (om maar te zwijgen wat weidegang voor de HB gaat doen).

TS, heel veel sterkte met al deze keuzes. Je doet zoveel voor je paard, en zo je best, en het is gewoon echt verdrietig en rot te lezen dat je toch die tegenslagen hebt. Ik kan mij goed voorstellen dat enerzijds 'de handdoek in de ring gooien' dichtbij is, want hoeveel kan je (en je paard) nog aan en dragen... maar anderzijds je ook niet wilt opgeven na alles wat jullie al hebben gedaan en geïnvesteerd Heel veel sterkte met alle keuzes en zorgen :(:) :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:11

Het klinkt een beetje alsof het lichaam van je paard het aan het opgeven is en zegt: tot hier en niet verder..
Heel veel sterkte TS! :(:)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-10-23 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:18

Gek genoeg ben ik het met je vader eens. Soms zijn dingen door de op een stapeling van allerlei gebreken/ aandoeningen geen haalbare kaart meer. Het is geen leven als je bang moet zijn voor de gevolgen van een paar bokkesprongen in de wei, of als het paard een keer echt stress krijgt. Daarmee introduceer je ook weer ongewenste gevolgen voor de andere problemen. Met een hartkwaal zal je ook wel medicijn gebruik krijgen.
Ik heb onze kinderen altijd geleerd, zolang iets reëel is vecht je ervoor, maar wat niet meer gaat dat gaat niet. Door welke oorzaak dan ook, het paard is in de basis niet gezond.
Dit is uiteraard mijn persoonlijke mening en daar wens ik niet op aangevallen te worden.

Vergeet ook daarbij niet je financiële positie, dierenarts kosten kunnen een bodemloze put worden. Waar je straks lange tijd verplichtingen door hebt.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 23-10-23 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:25

nikkel schreef:
Gek genoeg ben ik het met je vader eens. Soms zijn dingen door de op een stapeling van allerlei gebreken/ aandoeningen geen haalbare kaart meer. Met een hartkwaal zal je ook wel medicijn gebruik krijgen. Daarmee introduceer je ook weer ongewenste gevolgen voor de andere problemen.
Ik heb onze kinderen altijd geleerd, zolang iets reëel is vecht je ervoor, maar wat niet meer gaat dat gaat niet. Dit is uiteraard mijn persoonlijke mening en daar wens ik niet op aangevallen te worden.

Vergeet ook daarbij niet je financiële positie, dierenarts kosten kunnen een bodemloze put worden. Waar je straks lange tijd verplichtingen door hebt.

Er is voor paarden met hartproblemen niet zoveel mogelijk heb ik begrepen. In ieder geval niet zoals bij honden en katten.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:32

Oh wat moeilijk.
Luister naar je gevoel.
Sterkte

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 15:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Staat sinds vandaag wel officieel zonder verband

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:38

dat hart is daar eerder al naar gekeken en komt dit ineens op, of niet eerder en nu bij een onderzoek wordt het gezien??

als dat laatste zo is kan het al veel langer zo zijn, miss wel voor de wond al..