Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:31

Wat hilarisch, al die poezen... _O-
De onderlappen van Fedimax hebben inderdaad 'onvoelbaar' platte stipjes, de dekens hebben halfronde stipjes en dat vond ik minder comfortabel zitten.
Voor de mensen die toch ook nadenken over Fedimax buitendekens; van de maten 125, 135 en 145 zijn er nog 50 grams buitendekens te koop, niet via Fedimax zelf maar een oude partij van een ruitersportzaak die nu met korting weggaat (je kunt ze dus niet terugsturen als ze niet passen): https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-139-1220

Ik had anderhalve week geleden al de mijne besteld omdat dat me een topdeken lijkt voor het voorjaar, maar helaas kwam de verkoopster een dag later onder haar paard terecht en lag een week in het ziekenhuis. Als het goed is gaan ze maandag op de post, ik ben erg benieuwd!

@ Vonneke: op zich zie ik geen problemen met deze maat voor je paard; de rug, lendenen, SI-gewricht en de eerste helft van het heiligbeen zijn bedekt, dus daar heb je best wat belangrijke delen mee bedekt. Als je paard ook echt achterhandproblemen heeft dan zou een nog langere prettiger zijn, maar hier zal je paard ook al wel mee vooruit moeten kunnen. :)
Maar wel erg balen als iemand je de verkeerde maat verkoopt...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-17 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:33

wel erg kort eigenlijk. Jammer dat de deken niet verder doorloopt over het heiligbeen heen.

Wat ontzettend stom dat het op marktplaats als een een 120 stond geadverteerd.
Ik zelf zou het weer te koop zetten en verder zoeken naar de 120.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 19:40

vonneke schreef:
Dit is de 100cm.

Wat vinden jullie?
[ [url=m/6DvtCH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou hem persoonlijk langer willen hebben :).

Fauvetje

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:37

Ik gebruik de BOT peesbeschermers nu ruim een week, paard heeft ze gemiddeld ong. een vol uur aan (waarvan een tijdje wandelen aan de hand op het harde en een tijdje los in de wei). Erg veel verandering merk ik niet, alleen het niet geblesseerde been komt echt warm onder de peesbeschermers vandaan ... Mogelijks te maken met het feit dat de kogel van dat been ook warm staat - geen idee waarom ,.. da wist het ook niet-.

De rugbeschermer van fedimax heb ik nu ook al een paar dagen ong. 1 u omgedaan. Onder het deken wordt het lekker warm, maar de rug zelf is niet warm (of toch niet merkwaardig warm), verandering in gevoeligheid heb ik nog niet gemerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 22:32

Ik heb hem voor de achterhand niet echt nodig. Heb hem echt voor de ontspanning van de rug.

Moeilijk wat ik er nu mee moet. Vind het wel heel erg fijn materiaal maar denk dat 20cm langer wel beter is. Maar dan mag ik weer stuk geld bijleggen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:05

Wat vervelend Vonneke :(

Ik ben echt zooo blij met de onderlappen. Heb m even in de broek gestopt en onder mn vest, eerste keer werd ik na een half uur misselijk. Toen even af gehad en later weer 1,5 uur opgehad.
Ik kan in elke gekke houding zitten vwb onderug en billen, gewoon geen pijn.
Ik vind het bijna verslavend. Heb m nu even af en dan ga ik er vannacht op slapen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:10

Blijkbaar werkt de poezenlijm ook op mensen. ;)

@Vonneke: Gelukkig verkoop BOT wel redelijk makkelijk, dus ik zou hem gewoon gebruiken tot je besloten hebt of je een langere nodig hebt of niet, en van welk merk. Dan kun je deze altijd nog te koop zetten. En als het je echt om de rug en het SIgewricht gaat dan heb je met deze deken al die punten in elk geval al bedekt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:12

Thanks voor je tips xyzutu. Ik denk dat ik hem inderdaad maar houd en dan later kijk of ik nog een andere neem. Dan kan deze voor de katten ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:01

De poezenlijm werkt zeker voor mensen. Ik heb deze nacht de onderlap gebruikt voor mn onderrug onder het hoeslaken en ik heb geen enkele vorm van pijn ervaren afgelopen nacht aan mn onderrug of uitstraling.
Je moet er idd wel echt op liggen, want als ik op mn zij lig, voel ik het wel maar na een paar minuten op de rug te hebben gelegen trekt het weer weg.
Dus ik ga zeker de fleece aanschaffen voor op bed en de coltrui voor overdag.

