Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 22:46

Je paard ziet er goed uit zeg! En die wond vind ik reuze meevallen zo hoor. :j

Gibbie kreeg dus altijd droog hooi, omdat ze gevoelig was op voordroog/kuil (mestwater en slappe mest). Nu kreeg ze op de kliniek voordroog, wat goed ging. Thuis wilde ze geen hooi meer eten, en ze staat nu alweer sinds ze thuis is op voordroog en dat gaat super.
6 jaar lang kon het niet, en nu wel. 8)7
Maar goed, scheelt wel geld elke maand en ze doet het er goed op, dus helemaal prima.
Hier gelukkig (even afkloppen) nog helemaal niet gevoelig op haar darmen. Maar het heeft wellicht ook te maken wat voor soort koliek ze hebben gehad, en hoe de operatie is verlopen?
Lijkt me lastig als ze er zo gevoelig op zijn.

Kaitlyn

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 22:58

Even een ego berichtje, maar ik heb vanavond zó vreselijk lekker gereden! <3
Echt heel fijn en leuk om te merken dat het allemaal makkelijker voor haar wordt. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:15

Kaitlyn schreef:
Echt heel fijn en leuk om te merken dat het allemaal makkelijker voor haar wordt. :D

Wat super fijn! Hoe zag je schema er vandaag uit?

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:14

Kaitlyn schreef:

Super fijn *\o/* *\o/* *\o/*
Moet toch ook gewoon kunnen!

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 12:01

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 14:35

linda2008 schreef:
Kaitlyn schreef:

Wat super fijn! Hoe zag je schema er vandaag uit?

12 minuten gestapt, met verruimen, halthouden, achterwaarts en zijgangen. En vandaag hebben we ons eerste drafje gedaan! *\o/*
Ze deed het zo goed, ik ben zo trots. Daar kan winnen op wedstrijd niet tegenop. :))

En vandaag is ze behandeld en nog een echo gehad, de linea alba ziet er zo fantastisch uit, echt niet te zien dat ze open gemaakt is daarop. En haar bespiering in de buik was in 3 weken stappen onder de man verdubbeld.
Osteopaat stond versteld toen ze Gibbie zag staan, ze is in 3 weken van een lelijk eendje (zonder bespiering, geen hals meer over, leek een groot hoofd te hebben) naar weer Gibbie gegaan. Over 3 weken verwacht ze dat ze er weer heel anders uit ziet, en ze nog veel meer bespiering heeft gekregen. Over 1,5 week kunnen we gaan galopperen. :D

deniesje1983 schreef:
Mijn knapperd is eergisteren
Geopereerd aan zandkoliek
Moet nu nog 33 uur dan is ie uit de risico voor eventuele complicaties.
Ik ben zo bang om hem te verliezen
Hij is echt alles wat ik heb en hij is mijn allesje hij word dit jaar 12 waarvan ik hem al 8 jaar heb https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10220407836361956&id=1112259744

Och wat spannend, ik weet nog zo goed hoe bang ik was om mijn meisje te verliezen. :(:)
Hopelijk trekt je knapperd zich er goed doorheen, en kun je straks ook succes verhalen met ons delen. Ik duim voor jullie!
En je mag in dit topic alles delen, ik heb echt zoveel steun daaruit gehaald, en nog steeds.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:42

Sterkte deniesje, vreselijk die onzekerheid!. Das top nieuws Kaitlyn!
Wij hebben gisteren voor eerst aan de bijzet gedraafd aan de longe. Ik ben nu al week aan de hand aan werk en dr naast aan draven, maar merk dat ik hem wel meer moet bewegen. Hij wilde graag heel debiel doen, maar goed corrigeerbaar. In de paddock is die wel debiel hoor, maar goed hij mocht en ik sta daar dan maar met geknepen billen maar laat het maar tot aan het redelijke toe. Hij is in ieder geval happy en heeft nog steeds zijn favo steigerkunstje onder de knie. Ik denk dat ik er ergens volgende week er ook op ga kruipen. Hij is nog wel slap hoor maar zijn lichaam vraagt wel om meer werk.

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:52

op dit moment is ie stabiel hij drinkt en eet en mest goed heeft alleen een verhoogde hartslag.
Maar de eerste paar dagen zijn gewoon een risico ivm kans op complicaties

Morgen nacht om 00.00 dan is ie uit de risico.
Ik hoop zo dat ie het haalt ben kapot
Mijn maag doet pijn en ben misselijk door deze situatie
Pff ik hoop zo dat ie het haalt
Als ie het niet haalt heb ik niks meer ben ik alles wat ik had kwijt.
Maar ik heb wel hoop

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 15:06

deniesje1983 schreef:
op dit moment is ie stabiel hij drinkt en eet en mest goed heeft alleen een verhoogde hartslag.

