Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Kasty, was er van die TIA niets terug te vinden met de CT-scan? En tot hoever zijn ze daarmee gegaan? Stonden ook de eerste twee wervels erop?
Ik heb toch het idee dat het bij jouw paard meer een neurologisch verschijnsel is, ergens aan het begin van het zenuwstelsel ( zeg maar), zenuwen die bekneld raken, iets in de hersenen, of iets aan de eerste halswervels.
Ook wat je nu schrijft over haar linkeroog, dat doet me echt aan ( licht) hersenletsel denken.
Cranio Sacraal therapie zou kunnen, maar ik zou echt heel voorzichtig zijn met fysio, osteo of chiro bij haar. Je moet dan echt iemand hebben die heel goed weet wat hij/zij doet om ervoor te zorgen dat ze niet iets beschadigen als er al iets mis is.
Hebben ze in Utrecht nog gekeken naar die scheurtjes in die wervel(s)? Of heb je het daar niet meer over gehad omdat Wolvega ze niet op de foto's van Garijp zag? Heeft Wolvega zelf nog foto's genomen daarvan?
De tandarts zou in februari komen, is die nog geweest en reageerde ze daar anders op dan andere jaren?
Ik snap heel goed dat je er doorheen zit hoor, het is gewoon niet tof als je je paard steeds zo ziet. Toch hoop ik dat je nog even doorzet, wie weet verandert het nog als het weer droger/warmer weer wordt. En soms is tijd iets dat geneest.
ellepel schreef:je hebt een Fries paard toch?
geen slokdarmverlamming? daar gaan ze ook zo van knoeien.
Jet schreef:Kasty, als je haar ziet kauwen op haar hooi bijvoorbeeld, zie je dan een normale paarden-kauwbeweging of zit daar een afwijking in? Zie je een afwijking met slikken?
Jet schreef:En als ze kauwt, zie je dan ook echt een duidelijke maalbeweging van de onderkaak? Van links naar rechts of andersom zeg maar... Heb je het idee dat ze haar kaken gewoon van elkaar af kan doen of dat daar een beperking in zit?
Focussed schreef:Ik vind deze video echt niet slecht Kasty! Ja ze is gespannen maar ze is veel normaler in haar gedrag dan het dwangmatige krabben en geschrokken schudden. Ze heeft iig weer aandacht voor de wereld, ipv helemaal afgesloten te zijn in haar eigen lijden.
Geef je al magnesium citraat bij? Ik heb bij mijn paard het idee dat het het effect van de PENS versterkt heeft, maar dat is een eigen theorie. Utrecht adviseert het door te blijven geven onder het mom: dit werkt dus verander het maar niet. Whatever works works. Wellicht het proberen waard voor jou ook.
Equimax protocol =
Dag 1: dubbele dosis Equimax
Dag 15: dubbele dosis Equimax
Dag 29: dubbele dosis Equimax
pantarhei schreef:Al gevonden wat APS is en doet, zie ook info in deze link voor iedereen die er meer van wil weten
https://praktijkpaardenmens.nl/paard/
Fellor schreef:Misschien lees ik eroverheen, maar equimax als in de ontworming??
Wat is de theorie daarachter?
Focussed schreef:Fellor schreef:Misschien lees ik eroverheen, maar equimax als in de ontworming??
Wat is de theorie daarachter?
Omdat ivermectine kan aanhechten aan de GABA-A receptor op de zenuwen. De GABA receptoren werken inhiberend, oftewel: ze remmen de activiteit in de zenuw. En dat zou dus tegen een overactive zenuw (trigeminus) kunnen werken.
Dit is ook de reden dat je met (extreem) overdoseren je paard kan doden met ivermectine.