Gister ging poes 1 bij mij nog wel gewoon op andere plekken liggen in huis. Dus ik kan nog niet de ervaring delen dat ze urenlang helemaal verzot is op de onderlap zoals ik :')
Ben benieuwd hoe dat vandaag gaat (heb een van de kistjes met onderlap en de ander hun gewone kussen), vannacht hadden ze op de kattenkamer ook de keuze voor een mandje met of zonder onderlap. Verwende diertjes :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:14

Wel geweldig het product. Als je dan onder de fleece slaapt, neem ik aan dat je best geen pyjama aanhebt?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:47

Ik slaap met dunne katoenen pyama en er ligt nog een hoeslakentje overheen. Dat werkte voor mij voldoende voor de nacht, maar ervaarde wel een verschil met gebruik op blote huid.
Onder mn kleding droeg ik de onderlap wel direct op de huid. Op blote huid wordt mijn huid vrijwel net zo warm als wanneer ik mn bijv mn rug tegen de verwarming aan ga zitten. Dat ervaar ik in bed niet zo. Het wordt niet zo enorm warm, maar het werkt schijnbaar toch voldoende in om mn pijn af te nemen.

Ik weet dus niet of ik het goede voorbeeld ben. Maar misschien kan ik het contrast met en zonder een beetje uitleggen. Ik ben sinds mn whiplash hypersensitief (zowel fysiek als mentaal) en heb 22 uur op een dag pijn. Pijnstilling haalt het randje vd pijn weg, maar een elektrische deken of massage helpt bij mij veel beter. Ik kan eigenlijk wel voorzichtig zeggen dat infraroodtextiel een elektrische deken/kussen kan vervangen, wat ik dus kan dragen terwijl ik beweeg en dus hoop ik dat mijn pijn overdag en 's nachts hierdoor ook minder wordt.

Terug naar ons bokt poezen onderzoek: poes 2 ligt 's nachts altijd in zn iglo-mand, de onderlap heb ik op een 'open en bloot' mandje gelegd. Ik kon duidelijk zien dat er voor de onderlap is gekozen, gezien het kneden (nageltjes) en de hoeveelheid haren.
Poes 1 kiest in de woonkamer nu ook gelijk voor het mandje met onderlap. :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:52

Hmm, zou ik de onderlappen dan ook maar bestellen voor mijn poezels? :p ze zijn ondertussen 8 maar wel kerngezond normaal. Buiten dat de kattin een stresskip is

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:00

Poes 2 is ook een gezonde, 8-jarige nep-kater :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:33

Hmm na al die verhalen wil ik toch wel hel erg graag die fleecedeken! Ben alleen bang dat ik m'n rugwarmer dan niet meer zal gaan gebruiken.. eerst nog even sparen. 99,- blijft een hoop geld ;)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:11

Binnen.
Afbeelding
Ze is gaan liggen en ligt meteen te hijgen. (Wat bij haar een goed teken is)
Straks is het paard aan de beurt met de fleecedeken

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:36

Ze zijn hier ook binnen, vergelijkend waren onderzoek is begonnen!
We hebben 1 BOT dekentje en nu twee fedimax, welke wel een stuk steviger en degelijker oogt.
Afbeelding
Afbeelding

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:39

@Chess; hahahahahahaha oh ik ben fan van jou hond(en?) <3 . Dat tongetje eruit en hoe hij kijkt op die tweede foto :') . Welk dekentje is BoT en welke Fedimax?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:40

Spoiler:
lol dat beddengoed en type tapijt heb ik ook

Ik lig er nu zelf op. Geen pijn in mijn zij

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:04

@chess: dat tongetje :') wel bijzonder om verschil te zien van bot en fedimax. Is fedimax goedkoper, maar lijkt kwalitatief beter.