Maar ik heb wel hoop

Gibbie kreeg inderdaad na 2 dagen complicaties, maar krabbelde daar ook weer heel snel uit.
Kan de verhoogde hartslag niet ook zijn van de stress van op de kliniek zijn en mogelijk pijn?
Fijn dat hij wel goed eet, drinkt en mest. Dat is zo belangrijk!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 20:55

deniesje1983 schreef:

Maar ik heb wel hoop

Las net op fb dat ze onderweg was om hem in te laten slapen.
Meid heel veel sterkte |(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:03

Ach nee, heel veel sterkte

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 21:46

kiki1976 schreef:
deniesje1983 schreef:

Maar ik heb wel hoop

Las net op fb dat ze onderweg was om hem in te laten slapen.
Meid heel veel sterkte |(

Dat kan ik niet lezen, bah wat naar. -O-
Het laatste dat ik kon lezen was dat hij een zware ontsteking erbij heeft gekregen. Wat een nachtmerrie. ;(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:00

Oh lieve help wat een nachtmerrie! Ik hoop dat Deniesje haar verhaal wil doen over wat er nu precies is mis gegaan enzovoort, uiteraard wanneer zij daar klaar voor is... veel sterkte gewenst :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 22:03

linda2008 schreef:
Oh lieve help wat een nachtmerrie! Ik hoop dat Deniesje haar verhaal wil doen over wat er nu precies is mis gegaan enzovoort, uiteraard wanneer zij daar klaar voor is... veel sterkte gewenst :(:)

En ik had zo’n goede hoop voor ze na de update dat hij goed at, dronk en mestte. Dan word je toch voorzichtig positief, ook al is de kritieke fase nog niet voorbij. Bah, voel me er heel naar over voor haar... ;(

SimplySusan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 22:16

Deniesje1983, ik had zo gehoopt dat je paard er door zou komen. Wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte :(:)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:30

Wat vreselijk! Heeel,veel sterkte met dit verlies

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 08:10

Mijn lieverd
Heeft het niet gehaald
Hij had een ernstige compilatie
Hij verloor vloeistof in de buik
Dit is zwaar gaan onsteken
Ik ben er kapot van.
Zijn overlevings kans was nog 5%
Hij heeft tot het einde geknokt voor mij o wat hou ik van deze knapperd
Maar houden van is ook loslaten en wat doet dit verschrikkelijk pijn
Ik ben nu alles kwijt waar van ik hield heb hellemaal niks meer https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10220416625581681&id=1112259744

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:16

Heel erg veel sterkte Deniesje.. Je hebt alles gedaan wat je kon.. Heel veel sterkte in deze verschrikkelijk moeilijke tijd :\

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:27

Heel veel sterkte Y;(
Eerlijk gezegd blijf ik benieuwd naar het hele verhaal... ik lees een paar keer dat je niet serieus genomen werd, was dat iets op stal? Of in de kliniek? En vloeistof in de buik? Waar vandaan? Wat is er mis gegaan?
Uiteraard begrijp ik dat je er nu niet op zit te wachten hoor om die vragen te beantwoorden. Misschien kun je tzt het hele verhaal hier eens van je afschrijven, wellicht geeft het een piepklein beetje opluchting ofzo... nogmaals sterkte :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:31

linda2008 schreef:
Heel veel sterkte Y;(
Eerlijk gezegd blijf ik benieuwd naar het hele verhaal... ik lees een paar keer dat je niet serieus genomen werd, was dat iets op stal? Of in de kliniek? En vloeistof in de buik? Waar vandaan? Wat is er mis gegaan?
Uiteraard begrijp ik dat je er nu niet op zit te wachten hoor om die vragen te beantwoorden. Misschien kun je tzt het hele verhaal hier eens van je afschrijven, wellicht geeft het een piepklein beetje opluchting ofzo... nogmaals sterkte :(:)

Ik denk dat ze lekkage bedoeld, dat kan een onsteking zijn of een darm die lekt door de hechtingen.

