De onderlappen van Fedimax hebben inderdaad 'onvoelbaar' platte stipjes, de dekens hebben halfronde stipjes en dat vond ik minder comfortabel zitten.
Voor de mensen die toch ook nadenken over Fedimax buitendekens; van de maten 125, 135 en 145 zijn er nog 50 grams buitendekens te koop, niet via Fedimax zelf maar een oude partij van een ruitersportzaak die nu met korting weggaat (je kunt ze dus niet terugsturen als ze niet passen): https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-139-1220
Ik had anderhalve week geleden al de mijne besteld omdat dat me een topdeken lijkt voor het voorjaar, maar helaas kwam de verkoopster een dag later onder haar paard terecht en lag een week in het ziekenhuis. Als het goed is gaan ze maandag op de post, ik ben erg benieuwd!
@ Vonneke: op zich zie ik geen problemen met deze maat voor je paard; de rug, lendenen, SI-gewricht en de eerste helft van het heiligbeen zijn bedekt, dus daar heb je best wat belangrijke delen mee bedekt. Als je paard ook echt achterhandproblemen heeft dan zou een nog langere prettiger zijn, maar hier zal je paard ook al wel mee vooruit moeten kunnen.

Maar wel erg balen als iemand je de verkeerde maat verkoopt...