@laura: die met de bruine kant is fedimax denk ik. Eerste foto ligt de hond denk ik op bot, tweede foto lijkt een hond door de poezenlijm te zijn verstrikt geraakt op de fedimax :D correct me if i'm wrong

@belle boef: yes, wat goed. Ik lig er net ook weer op na een halve dag zonder. Pijn trekt gelijk weg

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:23

Handig topic!
Door de tip van de fedimax onderlappen heb ik ze ook besteld, bedankt voor het plaatsen. +:)+
Mijn moeder heeft al zo'n tijd last van haar knie door artrose en we twijfelden om een knie ding van BOT te kopen, maar met die onderlappen kan ze het mooi eens proberen of het helpt en lijken ze verder multifunctioneel! :D (anders kan altijd mijn 13 jarige hondje er nog op liggen)
Ik heb ook een rugwarmer van BOT, maar wat een onding om dat op je paard te houden, nu ga ik iemand vragen of ze het gewoon in een zweetdeken vast kan naaien, want ik heb 'm nog nooit kunnen gebruiken, met een dekensingel en allemaal touwtjes er aan bleef hij nog niet op zijn plek.. -O-

Ik overweeg ook nog zo'n dekje van HKM te kopen voor mijn 21 jarige ruin, die begint soms wat gevoelig op zijn rug en aangezien we hem altijd eerst even 10 minuutjes aan de longe doen lijkt mij dat ideaal, maar ik wacht eerst het effect van de andere spullen even af.

De verhalen hier over de poezenlijm zijn trouwens geweldig! :D

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:44

Klopt idd de hond met tongetje ligt op de BOT. Mijn oudere hondje op de fedimax, die is er nog niet af geweest. Ik zal nog even foto maken van beide dekentjes Afbeelding

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:59

pluisje88 schreef:
Hmm na al die verhalen wil ik toch wel hel erg graag die fleecedeken! Ben alleen bang dat ik m'n rugwarmer dan niet meer zal gaan gebruiken.. eerst nog even sparen. 99,- blijft een hoop geld ;)

Die 140x200 van BOT? Die is bij de paardendrogister 93,50. Niet dat het veel scheelt, maar toch ruim 5 euro. En volgens mij hebben die ook nog wel eens kortingsacties. Wilde ik eigenlijk op wachten, maar vanwege mn rug uiteindelijk maar zo besteld.

@ verder naar boven ergens
Ik slaap bijna altijd (zo goed als) naakt, hoe minder stof ertussen schijnt wel beter te zijn.
De eerste nacht tussen de BOT deken wist ik eigenlijk nog niet zo goed wat ik er van moest vinden, maar vannacht heb ik echt heerlijk geslapen. Deken werd wel warm, best wel warm eigenlijk zelfs, maar niet zweterig ofzo. Een fijna warmte iig, en ook onspannen :) Nu heb ik gister wel op tafel gelegen, dus dat zal er ook wel gedeeltelijk mee te maken hebben.

@SparklingApp, ik heb zelf ook de knieband van BOT en ik vind het een fijn ding. Die met die band met tekst erop boven aan, die kan je strakker en losser doen, maar ook helemaal eraf halen. Let alleen wel op de aandoening, want sommige dingen kunnen volgens mij niet specifiek door de BOT werking verholpen worden aangezien bot en kraakbeen enzo dacht ik niet of minder op infrarood reageert.

Ik weet niet of Fedimax per se heel veel beter is als BOT, xyzutu2 had daar eerder in het topic ergens een interessante theorie over omdat BOT eerst alleen een mensenlijn was (?) en door de integratie in de stof het bij mensen dichter op de huid komt dan bij dieren, ivm haar. Terwijl met die nopjes de werking wrs sterker is en daardoor mogelijk beter door haren heen dringt. Mogelijk dat Fedimax daardoor wel sterker inwerkt. Ofzoiets := -:)

Onze katten hebben geen mandjes, maar anders had ik miss die onderlappen ook wel willen proberen :) Zeker aangezien die van de foto die ik eerder geplaatst had inmiddels ook al 10 is :)

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:50

Heeft iemand al de stalbeschermers geprobeerd van fedimax?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:34

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:24

Hier ook de Fedimax Fleecedeken besteld. Wilde toch al langer de (BoT) rugbeschermer vervangen door een deken en met deze prijs kan dat ook wat makkelijker dan een BoT deken. Ook gelijk de twee onderlappen meebesteld voor de kat haha!