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:13

linda2008 schreef:
Heel veel sterkte Y;(

Ja ik ben 9 maanden geleden met mijn paard naar een woonzorgboederij gegaan en we hebben van te voren met instanties gezegt dat het een probleem paard is en dat daar rekening mee gehouden dient te worden dus niet op kort gras vanwege zandkoliek.
Ja dit zou allemaal goed komen.
En ook onbeperkt eten.
Nou ik kwam in de zomer ging allemaal goed.
Maar onder tussen hoe langer ik er was hoe minder dat ze deden kwa zorg.
Ook maakte ik mij vaak ongerust van hij krijgt te weinig eten.
Nee is prima zo.
Maar ik zei hij is een zand eter toen werd er gezegt nee dat hebben wij nog nooit mee gemaakt want wij hebben een minerale liksteen dus gaan ze geen zand eten.
Dus ik werd niet serieus genomen zelfde als dat hij onbeperkt hooi moet hebben zei die nee dat hoeft ie niet want word ie te dik en dan krijg je juist problemen ik dacht van hm hoe dat ik hem eerst hielt was er niks aan de hand en ging goed.
Maar Oke was hun woord tegen die van mij.
Ook vonden ze dat ik geen verstand heb van paarden en dat ik me maar van iedereen wat aan gesmeerd kreeg.
Hij zei wij zitten al 20 jaar in de paarden dus wij weten wel wat we doen.
Ik had echt zo iets van maar de dierenarts heeft alles voor geschreven hoe dat ik hem moest houden.
Maar dat werd dus niet gedaan.
En zo heb ik ook al en paar keer ruzie gehad over mij paard dat ik hem te dus vond en dat ik heel erg zijn ribben kon voelen maar door die helle dikke winter vacht zach je zijn ribben niet.
Dus vond dat ie te weinig eten kreeg dus zei dat ook.

Dus zo ging dit de helle tijd door.
Nu haalde ik hem afgelopen dinsdag uit de wij en dat hellemaal onder de slijk en liep sloom en hij voelde zich niet goed.
Dus ik gebeld naar hun en ze kwamen ik zo heb je niet gezien dat ie onder de slijk zit zei die van ja ik dacht heb je wat te poetsen ik zo hij zit nooit zo onder de slijk dus hij is niet goed.
En ik zou die dag buiten in de bossen gaan rijden.
Zegt ie je kan makkelijk er op rondje kleine bos ik dacht die is echt gek geworden ga niet op een paard zitten die zich niet goed voelt dus ben in de buiten bak gaan stappen.
Aan de hand.
Hij wou zelfs niet lopen dus daarna op stal gezet begon ie te mesten en wat meste die zand.
Ik heb handschoen gepakt en er water in gedaan en die mest ballen uit gesneden en heel de vingers zaten vol met zand gewoon alle 5 de vingers dus ik ging in paniek naar hun van ja ik weet wat ie heeft en ging overstuur terug naar hem.
Toen zei die dat ik me niet zo aan moest stellen en dat het voor hun erger was want hun moesten straks 2 paarden in laten slapen ik had echt zo iets van hallo je spoort niet.
Maar goed dierenarts verschoot ook en zei dit is heel veel zand.
En dat het niet goed was.
Gaat hij mijn moeder bellen en zegt dat er een beetje inzit en dat ik het 3 dagen aan moet kijken.
Woensdag ging het nog slechter met hem hij at en dronk niet meer dus ik naar de da ben die dag 3x geweest tot ze savonds zeiden we kunnen niks meer voor hem doen en als ik dat wel wilde ik naar een andere kliniek moest in Emmeloord.
Dus donderdag was ie nog slechter zat vol gas en zand en had heel veel pijn ik vroeg of hun hem weg konden brengen want het was spoed.
Plus de dag van te voren zeiden ze als nood bij de man komt dan doen we dat wel dus ik vroeg of dat ze hem weg wouden brengen en zei die nee dat doen we niet ik zo gisteren zeiden jullie nog van wel hij zei nee dat hebben we niet gezegt.
En toen begon ie over geld van ja we hebben geen geld en krijgen al 9 maanden niks van jou.
Ik zo dat word met terug werken de kracht gedaan.
Ik zo nou als je hem niet weg wil brengen want dat hoort ook bij de zorg dan bel ik morgen dus vrijdag het zorgkantoor op en dan krijg je niks.
Nou wat ie toen zei is nou ga maar naar je poedersuiker moeder in brabant en als je paard dood gaat kan het ons niks schelen.

