Volg het topic al sinds het begin in stilte mee, maar wil nu toch nog eens reageren! Wat een vooruitgang bij Pippin, ongelofelijk hoe goed de wonde aan het herstellen is Voor jou wordt het natuurlijk ook steeds spannender, hopelijk is jullie eigen baby er ook snel!
Petje af voor jou, je moet het maar doen. Ik ben mijn paarden blijven verzorgen tot de laatste dag van mijn zwangerschap, maar dat bestond uit, ze te eten geven en drinken en soms van weide verzetten. Doordat ik te lui ben om door de poort te gaan, ga ik tussen de draden door. Dat is mijn zwangerschapsgymnastiek geweest.
Na een week ben ik toch terug begonnen met de paarden terug te verzorgen, ik miste het al snel. Succes nog.
Anoniem
Geplaatst: 16-07-18 09:05
Opzich wel fijn natuurlijk dat je nog niet bevallen bent, nu kan je het zelf nog doen of er in elk geval bij aanwezig zijn (de eerste dagen na je bevalling is lopen echt geen pretje). Krijg je nu ook hulp bij de verbandwissels? Bukken/ hurken met een dikke buik is vaak ook geen pretje (om over overeind komen nog maar te zwijgen haha ). Heb je ook al een plan voor als je wel bevallen bent? Neemt je man de zorgen dan over?
Ik ben erg benieuwd naar de foto’s van de wissel, ik vind wondes altijd verbazingwekkend snel genezen/ sluiten met honingzalf!
Vrijdag heb ik het verband er nog zelf afgehaald, maar toen heb ik wel aangegeven dat het de laatste keer was. Buik zit inderdaad flink in de weg. Uitmesten doet mijn vriend nu al even grotendeels. Zijn ribben zijn gelukkig goed aan het genezen dus hij kan alles overnemen samen met zijn vader eenmaal ik ben bevallen, gelukkig
Mala: Ik word sowieso vrijdag ingeleid omdat ik dan op het maximum aantal dagen zit dat ik over tijd mag gaan Maar ik hoop nog altijd dat ze vanzelf komt
Zonet Wij hebben besloten het vanaf nu open te laten. Wij doen nog honingzalf op de wonde en er rond gaan wij klei doen. Dit omdat wij ook bij dit been een trage opstart van de lymfen vermoeden. Dus dat gaan wij al preventief smeren
Hij mag meer bewegen maar momenteel is dat wat lastig omdat ik geen half uur meer flink kan doorstappen. Op mijn tempo heeft hij te veel tijd om te klieren. Schoonvader komt deze week bij ons nieuw huis een stuk weiland extra afmaken. Kunnen de 2 grote verhuizen en kan hij naar daar verhuizen met zijn mama De binnenstal en paddock zijn dan al 4 keer groter dan wat hij nu heeft. Volgende stap is dan weer de weide op.
Fijn dat het zo goed gaat. En dan straks ook de paarden aan huis dat scheelt ook weer. Woon je daar zelf ook al? Succes met de laatste loodjes!
Anoniem
Geplaatst: 17-07-18 21:54
Wonde is op een dag tijd helemaal toe gegroeid door het verband er af te laten Ook is zijn been niet dik gekomen
Zijn andere been blijft wel vocht vast houden. Deze was van binnen ook het zwaarste beschadigd. Waarschijnlijk kan het hierdoor het vocht niet meer super afvoeren. Gelukkig is het niet zorgwekkend veel en heeft hij er geen last van. Het ziet er naar uit dat hij er met 2 flinke littekens en een been dat wat gevoelig is voor oedeem er vanaf komt. Hij ontlast geen enkel been en stapt mooi zuiver. Wat een geluk heeft hij gehad zeg. Dit hoofdstuk kunnen wij bijna afsluiten