Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Erg vervelend, dat zie ik niet goed gaan in Limo zijn geval en ook omdat hij nu nog met stress zit.
Art_Ificious schreef:Erg vervelend, dat zie ik niet goed gaan in Limo zijn geval en ook omdat hij nu nog met stress zit.
Art_Ificious schreef:Ik ga morgen bellen naar de kliniek. Ik mag altijd bellen (bij de behandelende arts van Limo) voor vragen of problemen dus dat zit wel goed
Goof schreef:Art_Ificious schreef:Erg vervelend, dat zie ik niet goed gaan in Limo zijn geval en ook omdat hij nu nog met stress zit.
Even een andere insteek; vul niet voor hem in hoe hij zich voelt.
NIVEA is dat; niet invullen voor een ander.
Je vermenselijkt hem enorm, hij is een paard. Hoezo heeft hij stress? Omdat hij buiten stuiterig is? Logisch als de ineens de hele dag op stal moet staan. Dat is energie, geen stress.
Probeer niet alles een menselijke benadering te geven en bij alles te bedenken hoe hij zich kan voelen. Observeer en reageer. Dat is voldoende. Blijf hem als paard behandelen.
Ghostattack schreef:Waarom vindt vrijwel iedereen een gastroscopie een vervelend onderzoek? Mijn stresspony heeft het twee keer gehad, maar heeft er niks qua stress aan over gehouden. Onderzoek zelf ging ook hartstikke soepel, niks aan de hand. Enige nadeel is dat ze bepaald aantal uur moeten vasten.
Maar inderdaad eerst even afwachten hoe het afloopt met de ontstekingsremmers en dan kun je maagzweren altijd nog aangeven bij de dierenarts
Monique schreef:Beste TS, ik denk dat je paard enorm geholpen is door hem als paard te gaan behandelen dan zo overdreven voorzichtig te zijn. Jouw paard heeft duidelijk leiding nodig. Hij is van nature onzeker en als je zelf ook zo truttig met hem gaat doen dan maak je hem alleen nog maar onzekerder.
Niet bang zijn om fouten te maken in de omgang met hem. Dit paard moet geleid worden en of je dat nu wel of niet met fouten doet is niet zo belangrijk. Fouten mogen gemaakt worden en je paard weet echt niet of jij iets fout of goed doet. Duidelijkheid is hetgeen jou paard hard nodig heeft.
Art_Ificious schreef:Bedankt voor jullie input. Nooit gedacht dat dit topic zo informatief zou worden
(De complimentjes naar mijn zoals jullie noemen, positief veranderd gedrag toe had ik ook nooit verwacht als ik eerlijk mag zijn).
Goof ik heb niet liever dat Limo lekker vrolijk rondstuitert. Maar dat mag hij nu helaas niet doen.
Filmpje van op de paddock vorige week vrijdag. Dit is de kleinste paddock van stal, had in het midden (boven de groene emmer) nog een lint gespannen want anders ging hij toch nog gaan rennen en bokken. (Heeft hij namelijk even gedaan vóór ik het afgespannen had)
Vanaf 0:50 ergens komt zijn schrikreactie voor een klein geluidje die vanuit de omheining kwam.
Je kan zien dat hij ook ergens wou gaan rollen, maar dat toch niet doet. (Limo gaat normaal áltijd als eerste rollen na een ren-boksessie op de paddock, nat of droog zand maakt hem dan niks uit)
[ Video ]