Vervolgens moest ik dus een paarden taxi bellen die mij paard wou brengen naar de kliniek terwijl hun gewoon een auto met trailer hebben en wel voor hun eigen paard naar Emmeloord gaan en niet voor die van mij en met een mede bewoner mee gaan naar de dierenarts met haar honden dus ik was boos.
Bij Emmeloord aan gekomen met de paarden taxi hebben ze foto's gemaakt van zijn buik en daar kwam al snel dat ie hellemaal vol zat met zand pff
Dus ik huilen ik zo en ik heb het ze nog gezegt en ze luisteren niet naar mij dus was weer overstuur.
Maar goed daarna hebben ze een neus zonde er in gedaan om de maag sappen weg te halen en daarna kreeg ie een infuus.
En moest ie tot 4 uur zo staan en als het slechter ging moest ie geopereerd worden .
Maar goed ik was in Emmeloord en de taxi was weg dus ja ik kon ook niet terug naar huis en begeleiders wouden mij niet ophalen ik zo nou dan overnacht ik wel in de stal.
Maar goed mijn moeder kwam uit Brabant om mij te halen daar hebben we gewacht tot ie klaar gemaakt werd voor de operatie.
Toen bellen ze dat de operatie geslaagd was en dat ie alleen nog moest gaan staan maar dit kan enkele uren duren.
Maar 1 uur later belde ze hij staat.
De volgende dag naar hem toe en toen werd er al gezegt hij verliest vocht want hij is uitgedroogd en wil niet drinken.
Nou ik was er en gaf eten en at en daarna kreeg ie drinken en dronk dus dit was een opluchting.
Maar goed zaterdag naar de de en sochtend was ie nog goed en smiddags ging het berg afwaarts en was ie weer uit gedroogd dus verloor de vocht.
Dus gisteren avond kreeg ik tel dat het niet goed ging en dat ik hem moest laten inslapen.
Dus aan gekomen in Emmeloord ff met hem alleen geweest kwam de dierenarts en zei van ja ik kan jullie het filmpje laten zien er zit zo veel vocht in de buik dit bleek van de darm te zijn en daar hebben ze een biop van gedaan en daar kwamen hoge ontsteking waarde uit dat ie nog maar 5%kans had om te overleven en opereren had geen zin want dan moest er een stuk dikke darm uit en er iets voor terug geplaatst worden maar dat kan niet dus moest afscheid nemen en zach ook dat ie veel pijn had.
Dus dit was het beste.
Denk dat je het nu wel snapt

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:23

deniesje1983 schreef:
Maar houden van is ook loslaten en wat doet dit verschrikkelijk pijn
Ik ben nu alles kwijt waar van ik hield heb hellemaal niks meer https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10220416625581681&id=1112259744

Lieve deniesje, wat verschrikkelijk verdrietig. Je hebt gedaan wat voor hem het best was, ik hoop dat je ondanks de pijn daar een heel klein beetje troost uit kunt putten. Nu kun je alleen maar de pijn en het verdriet toelaten. Zorg een beetje voor jezelf als het lukt. Blijf hier schrijven als dat helpt.

Heel veel knuffels Y;(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 14:33

Wat een verdrietig verhaal, en zo naar dat ze niet naar je wilden luisteren. :(:)
Ik denk inderdaad dat de hechting in de darm is gaan lekken, en dan kunnen ze niks meer voor ze doen. :\
Daar waren ze bij Gibbie ook bang voor toen ze na 2 dagen met hele hoge koorts stond en zo uitgedroogd was. Gelukkig was het bij haar een ontsteking in de darm die ze snel onder controle hadden, maar als je dat hoort zakt de grond onder je voeten weg...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:01

Jeetje Deniesje, wat een verhaal! Heel herkenbaar trouwens, mijn eerste paard had ook koliek, geen zandkoliek, maar waarschijnlijk door een wormexplosie. We hebben haar toen ( 1991) naar Utrecht gebracht ( de enige kliniek toen in Nederland die kon opereren). Daar bleek toen ook dat ze buikvliesontsteking had door een ontstoken lekke darm en zij had toen 5 % kans om door een operatie te komen. Dat heb ik toen niet gedaan. Ze was echt dood- en doodziek. Ze was zelf in shock door het uitgedroogd zijn en kreeg alles gelukkig niet meer mee, maar wat had ik toen ook een verdriet. Mijn vorige paard bleek op een gegeven moment zandkoliek te hebben en zij is toen in Wolvega geopereerd. Dat is toen goed gegaan, hoewel zij later problemen kreeg. Maar zij heeft nog wel 5 jaar na de operatie geleefd en ik heb er ook nog mee kunnen rijden.

Maar wat onwijs rot voor je dat jij steeds alles aangaf en dat ze van de zorgboerderij niet naar jou luisterden. Jij hebt zo je best gedaan voor hem en nu moet je verder zonder je maatje. Heel veel sterkte ermee hoor, onthoudt dat jij echt alles hebt gedaan wat je kon en dat je ook voor hem hebt gekozen door hem in te laten slapen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:46

Wat lijkt me dat vreselijk als je niet zelf direct kunt beslissen en handelen naar wat je wilt.. zeker als je dan ook niet serieus genomen word door mensen die jou en je paard zouden moeten helpen. Wat een trieste afloop van een triest verhaal. Heel veel sterkte!